.

.

poniedziałek, 21 marca 2016

Babka w 5 minut wg Aleex


Dziś kolejna propozycja w duchu nadchodzących świąt Wielkiej Nocy. Obiecana babka, na wykonanie której potrzebujemy dokładnie 5 minut. Niewiarygodne? A jednak! Kilka dni zastanawiałam się, czy ją zrobić, czy nie zmarnuję składników. Tym razem skorzystałam z pomysłu Magdal. Zrobiłam i naprawdę nie żałuję. Nie jest to może wypiek na ekskluzywne przyjęcie, ale na spotkanie w rodzinnym gronie przy filiżance kawy – jak najbardziej.

Składniki:

• 1¾ szklanki mąki pszennej
• 1 szklanki cukru w tym cukier waniliowy
• 3 jajka
• ½ szklanki kwaśnej śmietany 18%
• ½ szklanki oleju
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• szczypta sody oczyszczonej
• szczypta soli
• 1 czubata łyżka kakao

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki(oprócz kakao) dokładnie zmiksować.




2. Odlać 3/4 szklanki ciasta i dodać kakao. Dokładnie wymieszać.




3. Jasne ciasto wlać do keksówki, na środek wlać ciemne ciasto i lekko wymieszać widelcem.




4. Piec ok. 50 minut. w temp.175ºC do tzw. suchego patyczka.




5. Podawać z filiżanką kawy.


Smacznego.

7 komentarzy:

  1. Szybka, prosta, pyszna - idealna do kawy niekoniecznie weekendowej. Ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Czy jak nie dodam śmietany to ją zepsuję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dodasz, to się okaże ;) Daj znać, jaki będzie efekt :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Jakie wymiary miała keksówka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Średnia keksówka będzie odpowiednia. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  4. Super przepis!!!! Mój mąż uwielbia takie babki.Pozdrawiam.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  5. Et vidit, Ego feci, Ego cibum! Moja pierwsza babka w życiu. Szukałem prostego przepisu i wyszła: cudowna, idealnie wilgotna, pachnąca i pyszna. Żona z dziećmi zgodnie powiedzieli, że od teraz tylko ja będę piec babki. Mam przechlapane :-D. Dziękujemy Aleex!!!

    OdpowiedzUsuń