.

.

piątek, 23 maja 2014

Kotlety schabowe z karkówki wg Aleex



Matury w szkole skończyły się we wtorek, a już od poniedziałku zaczynają się egzaminy zawodowe. W tym roku to będzie istne szaleństwo: stare egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe i nowe egzaminy egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodach przeplatają się ze sobą. Siedzę i czytam procedury, procedury, procedury. Przygotowujemy stanowiska egzaminacyjne według standardów CKE. Ledwo znajduję czas, aby wrócić do domu i trochę pomieszkać. Wczoraj wyrwałam się po południu z pracy, bo musiałam zdążyć do stomatologa. Zgarnęłam chłopaków do samochodu i pojechaliśmy. Po drodze wypadek, objazd, dodatkowe kilometry. Trudno. Nerwowo patrzyłam na zegarek. Wpadłam w ostatniej chwili do gabinetu. Zdziwiłam się, że jest sporo osób przed drzwiami. Pani Agatka wyszła, spojrzała na mnie i powiedziała:
- Chyba komuś pomyliły się terminy.
Rozejrzałam się. Dopiero po chwili dotarło, że pani doktor mówi do mnie. Wyjęłam karteczkę z zapisaną datą wizyty.
- Pani doktor, ale ja byłam umówiona na 20 maja – powiedziałam.
- Oczywiście – odparła pani Agata – ale dzisiaj jest 22.
No tak. Jakoś uciekły mi 2 dni. Tak właśnie ostatnio funkcjonuję. A przede mną kolejny weekend sprawdzania matur. Ponieważ wyjeżdżam na 2 dni, dla chłopaków zrobiłam pyszne kotlety, na które zapraszam dziś. Dla mamy upiekłam pyszne ciasto, na które zaproszę jutro. A za chwilę zmykam z Młodym na basen.


Składniki na 4 porcje:

• 4 grube plastry środkowej karkówki
• 2 duże jajka
• bułka tarta
• przyprawy: sól, pieprz, delikat Knorr’a do mięs, szczypta czosnku
• olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Każdy plaster mięsa opłukać, włożyć w foliowy woreczek i rozbić dokładnie z obu stron na cienki plaster.


2. W talerzu rozkłócić jajka, dodać do masy jajecznej przyprawy.



3. Do drugiego talerza wsypać bułkę tartą.


4. Każdy plaster mięsa obtoczyć w jajku, a potem w bułce. Jeśli lubicie grubszą panierkę, czynność obtaczania można powtórzyć.



5. Kotlety kłaść na rozgrzany olej, smażyć z obu stron na rumiano.



6. Podawać z ulubionymi dodatkami. Kotlety przygotowane z karkówki smakują świetnie, są mięciutkie i soczyste.


Smacznego.

1 komentarz: