.

.

poniedziałek, 11 listopada 2019

Pyszna sałatka z gorgonzolą wg Aleex


Dziś święto. Jedno z ważniejszych jakie obchodzimy. Jak co roku oglądamy uroczystości, słuchamy patriotycznych pieśni, przywołujemy historyczne wydarzenia. Tym razem nie będę brała udziału w obchodach miejskich. Nie chcę narażać się na gorsze przeziębienie. Za to mam pomysł, jak sprawić, by dzisiejszy dzień był nieco bardziej odświętny. Przygotuję pyszną sałatkę z gorgonzola. Przepis mam od Gwiazdeczki, to ona zrobiła ją po raz pierwszy u siebie w domu, a ja zagospodarowałam sobie ten pomysł – świetnie się sprawdził w mojej kuchni. Sałatka jest prosta, szybko się ją robi. Może stanowić samodzielne danie – na kolację z przyjaciółmi, z lampką wina, będzie znakomita. Polecam.

Składniki:


• 1 opakowanie mixu sałat z sałatą lodową
• 1 czerwona cebula
• 1 opakowanie pomidorków koktajlowych (200 g)
• 1 słoiczek suszonych pomidorów w zalewie
• 1 opakowanie sera gorgonzola
• 1 słoiczek czarnych oliwek
• oliwa z oliwek
• oliwa z oliwek z dodatkiem chili
• zioła włoskie
• sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Na dużym półmisku rozłożyć umytą I osuszoną sałatę.



2. Cebulę pokroić w półtalarki. Rozłożyć je na sałacie.



3. Gorgonzolę pokroić w niedużą kostkę. Rozłożyć ser na warstwie cebuli.



4. Pomidorki koktajlowe umyć, pokroić na ćwiartki I rozłożyć je na półmisku.



5. Suszone pomidory pokroić na cząstki. Rozłożyć je na pomidorkach koktajlowych. Lekko skropić sałatkę oliwą z pomidorów.




6. Czarne oliwki pokroić na krążki, rozsypać na wierzchu sałatki.


7. Przygotować dressing. Oliwę z oliwek wlać do szklanki.


8. Do oliwy dodać zioła włoskie, sól i pieprz.



9. Dolać nieco oliwy z chili. Sos dokładnie wymieszać.



10. Dressingiem polać sałatkę.


11. Podawać ze świeżym pieczywem.



Smacznego.

2 komentarze:

  1. Sama często kupuję podobne produkty, do tych których Ty sama używasz :) Uwielbiam improwizować w kuchni, polecam również podsmażyć bakłażana i cukinię + dowolne kombinacje, przyprawy etc, czasem sama jestem zaskoczona jakie cuda potrafię samej sobie zaserwować :D Dodatkowo zawsze dbam o to by moje danie było pięknie podane i wtedy czuję, że to moja chwila :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czym można zastąpić tę oliwę z oliwek z dodatkiem chili? Pozdrawiam i dziękuję za świetne przepisy. Asia

    OdpowiedzUsuń