.

.

piątek, 31 stycznia 2014

Jajka faszerowane szynką wg Aleex



Uff, ledwo zdążyłam przed północą. Musiałam, bo przecież obiecałam Wam przystawkę. A ja zawsze dotrzymuję słowa, mimo szaleństwa, którego doświadczam.
W miniony weekend odliczałam dni do końca stycznia licząc na to, że luty będzie spokojniejszy. Ten tydzień skutecznie pozbawił mnie złudzeń. Bardzo skutecznie. Codziennie wychodziłam z pracy około 17-tej. Mam dodatkowe obowiązki związane z projektem i w pełni to akceptuję. Do tego dochodzą szkolenia i rady pedagogiczne. Pogoda na zewnątrz i wieczorne powroty bywają dokuczliwe, ale to, co szykuje się w ciągu dwóch pierwszych tygodniach lutego, wcale nie wygląda zabawnie. Kalendarz już teraz mam wypełniony po brzegi, a przed nami przecież jeszcze studniówka. Młodzież już powoli zaczyna przygotowania, więc wkrótce atmosfera zbliżającego się balu będzie wyczuwalna w całej szkole. A ja luty zacznę kolejnymi szkoleniami, naradami i spotkaniami. Muszę w tym galopie znaleźć czas na swoją kuchnię, bo daje mi ona poczucie spokoju, tam naprawdę wypoczywam. Wczoraj, po kolejnym późnym powrocie, zrobiłam dla chłopaków jedną z ich ulubionych przekąsek – jajka faszerowane szynką. Część od razu zjedli, a drugą część schowali „na jutro” do lodówki. Ponieważ tydzień zakończyłam wyjazdem do Warszawy do MJWPU i wernisażem moich uczniów w Centrum Aktywności Lokalnej późnym popołudniem, moi chłopcy będą mieć coś pysznego do zjedzenia. Wam też polecam taką odmianę jajek – są świetne na co dzień i na wyjątkowe okazje. Spróbujcie.


Składniki:

• jajka ugotowane na twardo – dowolna ilość
• 10 – 15 dag szynki
• ½ pęczka pietruszki
• sól, pieprz – do smaku
• majonez

Sposób przygotowania:

1. Jajka obrać ze skorupek, przekroić wzdłuż na połówki, ostrożnie wyjąć żółtka.


2. Posiekać pietruszkę.


3. Żółtka przełożyć do miseczki.
4. Dodać kilka łyżeczek majonezu, sól i pieprz. Można też wrzucić posiekaną pietruszkę, by się wymieszała.
5. Szynkę pokroić w drobniutką kosteczkę. Nie polecam mielenia – wyjdzie z tego masa o konsystencji pasztetu.
6. Do żółtek dodać kosteczki szynki. Wymieszać.



7. Faszerować jajka masą, układać w miseczce. W takiej postaci jajka można przechowywać w lodówce 1-2 dni.


8. Serwować ułożone na sałacie, z kleksem majonezu.


Smacznego.

Pamiętacie o głosowaniu?

Wystarczy wysłać sms pod numer :

7122

w treści wpisując:

C00078
(C zero zero zero siedem osiem)

Z jednego telefonu można wysłać tylko jednego smsa. Koszt smsa to 1,23 zł. Cały dochód z smsów zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
Pierwszy etap głosowania trwa do 06 lutego 2014 r. do godz. 12.00.

Za wszystkie już oddane głosy bardzo dziękuję :)

7 komentarzy:

  1. świetny pomysł na przyjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowna Pani Alexis - Moja małżonka jest zafascynowana Pani Kuchnią, wydaje mi się że na Pani stronie coś się zmieniło - proszę o podpowiedz - nie kuchenną - jak szukać przepisów na pani stronie.
    Nieczynna jest wyszukiwarka potraw i przepisów ( a była ) gdzie ona jest . Pozdrawiam Pani wielbiciel kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotychczasowa wyszukiwarka bloggera uległa uszkodzeniu - nie wiem dlaczego twórcy platformy blogger tego nie naprawiają. W związku z tym stara wyszukiwarka została zastąpiona wyszukiwarką Google. Pod ikoną BLOG ROKU 2013 (na lewym pasku) jest napis "Wyszukaj na blogu" a pod nim otwiera się okienko do wpisywania nazw przepisów. Czasami ładowanie okienka trwa nieco dłużej, ale nie umiem tego poprawić. Jestem w trakcie przygotowywania spisu treści (alfabetycznego, uwzględniającego podział na kategorie), ale opracowanie około 1000 przepisów musi troszkę potrwać. Teraz jestem w połowie. Proszę korzystać z wyszukiwarki Google (na lewym pasku). Sprawdzałam ją na kilku komputerach, działa bez zarzutu. Jeśli się źle wczyta, trzeba po prostu odświeżyć stronę.
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Nawet mi nie mów o radach pedagogicznych ... mam to samo :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Szanowna Pani Alexis- chciałam dzisiaj zagłosować ,ale za każdym razem dostawałam odpowiedz" SMS wysłany na numer 7122 został dostarczony, ale nierozpoznany" .nie wiem czy te głosy się liczą.
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doroto - chyba się nie liczą, niestety :( Szkoda. Ale dziękuję za chęci. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Witam! Jajeczka pyszne!!! Przypominają również wiosnę,chociaż za oknami jeszcze śnieżno i zimno.Oczywiście głosowanie na Pani bloga powiodło się!Głosowałam też i z męża telefonu.Pozdrawiam. Krystyna

    OdpowiedzUsuń