.

.

czwartek, 13 lutego 2020

Blok czekoladowy wg Aleex


Powrót do pracy od razu przekłada się na ilość przepisów na blogu. Niestety, chcąc pogodzić te dwie aktywności, muszę pójść na kompromis. I próbuję go znaleźć. Zobaczymy, jak mi wyjdzie. Nawet jeśli przepisów będzie troszkę mniej, kiedy znajdę jakieś pyszności, na pewno zaproszę Was na degustację.
I robię to dzisiaj, ponieważ jutro są walentynki. Możecie je celebrować, zapraszając ukochanego na pyszny blok czekoladowy. Autorem tego przepisu jest Janusz Profus – Maestro Czekolady E.Wedel. Recepturę znalazłam u Madame Edith, ale nieco ją zmodyfikowałam. Ponieważ nie lubimy rodzynek, zastąpiłam je suszoną żurawiną, zaś herbatniki zamieniłam na ciasteczka oreo. Ja pokruszyłam je bez usuwania masy, ale musicie mieć świadomość, że może się ona rozpuścić pod wpływem ciepła i będziecie mieć wrażenie, że blok czekoladowy jest za tłusty. Dlatego bezpieczniej jest usunąć masę spajającą krążki herbatników oreo. Blok robi się naprawdę łatwo i szybko. Będzie idealny na jutrzejsze święto. Polecam.


Składniki:

• 250 g masła
• 125 g drobnego cukru do wypieków
• 120 ml wody
• 40 g kakao
• 400 g mleka w proszku
• 150 g pokruszonych ciasteczek Oreo lub herbatników
• 100 g orzechów laskowych posiekanych lub w całości
• 50 g żurawiny

Sposób przygotowania:

1. Przygotować składniki. Odważyć potrzebne produkty.
2. Cukier kryształ wymieszać z kakao.



3. Do garnka wlać wodę i dodać masło. Wsypać cukier z kakao. Całość doprowadzamy do wrzenia, od czasu do czasu mieszając.




4. Masę wystudzić do temperatury około 45°C.


5. Do przestudzonej masy dodawać powoli mleko w proszku. Mieszać dokładnie, żeby wszystkie grudki się rozpuściły. Masa robi się bardzo gęsta i tak ma być.


6. Do masy dodać pokruszone ciasteczka Oreo bez masy lub herbatniki, potem wsypać żurawinę i orzechy. Ponownie wymieszać.




7. Przygotowaną masę przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia.


8. Wyrównać powierzchnię bloku.
9. Formę z masą czekoladową wstawić do lodówki na ok. 3 - 4 godziny.


10. Blok można polać rozpuszczoną czekoladą deserową, ale nie jest to konieczne.



Smacznego.

4 komentarze:

  1. smak z mojego dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za przepis. Blok wyszedł pyszny, dodałam do niego śliwki namoczone w rumie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie wygląda, smaki dzieciństwa😛, myślisz że można zamienić masło na margarynę?

    OdpowiedzUsuń