.

.

piątek, 12 listopada 2010

Gulasz z kukurydzą wg Aleex





Dzisiaj proponuję Wam naprawdę smaczny gulasz. Nie miałam na niego przepisu, nie zastanawiałam się, jak go zrobię. Po prostu zaczęłam gotować. A składniki? Kiedy już je połączyłam, szybko zapisałam, aby nic mi nie umknęło. Bo efekt końcowy okazał się naprawdę bardzo smaczny. Spróbujcie. Jest doskonały na listopadowy, zimny i wietrzny dzień.

Składniki:

• 1 kg mięsa wieprzowego na gulasz
• 1 papryka
• 1 puszka kukurydzy
• ½ słoiczka koncentratu pomidorowego
• 1 bulionetka drobiowa Knorr’a
• 1 kostka do mięs z papryką
• 2 duże ząbki czosnku
• oliwa
• papryka słodka
• szczypta chili
• szczypta bazylii
• szczypta oregano
• wegeta
• pieprz
• 1 liść laurowy
• 2 ziela angielskie
• mąka ziemniaczana

Sposób przygotowania:

1. Na patelni rozgrzać oliwę. Włożyć mięso pokrojone w kostkę i mocno zrumienić.
2. Mięso przełożyć do garnka. Na patelnię (po smażeniu mięsa i odlaniu tłuszczu) wlać wodę, zagotować ją tak, by rozpuściły się w niej pozostałości po smażeniu ze ścianek patelni. Wodę dolać do mięsa.
3. Uzupełnić ilość wody w garnku, dodać koncentrat, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, paprykę, zioła, wegetę i pieprz. Wrzucić listek i ziela angielskie. Przykryć. Gotować 1,5 godziny.
4. Po tym czasie dodać pokrojoną w kostkę świeżą paprykę. Po 10 minutach dodać odcedzoną z zalewy kukurydzę.
5. 2 łyżki mąki ziemniaczanej rozmieszać w niewielkiej ilości zimnej wody. Do gotującego się gulaszu dodać mąkę. Powinno jej być tyle, abyśmy osiągnęli taką gęstość gulaszu, jaką lubimy. Zagotować i wyłączyć.



6. Podawać z ziemniakami, plackami ziemniaczanymi lub świeżym pieczywem.



Smacznego.

Przepis dodany do akcji:
Smaczne obiady

2 komentarze:

  1. o, barrrdzo lubię dodatek kukurydzy do takich dań

    OdpowiedzUsuń
  2. Kukurydza naprawdę świetnie smakuje. Jest chrupiąca i pyszna. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń