.

.

niedziela, 2 marca 2014

Ziemniaczki zapiekane z mięsnymi kulkami wg Aleex



W piątek w nocy przyjechała Gwiazdeczka. W samą porę, ponieważ wieczór, noc i poranek to czas największej aktywności Hugo, a córcia bardzo chciała go wreszcie zobaczyć. Udało się. Hugo zaakceptował ją od razu i przez pół nocy trwały szaleństwa. Oczywiście wszystkie harce przeniosły się do kuchni, bo tam jest śliska podłoga i znakomicie można gonić za piłeczką albo „uciekającą” myszką. W sobotę, przyznaję, że nieco zmęczona tym szaleństwem, szukałam przepisu na szybki do zrobienia obiad. I znalazłam u magdaleny73. W podobny sposób robiłam kiedyś same ziemniaczki, ale tutaj cały obiad robił się szybko i robił się sam. Po 50 minutach wyjęłam z piekarnika dużą porcję pysznego jedzenia. Jeszcze do tego sałatka i nakarmiona rodzina znów mogła zająć się najmniejszym domownikiem. Polecam i zapraszam jutro, mam dla Was niespodziankę.

Składniki:

• 1,5 kg ziemniaków
• 3 cebule
• 2 łyżki majonezu
• koperek, może być suszony
• 20 dag wędzonego boczku
• oregano
• wegeta
• przyprawa do ziemniaków
• przyprawa chili
• 3 ząbki czosnku

Mięso mielone:
• 50 dag mielonego mięsa wieprzowego
• 1 mała cebula
• ½ bułki pszennej
• 1 jajko
• 2 łyżki zimnej wody
• sól, pieprz,

Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki obrać i podzielić na mniejsze kawałki. Włożyć do większej miski.


2. Do ziemniaków dodać 2 łyżki majonezu, cebulę pokrojoną w piórka i przyprawy: koperek, przyprawę do ziemniaków, oregano, wegetę, chilli.


3. Boczek pokroić w kostkę , ząbki czosnku przecisnąć przez praskę.




4. Wszystko razem wymieszać i włożyć na blaszkę.


5. Mięso mielone wyrobić z jajkiem, namoczoną bułką i przyprawami na jednolitą masę, jak na kotlety mielone.



6. Z mięsa kształtować kulki, zwilżając dłonie zimną wodą. Nie oprószać bułką tartą.
7. Na rozłożonych ziemniakach ułożyć kulki mięsne.


8. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C i piec danie 45-50 minut z opcją termoobiegu. Pod koniec pieczenia temperaturę można trochę zmniejszyć do 150 stopni C. Podawać z dowolna sałatką.



Smacznego.

Dla zainteresowanych:

Podczas przygotowania obiadu Hugo najpierw „łapał mysz” (czyli bawił się piórkami), leżąc na drapaku, a później po prostu odpoczywał:




22 komentarze:

  1. smaczne jedzenie, takie to ja lubię:) śliczny kotek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Sliczny ten Hugo. Taka mała istotka a daje tyle radości.....Pani Agnieszko tak na marginesie .......jestem zniesmaczona wynikiem konkursu na BLOG 2013 w kategorii
    kulinaria!!!! Ale cóż siła wyższa!!! Pozdrawiam serdecznie! Krystyna
    P.S. A ziemniaczki właśnie się pieką ..... Zajrzałam na Pani stronę i zmieniłam meni na dzisiaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno - no cóż, jurorzy też mają swoje upodobania. Jak widać tradycyjna kuchnia w tym roku nie zdobyła uznania. Od kilku lat promowane są głównie blogi, które są "tematyczne" - kuchnia z seriali, kuchnia wegetariańska, kuchnia i seks, itp. Może za rok będzie inaczej :) Wygranym gratuluję, poczekam jeszcze na swoją szansę. Zresztą awans do pierwszej 10 to już wielki sukces, który naprawdę cieszy :)
      Mam nadzieję, że ziemniaczki będą smakowały :)
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Jedzonko godne uwagi i smakowicie wygląda.Kocio cudne i takie oczęta ma śliczne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Agnieszko dzieki pani umiem wreszcie gotowac ,piec bardzo dziekuje ze pani jest .Pozdrawiam Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Cieszę się że ziemniaki smakowały i ten niesamowity zapach w całym domu hhhmmm.....
    .Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
  6. Danie jak mój Tatko robił, tłuste i smaczne. Fajniutki kotek, zazdroszczę http://przepis3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, wspaniały przepis na prosty i szybki obiadek :) A ja właśnie lubię pani kuchnię, bo nie jest zbyt wymyślna... ;)) Jaka to rasa kotka?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hugo to kot brytyjski krótkowłosy :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  8. A ja z pytaniem czy mozna by dodać żółtego sera? czy za bardzo się 'spali' przez czas pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chciałabyś dodać ser żółty, to proponuję posypać nim danie na 15 minut przed końcem pieczenia :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  9. czy mozna piec bez termoobiegu ? Właśnie przestal mi działać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można, tylko odpowiednio ustaw temperaturę :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  10. dzięki . A można prosić o przepis na schab a la Sobieski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę miała taki przepis i go wypróbuję, to na pewno podam. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  11. Niedawno znalazłam Pani bloga i mnie zachwycił, Pani ma bardzo pozytywną energię i w prosty, zrozumiały sposób opisuje przepisy. Życzę dalszych wspaniałych pomysłów kulinarnych; kotek uroczy i bardzo zabawny:) mam dwa koty jeden to podobieństwo Bonifacego z dawnej dobranocki a kotka, to wścibski Filemon.Pozdrawiam, Beata.

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda, wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki często gości w mojej kuchni. Pozdrawiam golberg

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie robię na obiad mam nadzieję że będzie rodzinie smakować .

    OdpowiedzUsuń