.

.

sobota, 28 marca 2015

Sos pieczarkowo - śmietanowy wg Aleex



Święta zbliżają się nieuchronnie, a ja w ogóle nie czuję ani ich klimatu, ani nie mam czasu na ich staranne zaplanowanie. W tym roku zajmę się tym w ostatniej chwili, choć bardzo nie lubię, gdy muszę podejmować takie decyzje zbyt szybko. Tymczasem wciąż jestem w biegu i na nic nie mam czasu. Minuty upływają między naradami, spotkaniami służbowymi, wystawami i festiwalami, w których biorę udział. Spraw jest tak wiele, że gdyby nie przypomnienia w kalendarzu i w komórce, pewnie o części po prostu bym zapomniała.
Po powrocie do domu przygotowuję dania, które wymagają kilku chwil, a smakują naprawdę dobrze. Jednym z nich jest sos pieczarkowo – śmietanowy, który powstał dwa dni temu. Czas jego przyrządzenia jest krótki, nie dłuższy niż ugotowanie makaronu. Inspirowałam się przepisem Wkn, ale zmieniłam go, by smaki nam odpowiadały. Danie wyszło bardzo smaczne. Sos idealnie sprawdzi się jako dodatek do makaronu, ale będzie również świetny, by podkreślić smak mięsa, pieczeni czy ziemniaków.


Składniki:

• 50 dag białych pieczarek
• 1 cebula
• 1 łyżka oliwy
• 250 ml śmietanki 18%
• 1 żółtko
• szczypta świeżo zmielonego pieprzu
• sól, pieprz
• opcjonalnie kilka kropli soku z cytryny
• 400g ulubionego makaronu
• 1 łyżka startego parmezanu opcjonalnie
• natka pietruszki

Sposób przygotowania:

1. Na patelni rozgrzać odrobinę oliwy.


2. Cebulę pokroić w drobną kosteczką, zeszklić na oliwie. Lekko osolić.


3. Pieczarki obrać, pokroić w plasterki.


4. Do cebuli dodać plastry pieczarek. Przesmażyć. Woda z pieczarek powinna prawie w całości odparować. Może jej zostać tylko trochę.



5. Po kilku minutach wlać śmietankę.


6. W miseczce połączyć 1 łyżkę śmietany z żółtkiem.



7. Żółtko dodać do sosu.



8.Gotować na małym ogniu, często mieszając, aż sos zacznie gęstnieć.


9. Przyprawić solą, pieprzem oraz, opcjonalnie, kilkoma kroplami soku z cytryny. Dodać posiekaną natkę pietruszki.


10. Sos podawać z makaronem al dente. Każdą porcję można posypać drobno startym twardym serem.


Smacznego.

16 komentarzy:

  1. Ja zamiast żółtka dodaję ser. Jestem totalnie od sera uzależniona ;(

    http://bsylwia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi? Czy chodzi Ci o Pamiętnik Hugo? Ja nie mam innego bloga :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  2. Pyszności, pyszności ! Dzisiaj sos gościł u nas na obiedzie, tylko użyłam makaronu w kształcie kokardek :) Bardzo lubię Twój sposób pokazywania swojej kuchni poprzez zdjęcia! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam ten sos do mielonych kotletów,wyszło smaczne danie i sos na stałe u mnie zagości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  4. Jak ja lubię grzyby... mniam, mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie zrób ten sos :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. lubie Pani blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Zapraszam do korzystania. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  6. bardzo fajnie . Aleex zrub więcej takich przepisów

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyżby nowy aparat? Zdjęcia wydają się być ostrzejsze.
    Pozdrawiam Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nowy, ale inny, profesjonalny, który należy do syna :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  8. Droga alexx coś ostatnio nie rozpieszczasz nas przepisami, zapodaj coś pysznego jak zawsze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale niedługo wrócę :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  9. Podkradam na dzisiejszym obiad ;-)

    OdpowiedzUsuń