.

.

środa, 7 kwietnia 2010

Pyszna drożdżówka nocna wg Aleex





Dzisiaj proponuję Wam niesamowite ciasto. Jest po prostu magiczne. Nie wymaga pracy, a smakuje rewelacyjnie. Pamiętam, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam ten przepis w zbiorach xenki, byłam bardzo nieufna. Jak to? – myślałam – ciasto drożdżowe, którego się nie wyrabia? Niemożliwe. Jednak czytałam tyle pozytywnych opinii, że postanowiłam zaryzykować. No cóż… Wyrabiało się je mikserem, więc nie wymagało pracy. Miało półpłynną konsystencję, toteż trzeba było je PRZELAĆ do foremek. Ale… podczas pieczenia zapach był obłędny, a kiedy wyjęłam je z pieca, zobaczyłam najprawdziwsze ciasto drożdżowe. Pyszne, delikatne, mięciutkie, po prostu znakomite. Wracam często do tego przepisu, bo wystarczy 10 minut, aby połączyć składniki i 45 -50 minut, aby wyjąć je z pieca. A potem od razu można je jeść. Cudownie smakuje z kubkiem aromatycznej kawy….

Składniki:


Dzień 1. (wieczorem):
• 1/2 szklanki oleju
• 1 szklanki mleka
• 1 szklanka cukru
• cukier waniliowy
• 3 całe jajka
• szczypta soli
• 5 dag drożdży

Dzień 2.(rano):
• 1/2 kg mąki

ciasto przed upieczeniem można posypać kruszonką

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki włożyć do miski, przykryć ściereczką i pozostawić na noc(nie wolno mieszać ani ugniatać).
2. Na drugi dzień dosypać 1/2 kg mąki- wyrobić mikserem (mieszadłami hakowymi)i wlać do formy.



3. Zostawić na 10 minut do wyrośnięcia. Gdy ciasto podrośnie, włożyć je do lekko nagrzanego piekarnika i piec około 50 minut do 1 godz. w 170 – 175 stopniach C.



Smacznego.

64 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis. Z całą pewnością z niego skorzystam:-) Mam tylko jeden problem: czy drożdże mają być suszone?
    pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Używam świeżych drożdży. A ciasto polecam - pyszne. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. wyszło, świetne! Ciekawe czy jak doda się dodatki, też będzie ok, np skórkę cytrynową czy rodzynki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu, spokojnie możesz dodawać rodzynki czy skórkę owocową, a nawet posypać wierzch ciasta owocami czy posmarować serem albo marmoladą. Wyjdzie pyszna. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A te rodzynki do składników nocnych czy z mąką?

      Usuń
  5. super drożdżówka : wczoraj wieczorem znalazłam ten przepis i postanowiłam wypróbować pomysł trafiony zero pracy a efekt zadawalający:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że znalazł się kolejny zwolennik tego ciasta. Ja także robiłam je dzisiaj rano. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam pytanie: czy skladniki (te "wieczorne") nalezy wymieszac czy po prostu wrzucic do miski? Przepraszam za tak glupie pytanie, ale mam dwie lewe rece jesli chodzi o wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma żadnych głupich pytań :))) Wieczorem podane składniki po prostu wkładamy do miski i NIE MIESZAMY !!! Dopiero rano miksuję je i dosypuję mąkę cały czas wyrabiając mikserem. Daj znać jak wyszło. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam:)))Superowa drożdzówka!!!mięciutka i pyszna!w dodatku raz dwa się ją robi:))) Pozdrawiam !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. nareszcie drożdżówka,która mi wychodzi.Przepis super.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie, że Ci się udaje :))) Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleex! Twoje przepisy są świetne, często z nich korzystam z czego Rodzina jest bardzo zadowolona. Mam malutką uwagę; podawaj wymiary blach, w których pieczesz swoje ciasta. Bardzo to ułatwi życie takim mało doświadczonym gospodyniom jak ja.

      Usuń
  12. Dzien Dobry chcialam tylko pare slow napisac do Pani ze ten przepis na drozdzowke jest wysmienity Mi cale zycie drozdzowka nie wychodzila i w koncu dalam juz sobie swiety spokuj na dlugie 30 lat i odkrylam w internecie Pani stronke. Robie te drozdzowke juz 3 raz i za kazdym razem mi wychodzi!!! Bardzo serdecznie pozdrawiam a stronka juz jest na stale w moich faworytach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc. Witam w gronie stałych czytelników W mojej kuchni. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  13. Cześć Aleex, ja wczoraj wsypałam wszystko i rozpakowałam kupione dosłownie 2 h wcześniej drożdze a tu plamki pleśni.NA GÓRNEJ CZEŚCI- DOŁ BYL OK.- CZY DOBRZE, ŻE Odkruszyłam je i z 2 paczek cos tam dodałam. ZAWSZE WYRZUCAM;( Było póżno by jechac po drożdze. Byłam wściekła- bo teraz wyrobiłam i będę piec i nie wiem czy urośnie.
    Teraz będę otwierać paczki w sklepie.
    Szok- chciałam kupić świerzuteńkie- i co data nowo wyprodukowane 2 dni temu a tu pleśń.
    BOJĘ SIĘ CZY NIE ZMARNUJE TYLKO SKŁADNIKÓW.

    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  14. WYSZŁA MI ;) DO KAWY JEM;). PYSZNA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie z przejściami, ale ważne że się udało :) Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  15. ja mam pytanie czy te skladniki nocne nalezy przechowywqac w cieplym miejscu czy tez w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przechowujemy je w ciepłym miejscu. Ja stawiam miskę na blacie kuchennym i przykrywam ściereczką. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
    2. dziekuje za cenna informacje pozdrawiam swiatecznie:)

      Usuń
  16. a czy ona musi stac na noc by wyrosnąc czy mozna odrazu dosypa mąki odczekać i upiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zmieszać część składników rano i upiec wieczorem. Nie możesz od razu zmieszać z mąką, bo nie wyjdzie. Aleex :)

      Usuń
  17. Robiłem pierwszy raz drożdzówkei super wyszła, dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy po ostrudzeniu tej drożdzówki- można ją zamrozić. np. MAM 2 i nie zjem- i kurcze zamroziłabym.
    Alex- można?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :)))))) Spokojnie wkładaj do zamrażarki. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  19. rano dodać mąkę i od razu można wygniatać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wsypujesz mąkę i od razu wyrabiasz ciasto. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  20. Witam serdecznie.
    Mam takie pytanie? nie mogę cukru i z racji zdrowego odżywiania się nie stosuję go.
    Jakim słodem można zastąpić tą przepyszną drożdzówkę zamiast cukru aby wyszła? stevią ksylitilem syropem z agavy czy syrop klonowy? A czy można podzielić tą drożdzówkę pół na pół z mąką orkiszową pełnoziarnistą? a ta ilosć wystarcza na jedną blaszkę? jakie wymiary Pani ma swych blaszek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Podana ilość składników wystarcza na dwie blaszki o wymiarach 26,5x8 cm. Nie próbowałam mieszać mąki ani zastąpić innym produktem cukru, więc w tej kwestii nie pomogę, ale... do odważnych świat należy. Jeśli się zdecydujesz na eksperymenty, daj znać, jaki osiągnęłaś efekt. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  21. Kolejny rewelacyjny przepis :)
    Piekłam na dużej blaszce, na wierzchu ułożyłam połówki śliwek, po upieczeniu posypałam cukrem pudrem- cudowny smak :)
    Ciasto puszyste, ładnie wyrosło i ten zapach... czuć go było w całym mieszkaniu :)
    Zameldowałam się już na stałe w Twojej kuchni :)
    Renata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc witaj wśród stałych bywalców :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  22. Witam, czy drożdże rozkruszyć czy włożyć do miski w kawałku? jajka roztrzepać czy wbić całe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka wbijamy całe, drożdże rozkruszamy. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  23. Witam. Piec w termoobiegu ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam.A ja bardzo,ale to bardzo prosze pania o wymyslenie takiej nocnej drozdzowki ,ale na slono.Znalazlam przepis na ciasto drozdzowe cebulowe i bardzo chcialabym upiec.Ale musi to byc takie wlasnie co samo wyrasta,bo pieke rozne ciasta,ale drozdzowe mi za nic nie wychodzi.Prosze pomyslec czy daloby sie zrobic taki wynalazek-dla tych zdolnych inaczej.Pozdrawiam.Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie przygotowuje się chleb domowy. Można skorzystać z przepisu :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  25. Witam czy można wyrobić ciasto rękoma jak sie nie ma haka ?czy dałoby radę zwykłym mikserem ?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się wyrobić ciasta rękami, jest zbyt rzadkie. Możesz spróbować wyrobić skrzydełkami. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  26. Witam czy ta porcja starczy na duża blachę,czy trzeba podwoić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podana porcja wystarcza na dwie średnie keksówki lub na średnią blachę. Jeśli chcesz piec na dużej, podwój ilość składników. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedż pozdrawiam

      Usuń
  27. Mam pytanie czy można drożdżówkę nadziewać np budyniem z czekoladą ??w całości wtedy piec czy raczej robić jakieś ślimaczki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można. Ciasto jest raczej lejące, przypomina konsystencją ciasto biszkoptowe (tak ma być). Do nadziewania użyj ciasta drożdżowego z innego przepisu. Na blogu jest ich wiele :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  28. Przepis rewelacja, zwłaszcza wersja z kruszonką :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Z pewną dozą niedowierzania podeszłam do tego przepisu, ale tak chciało mi się drożdżowego ciacha (a tradycyjne zniechęca mnie długim procesem przygotowania), że wreszcie się odważyłam i upiekłam. I żałuję, że tak późno, bo to ciacho jest szybkie, pyszne i bezproblemowe. Do tego kruszonką z Pani przepisu. No niebo w gębie. Dziękuję za przepis 🍀

    OdpowiedzUsuń
  30. Czekam na efekt,babka w piekarniku,przepis super prosty,pachnie wyśmienicie.Bede czekać na inne przepisy.pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam czy można użyć suchych drożdży? Jeśli tak to po prostu je wsypać do miski z resztą składników? Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj świeże drożdże można zastąpić suchymi, ale w tym przepisie nie próbowałam tego. Możesz zrobić to jako pierwszy. Jeśli się zdecydujesz, wsyp je do miski razem z innymi składnikami w odpowiedniej kolejności. Daj znać, jak wyszło. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  32. Super przepis ciasto przesmaczne. Mam tylko pytanie czy piecze Pani na termoobieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam pieczenie bez termoobiegu. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  33. Ciasto przepyszne teraz tylko takie będę piekła, bo przedtem z drożdżówką miałam problem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzień dobry, mam pytanie - czy można olej zastąpić stopionym masłem?

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzień dobry, mam pytanie - czy można zastąpić olej stopionym masłem?

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy kolejność wsypywania ważna.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kolejność jest istotna, ja jej pilnuję. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  37. Witam 😊 super przepis 😊 Moi domownicy aż proszą o drożdżóweczkę a ja chętnie im piekę 😊 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Drożdzówka jest genialna!!! Uwielbiam takie proste przepisy, następnym razem spróbuję z owocami i kruszonką ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jola K. Dzisiaj upiekę drożdżówkę z twojego przepisu jak wyjdzie odezwie się.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Jola K. Dzisiaj piekę jutro z 3 raz tym razem z rabarbarem i z kruszonką za każdym razem mi wychodzi. Super .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  41. Robiłam przepis cudowny dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam.
    Mam pytanie? Nie używam cukru tylko ksylitol lub erytyrol? Czy mogę to zamienić zamiast cukru?

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam ,
    dzisiaj upieklam drozdzowe ciasto ,
    REWELACJA , polecam - smaczne, mieciutke , nie mozna nic zle zrobic , dziekuje 😄🙋

    OdpowiedzUsuń