.

.

niedziela, 5 sierpnia 2012

Szybkie puszyste ciasto ze śliwkami wg Aleex



Zapraszam was na ciasto, które robiłam dokładnie 9 minut. Najdłużej zeszło mi ze studzeniem składników. W pewnej chwili zaniepokoiłam się, bo zapomniałam włączyć piekarnik. Bałam się, że nie zdążę go odpowiednio rozgrzać i będę musiała czekać z gotowym ciastem. Piekłam już błyskawiczne babki i ciasta z owocami, ale to też przyrządza się niezwykle szybko. Aż trudno uwierzyć, że wystarczy chwila, aby przygotować tak smaczny wypiek. Zresztą przekonajcie się sami. Warto!

Składniki:

Ciasto
• ½ kostki margaryny
• 3 łyżki mleka skondensowanego niesłodzonego
• 3/4 szklanki cukru
• 3 jajka
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej

Dodatkowo:
• śliwki na wierzch (mogą być też inne owoce)

Sposób przygotowania:

1. Margarynę mleko i cukier włożyć do rondelka.


2. Składniki zagotować i zestawić z ognia.


3. Rondelek wstawić do zlewu z zimną wodą. Ostudzić.


4. Gdy masa stygnie oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę.


5. Dodać żółtka do chłodnej masy.


6. Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Połączyć.



7. Do ciasta dodać pianę ubitą przed chwilą. Delikatnie wymieszać.



8. Ciasto wlać do keksówki (8cmx30cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć owoce.


9. Piec w temperaturze 180 stopni przez 40 – 45 minut.


10. Ostudzić na kratce.Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.



Smacznego.

80 komentarzy:

  1. Oj musiało być naprawdę pyszne<3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie :))))))

      Usuń
    2. Witam, Zastanawia mnie czy dodajac ubita piane do "blyskawicznego ciasta ze sliwkami" stanie sie ono tez puszyste?
      Pozdrawiam,
      Agata

      Usuń
    3. Uwielbiam ciastop śliwkowe ,ja mroze sliwki na zime i mam na ciasta,dziekuje za przepis .

      Usuń
  2. wow, ale narobiłaś mi smaka :)
    lecę zaraz do sklepu po składniki ...
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda bardzo apetycznie, też go wypróbuję, tylko mam pytanie: czy śliwki nie opadną na dno? bo piekłam niedawno biszkopt ze śliwkami i wszystkie śliwki mi opadły na dno formy :( czy Pani zastosowała jakiś trik w tej kwestii czy ten rodzaj ciasta (inne składniki niż na tradycyjny biszkopt) nie powoduje opadania owoców? Proszę o radę, serdecznie pozdrawiam i dziękuję za te wszystkie wspaniałości, którymi się Pani dzieli z nami - Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Co do owoców - to żaden trik, to po prostu inny rodzaj ciasta. Biszkopt jest lekki, ciężkie owoce opadną w nim na pewno. To ciasto jest dość zwarte, bez problemu utrzyma owoce na powierzchni. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
    2. Dziękuję za przepis. Upiekłam dzisiaj. Owoce nie opadły, a ciasto jest przepyszne.
      Pozdrawiam z Wrocławia.
      Beata

      Usuń
  4. Jak zawsze wszystko pięknie i ze szczegółami opisane, wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ciasta ze śliwkami, apetyczne Twoje jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie - czym można zastąpić mleko skondensowane? Lub co zrobić z resztą mleka? Od razu mówię, że kawę piję tylko czarną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro reszta ma się zmarnować, zastąp mleko skondensowane zwykłym :)))))))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  7. Bardzo cieszy mnie ta odpowiedź :) Dziękuję i pozdrawiam. Znalazłam tutaj i wykorzystałam mnóstwo przepisów - są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypiek super, apetycznie wygląda.Zrezygnowałabym z margaryny na rzecz masła- zdrowsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zdrowsze :) Sama najczęściej stosuję masło, ten przepis podaję jednak w takiej postaci, w jakiej jest zapisany w moich rodzinnych notatkach sprzed lat. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  9. Ciacho rewelacyjne!!!! Następny Twój przepis sprawdzony i przez domowników zatwierdzony!!! Powinnaś zastanowić się nad wydaniem książki kucharskiej!!!
    ~~Marzena~~

    OdpowiedzUsuń
  10. witam,
    zrobilam wszystko jak w opisie i wyszedł zakalec?ratunku!czemu?każde ciasto mi tak prawie wychodzi
    czy naprawdę ciasto musi rosnąć w spokoju i łazić koło niego nie mo żna ?czy raczej to wina jakiegoś składnika
    pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzenie przy cieście nie ma tu nic do rzeczy. Najprawdopodobniej chodzi o jakiś składnik. Może niedokładnie ubita piana z białek? Może brak proszku do pieczenia lub nieświeży proszek? Nie poddawaj się, próbuj. W kuchni, jak w wielu innych dziedzinach "trening czyni mistrza". Mam nadzieję, że następnym razem będzie ok. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  11. Ciasto bardzo smaczne,polecam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ciasta z owocami,zwłaszcza szarlotkę i że śliwkami. Sprowokowałaś mnie do pieczenia 😋😁

      Usuń
    2. Uwielbiam ciasta z owocami,zwłaszcza szarlotkę i że śliwkami. Sprowokowałaś mnie do pieczenia 😋😁

      Usuń
  12. ciasto puszyste ,owoce są w całym cieście,leciutkie nareszcie znalazlam super przepis rewelacja dziękuje Aleex pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam z małymi modyfikacjami:1/3 to mąka pełnoziarnista, mleko zwykłe-4 łyżki, pół szklanki cukru i zamiast śliwek połówki świeżych polskich brzoskwiń bez skórki. Pychota! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. zamiast mleka skondensowanego można zastąpić zwykłym mlekiem, ale ilu procentowym. Ratunku. Pomocy. Jutro rano planuje ciasto upiec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie kobieto :)))))) Już pomagam :)))) Mleko 3,2% lub 2%. Wystarczy. Pozdrawiam i życzę udanych wypieków. Aleex :)))

      Usuń
    2. Wyszło rewelacyjnie. Dodałam mleka 3,2 %. Dziękuje. Jutro próbuje Schab w musztardzie. Oby wyszło jak to ciasto. Jest Pani niesamowita

      Usuń
  15. Piekę to ciasto- ale od nowa- bo zważylo mi się mleko-jak dodałam bo było od znajomego- a ma stado krówek. Mieszkam na wsi- ale kiedyś sami mieliśmy- to było coś. To kupcze- ni cholery mi nie smakuje;(!!!!!!!!!!!!!
    I kurcze- stało w lodówce- dzien- i się mi zważyło. BLEEE;( robię 2 raz.
    Myślę- czemu się zważyło- nie rozumiem. Ale zrobiłam sobie czarną mocną i wzielam się do pracy-hi 3- bit w lodówce. Kolej na jakieś puszyste- 2 ciasta ja jeden wieczór- wystarczy.
    Ale jak wyjdą- się pochwalę w poniedziałek.
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie upiekłam i jest bardzoooo dobre :))))

    OdpowiedzUsuń
  17. ciasto super;)kolejny super przepis
    ULKA

    OdpowiedzUsuń
  18. pychota, rowniez zrobilam ze zwyklym mlekiem. Zamiast margaryny dalam maslo. Wyszlo doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto jest znakomite również jako baza... wypróbowałam już na prostokątnej blasze, a dziś dałam zamiast śliwek, jabłka i gruszki z cynamonem i kruszonkę - wyrosło i smakuje doskonale. Zamiast mleka skondensowanego daję śmietankę do kawy 10%.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto jest rewelacyjne. Muszę się pochwalić, że od niedawna piekę, bo mam nowy piekarnik. Otóż, dzięki autorce przepisu, którą cenię i pozdrawiam, udało mi się, jako jedno z pierwszych ciast w życiu, upiec przepyszne ciasto ze śliwkami. Nie było zakalca, nic nie opadło, śliwki były na wierzchu. Pięknie wypieczone, jednorodne, pachnące. Palce lizać. Zastosowałem pieczenie z termoobiegiem w temperaturze i czasie pieczenia zgodnym z przepisem.

    Czy wszystkie ma Pani tak doskonałe przepisy? Będę sprawdzał po kolei.

    Ja dałem margarynę, nie masło. Była to Kasia. I uważam, że czasem lepiej dać sprawdzoną margarynę, niż byle jakie masło.

    Na pewno masło będzie zdrowsze.

    Pozdrawiam Jacek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jacku - czy moje przepisy są doskonałe??? Na pewno nie, bo do doskonałości sporo im brakuje :) Są jednak sprawdzone, co do jednego, bez wyjątku. No i gotuję, piekę z sercem, a to chyba czuć w składnikach ;)
      Co do masła - używam sprawdzonego przez siebie, a jeśli w przepisie pojawia się margaryna, używam Kasi.
      Cieszę się, że ciasto się udało. Trzymam kciuki, aby kolejne wypieki i dania też były satysfakcjonujące :)))
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  21. Właśnie jem ciasto ze śliwkami według Twojego przepisu. Jest naprawdę świetne, proste i szybkie i co dla mnie ważne ilość w sam raz na moje potrzeby. Bardzo dziękuję Agnieszko za inspirację. Pozdrawiam pięknie Ak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu - jak miło, że jesteś :))) Cieszę się, że ciasto smakuje. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  22. Rany z nieba spadłaś mi razem z tym przepisem...Przed chwilką go testowałam i wyszedł wyśmienity..Na serio polecam...świetne i proste ciasto z owocami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że się przydał :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  23. pieklam wczoraj...wyszlo super...i juz zeszlo...zniknelo migiem, wiec co tu duzo pisac, bylo pyszne...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajna stronka, a ciasto wg tego przepisu właśnie się piecze i wygląda wyśmienicie. Chciałabym jednak zwrócić uwagę na pisownię. Słowo zwarzyć odnoszące się do zmiany konsystencji produktów np. ciasta czy kremu powinno być napisane przez "RZ"- tak jak na podanych niżej stronach pwn.
    Dziękuję za przepis, pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.

    http://so.pwn.pl/lista.php?co=zwarzy%E6
    zwarzyć (ściąć białko w mleku; zmrozić) zwarzę, zwarzą; zwarz, zwarz•cie
    zwarzony (zmartwiony; zmrożony); -rzeni

    http://so.pwn.pl/lista.php?co=zwa%BFy%E6
    zważyć (na wadze) -ażę, -ażą; -aż, -aż•cie
    zważony (na wadze); -żeni
    zważyw•szy, że... [363, [367]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, ale chyba zwracasz ją nie mnie, a komuś Anonimowemu, kto się nie podpisał. Ja znam zasady pisowni i ortografii oraz etymologię słów oraz morfologię języka. Całkiem nieźle sobie z tym radzę. Nie mam jedna zwyczaju, aby poprawiać piszące na blogu osoby lub komentować ich usterki ortograficzne. W swoich wypowiedziach nie zauważyłam błędu.
      Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  25. Bardzo dziękuję za doskonały przepis. Ciasto pięknie wyrosło i zostało pochłonięte w całości w ciągu 15 min. Dziś moi faceci(duży i dwóch małych)chcą kolejnej porcji. Chyba ciasto stanie się słodkim wypełniaczem jesiennych wieczorów w naszej rodzinie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc będziecie mieć smaczne wieczory :) Cieszę się, że smakowało. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  26. Przed chwilą wypróbowałam ten przepis, wyszło fantastycznie. Polecam jak najbardziej!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Do ciast mam dwie lewe rece niestety, ale...... to ciasto mi wyszlo i jest leciutkie, delikatne, puszyste, pyszne!!! Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Do ciast mam dwie lewe rece niestety, ale..... to ciasto mi wyszlo!!! Jest delikatne, leciutkie, puszyste, pyszne!!! Dziekuje za przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. REWELACJA! ciasto boskie!

    OdpowiedzUsuń
  30. WOW !!! Udało mi się. Coprawda robiłem je zdecydowanie dłużej niż 9min. (nie wliczając oczywiście pieczenia), ale się udało! Ze śliwkami był problem bo na żadnym drzewie nie mogłem znaleźć ;-) jednak w zamrażalniku były i się też nadały (może mniej aromatyczne, ale są). Poza tym niewiedziałem, że ułożenie papieru do pieczenia w keksówce jest takie skomplikowane, no i jeszcze odrobinkę mi się od spodu przypiekło. Jednak biorąc pod uwagę, że to moje drugie samodzielnie upieczone ciasto w życiu to poczytuję sobie ten wypiek za wielki sukces.
    Bardzo dziekuję za przepis i przymierzam się do drożdżówek. Haa !!!
    Pozdrawiam cieplutko.
    www.rakrdzeniasty.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Pablo - gratulacje z powodu udanego wypieku. Pamiętaj, trening czyni mistrza ;) więc jak będziesz ćwiczyć, to 9 minut jest w Twoim zasięgu ;) Gdyby w zamrażalniku zabrakło śliwek, to zajrzyj do Lidla (jeśli masz w pobliżu). Ostatnio widziałam tam zupełnie świeże owoce.
      Dzięki za adres bloga - znam go :), zaglądam do Ciebie i trzymam kciuki za Ciebie, amri i Ksenkę :)
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  31. Ciasto pyszne dopiero uczę się piec i mi się udało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wypieku i trzymam kciuki za następne :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  32. Wypróbowałam, naprawdę szybko i bardzo smacznie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda baaardzo smakowicie :-) jutro je upiekę!
    Mam pytanko czy ktoś piekł z podwójnego przepisu na dużej blaszce?
    Jak tak szybko znika to trzeba upiec od razu więcej :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam to szybkie ciasto. Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  35. Sezon śliwkowy rozpoczynam od Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy margaryna KASIA może być? Twoim przepisem otwieram sezon na śliwki. Liczę, że wszystko będzie OK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze używam margaryny Kasi. Pewnie że może być :) Pozdrawiam, Aleex:)

      Usuń
  37. Idealny przepis, tego szukałam! Ciacho pyszne! A śliwki w woj.warmińsko-mazurskim po 3.80zł. Do tego ciasta kupiłam 40dkg, tak więc całośc to niewielki wkład finansowy :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zrobiłam z malinami ciasto jest pyszne !!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam! Piekłam z podwójnej porcji na dużej blaszce, ponieważ ta porcja którą podałaś Aleex na moją rodzinkę za mała ;) Ciacho wyszło super! Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciasto rewelacyjne! Dziękuję za prosty i szybki przepis :) z pewnością jeszcze nie raz do niego wrócę.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam :-) czy zamiast margaryny moge dac olej ? Jesli tak to ile i kiedy ? Z gory dziekuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale do odważnych świat należy :) Może Ty się odważysz na taką zamianę? Jeśli nie, polecam inne ciasta na blogu z dodatkiem oleju :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  42. Witam
    Ile należy piec ciasto , jezeli bedzie z podwójnej porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że około 50 - 55 minut wystarczy. Proszę jednak sprawdzić patyczkiem, czy jest gotowe. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  43. witam
    zamiast mleka skondensowanego dałam śmietanę i mam wrażenie,jakby lekko się zważyło;czy to zaszkodzi w efekcie końcowym?? Ewa M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - mleko i śmietana to jednak nie to samo, ale skoro już dałaś to jest. Jak ciasto jest lekko zwarzone, spróbuj, może się uda. Na drugi raz, przed dodaniem piany, zwarzone ciasto należy lekko ogrzać (np. wstawiając misę z ciastem do większego garnka z gorącą wodą). Powinno pomóc. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  44. super przepis , jak wiele innych ,dziekuje , pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciasto pyszne !! Dzisiaj je robiłam i jeszcze lekko ciepłe degustowaliśmy przy kawce .Bardzo dziękuję za przepis😊.

    OdpowiedzUsuń
  46. Najlepszy placek ucierany jaki do tej pory piekłam . Robiłam już kilka razy na życzenie domowników .

    OdpowiedzUsuń
  47. właśnie upiekłam chwilę temu - trochę małe wyszło, bo zostało już niewiele,fajny smak taki babkowo-biszkoptowy- ja kupuję Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  48. Super przepis, śliwki zamieniam na różne owoce. Ten wypiek stanowi regularny awaryjny "cud" na stole. POLECAM!!!!

    OdpowiedzUsuń
  49. Upiekę to ciasto ponieważ uwielbiam ciasta z owocami. Mam pytanie: czy ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze wstawiam ciasta do nagrzanego piekarnika :) A to polecam - jest pyszne :) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  50. Czy można mleko skondensowane zamienić innym

    OdpowiedzUsuń
  51. Będę robić, bo mega smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam czy można użyć normalnego mleka

    OdpowiedzUsuń
  53. Zrobione ,wyszło pyszne, u mnie ze śliwkami. Następnym razem zrobię z dodwujnej porcji, za szybko zjedliśmy,nie było czym poczęstować sąsiadów,polecam

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam piekę takie ciasto dość często jest idealne do różnych owoców tylko troszkę łatwiej bo do lekko ciepłej masy daję 2 szklanki mąki i 3 całe jajka mieszam mikserem i gotowe

    OdpowiedzUsuń