.

.

niedziela, 8 stycznia 2017

Cytrynowa babka ucierana wg Aleex


Jak dobrze zrobiło mi złapanie oddechu podczas tego wydłużonego weekendu. W tym roku Święto Trzech Króli wypadło w piątek, więc można było zostać w domu 3 dni z rzędu. Wprawdzie wypadły mi w świąteczne popołudnie nieoczekiwane obowiązki służbowe, ale nie zakłóciły one znacząco mojego odpoczynku. Miałam czas na spotkania z rodziną, a w niedzielny poranek przyjechała Gwiazdeczka. Oprócz obiadu upiekłam dla niej pyszną, ucieraną babkę cytrynową. Na niedzielne popołudnie polecam Wam to smakowite ciasto. Przygotowałam je na bazie ciasta ze starego zeszytu, które od dawna bardzo lubimy. Zapach i smak cytrynowej babki znakomicie pasuje do aromatycznej kawy i świetnie się sprawdzi w zimowy, mroźny dzień. Polecam.

Składniki:

• 5 jajek
• tyle, ile ważą jajka dag mąki + dodatkowo 5 łyżek
• tyle, ile ważą jajka dag margaryny
• tyle, ile ważą jajka cukru razem z cukrem waniliowym
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• sok i otarta skórka z 2 cytryn

Sposób przygotowania:


1. Wszystkie składniki ciasta powinny być w temperaturze pokojowej.


2. Margarynę utrzeć mikserem na puszystą masę.


3. Do margaryny dodawać po jednym całym jajku i porcji cukru. Masa może się lekko zważyć, ale jest to normalne. Później ciasto na pewno będzie udane.



4. Zmienić końcówki miksera na haki. Do utartej puszystej masy dosypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto może zrobić się gęste, ale tak ma być.


5. Do ciasta dodać otartą skórkę z 2 wcześniej umytych i sparzonych gorącą wodą cytryn, zmiksować. Porcjami, cały czas miksując, dodawać sok z cytryn.



6. Do formy wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką wyłożyć kleksy ciasta. Jest ono dość gęste.



7. Piec w piekarniku rozgrzanym do 190 – 200 stopni C około 1 godziny. Sprawdzić patyczkiem. W razie potrzeby dopiec jeszcze 10 – 15 minut. Podawać z kawą lub herbatą.


Smacznego.

Przypominam o trwającym konkursie urodzinowym.

1 komentarz: