.

.

sobota, 10 marca 2018

Ślimaczki francuskie z chałwą i orzechami wg Aleex


Czy Wy wiecie, że do świąt zostały tylko 3 tygodnie? Nie mogłam w to uwierzyć, kiedy spojrzałam w kalendarz. Śmiać mi się chce z samej siebie, bo ostatnio czas mnie zaskakuje. Za szybko biegnie, za mało jest mi go dane, by być z bliskimi, zawsze mnie zdumiewa jego błyskawiczny upływ. Mimo tego zaskoczenia, akceptuję to, bo przecież nie ma innego wyjścia. A skoro do Wielkanocy pozostało go tak niewiele, czas rozpocząć intensywne przygotowania do tych wyjątkowych dni. Porządki każda z nas zrobi we własnym zakresie, ale w wyborze świątecznego menu będę mogła Wam trochę pomóc. Pierwszy przepis, który możecie wykorzystać, już znacie. To sernik z czekoladowym kajmakiem, który piekłam na Dzień Kobiet. W ciągu kolejnych dni będą pojawiać się na blogu propozycje dań i wypieków świątecznych. Może spośród nich wybierzecie coś dla siebie? Gorąco polecam. No to zaczynamy. Dziś proponuję Wam francuskie ślimaczki z chałwą i orzechami. Drobniutkie ciasteczka, które błyskawicznie można przygotować. Smakują wyśmienicie i pięknie się prezentują wśród innych, świątecznych wypieków. Każdy je lubi, każdy ma na nie ochotę. A Wy? Przekonajcie się.

Składniki:


• 1 duży płat ciasta francuskiego
• powidła śliwkowe
• 150 g orzechów włoskich
• 50 g chałwy waniliowej
• cukier puder do posypania
• 1 jajko
• 1 łyżka mleka

Sposób przygotowania:

1. Ciasto wyjąć z lodówki, rozwinąć i poczekać, aż nieco się ogrzeje.


2. Płat ciasta francuskiego posmarować równą warstwą powideł śliwkowych.


3. Ciasto posypać posiekanymi orzechami włoskimi i pokruszoną chałwą.



4. Płat ciasta zwinąć w rulon, aby powstała rolada.


5. Roladę pokroić na plastry o wysokości 4 cm.


6. Ślimaczki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.


7. Posmarować każde ciastko jajkiem rozkłóconym z mlekiem.


8. Piec około 15 - 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C.


9. Ostudzić na kratce.


10. Po ostudzeniu oprószyć cukrem pudrem.


Smacznego.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam ciasto francuskie.Ślimaczki pewnie są pyszne. Ja dziś piekłam rogaliki z białego sera z Twojego przepisu wyszły pyszne. Dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń