.

.

wtorek, 23 marca 2010

Drobiowe kotleciki wg Aleex


To danie odkryłam kilka lat temu. Pamiętam, jak przeglądałam przepisy w poszukiwaniu czegoś szybkiego i dobrego na obiad. Musiałam przygotować coś wcześniej i trzeba to było zrobić błyskawicznie. Odkryłam pomysł na drobiowe kotleciki. Są w nich kawałki piersi z kurczaka otoczone pysznym ciastem. Na początku przygotowywałam placuszki za pomocą tarki, tak było w oryginalnym przepisie Maleny z WŻ. Później zmodyfikowałam sposób wykonywania kotlecików. Wszystkie składniki na ciasto miksuję z kubku blendera, a potem dodaję mięso pokrojone w kostkę. Robi się je dosłownie w 5 minut. Spróbujcie, smakują rewelacyjnie…

Składniki:

• 1 pierś z kurczaka
• 3 łyżki maki
• 3 łyżki majonezu
• 3 jajka
• 1 średnia cebula
• 10 dag tartego sera żółtego
• sol, pieprz
• oliwa do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Cebulę zmiksować w blenderze lub zetrzeć drobnych oczkach tarki. Dodać jajka, majonez, mąkę starty ser żółty sól i pieprz. Ponownie zmiksować na gładkie ciasto. Jeśli nie mamy blendera, możemy przygotować ciasto z pomocą tarki, masa nie musi być jednolita.



2. Pierś pokroić w kostkę ok. 1 cm. Włożyć do ciasta.


3. Przygotowane składniki wymieszać.

4. Na patelni rozgrzać oliwę. Nakładać na patelnię placuszki. Gdy się przypieką z jednej strony, odwrócić je, spłaszczyć i smażyć druga stronę.


5. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Robiłam te kotleciki, są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez je zrobilam i zgadzam sie z makusia sa pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zrobiłam te rewelacyjne kotleciki i są wspaniałe:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że Wam smakują :))) Pozdrawiam serdecznie, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj zrobiłam kotleciki i bardzo wszystkim smakowały.A na deser mieliśmy szarlotkę.Chyba wiadomo czyjego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że smakują Wam dania wg moich przepisów. Zapraszam do korzystania. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  6. Przepyszne danie!! Dziękuję Ci za ten przepis. Proste a takie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też dzisiaj były na obiad :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń