.

.

piątek, 20 listopada 2020

Prosty chlebek bananowy wg Aleex

W swojej kuchni niezmiennie cenię prostotę. Nie mam teraz tyle czasu na gotowanie, ile bym chciała. Przez to jednak moje dania nie mogą tracić na jakości i smaku. Dlatego, jeśli tylko mam wolną chwilę, przygotowuję smakołyki dla mojej rodziny. Ponieważ Gwiazdeczka z mężem i dziećmi na ogół spędza weekendy u nas, mam do wykarmienia kochaną gromadkę. I bardzo to lubię. Naprawdę. Jednak to nie lada wyzwanie przygotowywać coś, co wszyscy lubią. Ostatnio wszyscy dbamy o zdrowe odżywianie i uważamy na to, co jemy. Z tego powodu rzadziej piekę ciasta, trochę odchudziłam swoje dania i częściej korzystam z naturalnych, sprawdzonych produktów. Ale od czasu do czasu mamy ochotę na coś słodkiego. Tym razem wybrałam chlebek bananowy z przepisu Dorotus. Mocną stroną tego przepisu jest prostota. Nie ma w nim dodatków – orzechów, skórek owocowych, wiórków kokosowych. Są banany – mocno dojrzałe (a nawet przejrzałe) i pachnące. A poza nimi jeszcze kilka składników, które zawsze mam w domu. Aby zrobić ten pyszny chlebek nie potrzebujemy nawet miksera. Wystarczy kuchenna rózga, a bardziej wprawionym nawet sama łyżka. No i jeszcze musimy zarezerwować dla siebie około godziny, aby cieszyć się pysznym, prostym ciastem. Polecam. Nam bardzo smakował.

Składniki: 
• 3 duże lub 4 średnie dojrzałe banany, najlepiej takie, które mają ciemną skórkę, 
• 75 g masła, 
• 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków (można zastąpić dowolnym środkiem słodzącym) 
• 1,5 szklanki mąki pszennej 
• 1 jajko 
• 1 łyżeczka cukru waniliowego 
• 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
• szczypta soli 

Sposób przygotowania: 

1. Wszystkie składniki wyjąć na blat kuchenny godzinę wcześniej, aby zdążyły się ogrzać.
2. Do miski przesiać mąkę i sodę oczyszczoną, wymieszać. 3. Masło rozpuścić i przestudzić.
4. Banany rozgnieść widelcem na jednolitą masę. Jeśli pozostanie nieco owocowych grudek, to nic nie szkodzi.
5. W większej misce wymieszać roztopione masło z rozgniecionymi bananami.
6. Do masy dodać cukier i cukier waniliowy, wymieszać.
7. Dodać roztrzepane jajko, ponownie krótko wymieszać.
8. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z sodą i szczyptą soli.
9. Całą masę wymieszać rózgą kuchenną, tylko do połączenia się składników.
10. Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 10 x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
11. Chlebek piec przez 50 – 60 minut w piekarniku nagrzanym do 170°C (dolna grzałka i termoobieg), lub krócej, do tzw. suchego patyczka.
12. Ciasto wyjąć z piekarnika, przestudzić w formie.
Smacznego.

4 komentarze:

  1. Podobnie jak pozostałe osoby komentujące, często zaglądałam na Pani blog w oczekiwaniu na nowy wpis. Bardzo się cieszę, że Pani wróciła. Bardzo lubię tu zaglądać i często z dużym zaufaniem korzystam z przepisów. Pozdrawiam gorąco.. Wiola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Wiolu :) Będą nowe przepisy, zapewniam, więc zapraszam do korzystania :) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń