.

.

sobota, 28 października 2017

Makaron z kurczakiem i kurkami w sosie śmietanowym wg Aleex


Wracam do was i do mojego bloga po kilkunastu dniach odpoczynku. Nie, nie wyjechałam, ale potrzebowałam oddechu. Tak naprawdę, żeby w pełni odetchnąć, musiałabym odciąć się od wszystkiego, ale mam swoje obowiązki, które traktuję poważnie i nie mogłam ich zostawić. Zostawiłam za to na chwilę to, co mogłam – spotkania towarzyskie, bloga, wyjazdy. Odcięłam się na moment od galopującego świata, bo musiałam sobie poukładać wiele, wiele spraw. Poukładałam. Znalazłam energię do dalszego działania. Znów mogę włączyć się w wir wydarzeń i złapać rytm, a będzie mi on potrzebny, bo w nadchodzących miesiącach nie będę mogła narzekać na nudę.
Fajnie było pobyć ze sobą sam na sam. Przyjrzałam się ludziom i ich zachowaniom, porozmyślałam o lojalności i świństwach, posłuchałam muzyki, przeczytałam dobrą książkę. Spodobała mi się. To „Igrając z ogniem” Tess Gerritsen. Napiszę Wam o niej w kolejnym poście. A dziś zapraszam na makaron. Zrobiłam go z okazji Światowego Dnia Makaronu, który przypadał na 25 października. Przepis powstał naprędce, ale jest naprawdę bardzo smaczny i łatwy do przyrządzenia. U nas była to niespodzianka na późną kolację w trakcie pracowitego tygodnia. W Waszych kuchniach może to być danie, które podkreśli wyjątkowe chwile. Spróbujcie. Naprawdę polecam.


Składniki:

• 250 g piersi z kurczaka (połówka)
• 200 g kurek
• 200 g śmietany 36%
• 1 większa szalotka
• 1 łyżka posiekanej natki pietruszki świeżej lub suszonej
• 1 łyżka sosu sojowego
• 1 łyżka przyprawy do kurczaka (ja użyłam mieszanki słodkiej papryki, soli himalajskiej, pieprzu, czosnku)
• 1 łyżka oleju
• sok z cytryny
• 400 g makaronu pełnoziarnistego

Sposób przygotowania:


1. Kurki oczyścić. Większe pokroić na kawałki, mniejsze zostawić w całości. Dokładnie opłukać.


2. Pierś kurczaka pokroić na nieduże kawałki. Przełożyć do miseczki i oprószyć przyprawami. Odstawić na 15 minut.


3. Wstawić makaron. Ugotować go zgodnie z przepisem na opakowaniu. W tym czasie przygotować sos.
4. Szalotkę pokroić na drobną kosteczkę.


5. Na głębokiej patelni rozgrzać olej. Wrzucić kawałki kurczaka. Podsmażyć kilka minut.


6. Dodać szalotkę i kurki. Osolić. Podsmażyć.



7. Do składników na patelni dodać śmietanę. Wymieszać.


8. Doprawić pietruszką, sosem sojowym, pieprzem. Chwilę gotować, aż sos śmietanowy zgęstnieje.


9. Doprawić niewielką ilością soku z cytryny.


10. Ugotowany makaron odcedzić. Pozostawić go w garnku.


11. Do makaronu dodać sos. Dokładnie wymieszać.


12. Przekładać na talerze. Ozdobić natką pietruszki.


Smacznego.

1 komentarz: