.

.

niedziela, 13 grudnia 2015

Kurczak w sosie kurkowym wg Aleex


Czy u Was czas także pędzi jak szalony? Nie wiem, kiedy minął poprzedni tydzień, a już kolejny stoi za progiem. Fakt, miałam sporo na głowie, bo po raz kolejny przystąpiliśmy do akcji „Szlachetna paczka”. Przez cały tydzień segregowaliśmy różne produkty z nauczycielami i uczniami, jeździłam także po sklepach, aby znaleźć jak najlepszy i w dobrej cenie sprzęt AGD. W weekend nadrabiałam zaległości w pracach domowych, zresztą Dario i tak pracował w niedzielę, więc nie przesiadywałam w kuchni zbyt długo. Udało mi się jednak upiec pyszną, oryginalną chałkę, na którą wkrótce Was zaproszę. Wymyśliłam także błyskawiczny sos kurkowy z kurczakiem. Świetnie pasuje do ziemniaków lub ryżu – jako samodzielne danie, a także jako dodatek do mięs, podkreślający smak pieczystego. Uwaga! To nie jest potrawa dla osób, które w swojej kuchni stronią od półproduktów i produktów gotowych, ale….Może Wam się przyda jako potrawa last minute na nadchodzący zabiegany świątecznie czas?

Składniki:

• 1 podwójna pierś kurczaka
• 1 cebulka
• garść mrożonych kurek
• 2 zupy kurkowe ze szczypiorkiem Knorr’a
• olej
• pieprz, sól – do smaku

Sposób przygotowania:

1. Pierś kurczaka pokroić na dość małe kawałki.


2. Obsmażyć na złoty kolor na 1 łyżce oleju.


3. Dodać cebulkę posiekaną w drobniutką kosteczkę, zaszklić.
4. Dodać kurki drobno posiekane. Podsmażyć.
5. Rozmieszać 2 zupy w ¾ ilości wody podanej na opakowaniu.


6. Mieszaninę wlać na patelnię.


7. Gotować sos, aż zgęstnieje i osiągnie pożądaną konsystencję.


8. Podawać jako samodzielne danie lub dodatek do mięs.


Smacznego.

1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie. Ja robiłam kiedyś podobny obiad ale z zupami pieczarkowymi Knorra roznieszanymi w śmietanie 30% i bulionie z kostki rosołowej. Proporcje jak kto lubi - gęste lub rzadkie;)

    OdpowiedzUsuń