.

.

środa, 24 października 2012

Dukanowska nutella wg Aleex



Dni w ciągu tygodnia pędzą jak w kalejdoskopie. Tylko weekend daje mi szansę na wytchnienie. Jestem w biegu, gnam od jednej firmy do kolejnej, rozmawiam z ludźmi, tłumaczę, przekonuję, proszę. Czasami się złoszczę. Czasami mam wrażenie, że jestem bezradna. Potem zaciskam zęby i od początku zaczynam robić swoje. Wczoraj wróciłam do domu wieczorem. Po południu dzieciaki z mojej szkoły przygotowały, pod opieką nauczycieli,wernisaż poplenerowy. Wystawiały obrazy, które powstały w Kazimierzu Dolnym. Na płótnach utrwaliły zabytkowe kamieniczki, galerie, wąskie uliczki, fasady budynków. Na wernisaż przyszli nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Tylko nikt z władz nie znalazł czasu, aby zobaczyć to, co zostało przygotowane. Poza poezją, muzyką i pracami uczniów najbardziej zapamiętałam rozmowę z jednym z ojców. Kiedy zapytałam, co czuje tata, gdy stoi przed obrazem swojego dziecka, usłyszałam:
- Jestem dumny. Dumny i zaskoczony. Wie pani, ja nawet nie wiedziałem, że moje dziecko tak potrafi.
Takie chwile są najważniejsze. To dla nich właśnie całymi godzinami przygotowuje się wernisaże, pokazy i akademie. Takie spotkania nadają sens naszej pracy.
A ponieważ czasu mam naprawdę bardzo mało, tym przyjemniejsze są rzadkie chwile, gdy mogę pobyć w domu z moimi chłopakami. Dziś siadłam na kanapie z puszystymi placuszkami serowymi posmarowanymi dukanowską nutellą. Tak naprawdę nie przypomina ona w smaku tej oryginalnej, ale i tak dobrze smakuje. Szczególnie gdy ma się ochotę na coś słodkiego.Wy się częstujcie, a ja zmykam, by obejrzeć końcówkę meczu: Real Madryt – Borussia Dortmund.


Składniki:

• 10 łyżek mleka granulowanego w proszku
• 1,5 - 3 łyżki kakao
• 8-10 tabletek słodziku
• 5-8 łyżek mleka 0%
• 200g białego serka homo light

Sposób przygotowania:


1. Rozpuścić słodzik w odrobinie wody.
2. Zmiksować mleko w proszku, kakao, rozpuszczony słodzik i mleko w płynie, aby uzyskać jednolitą masę bez grudek.


3. Dodać serek. Ręcznie wszystko wymieszać przez kilka minut, aż do otrzymania kremu o gładkiej i błyszczącej powierzchni.


4. Nutella świetnie smakuje jako dodatek do serowych placuszków. Można ją przechowywać w lodówce.





Smacznego.

4 komentarze:

  1. Super, a jak długo można przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wytrzymała 3 tygodnie. Co dalej - nie wiem, bo się skończyła :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  2. Pięknie Pani opisała rozmowę z ojcem ucznia i tak sobie myślę-pal sześć władze, ważniejsze właśnie to, że rodzice znaleźli czas i chęci na przybycie. Pracuję w szkole i wiem niestety, że to my nauczyciele częściej mamy na to czas niż rodzice (jakże często bezrobotni). Smutne, lecz Pani post daje nadzieję.:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Taka jest, niestety, nasza polska, szkolna rzeczywistość. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń