.

.

niedziela, 6 listopada 2022

Hummus pomidorowo - paprykowy wg Aleex

Listopad powitał nas mgłami. Początek miesiąca był trudny, bo musiałam się zmierzyć z listopadowym świętem zaledwie po 3 miesiącach od odejścia mamy. Nie było łatwo. Spotkania przy grobach bliskich zawsze są obarczone ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Tego dnia znalazłam jeszcze czas na ugoszczenie bliskich w swoim domu i samotny, wieczorny spacer po urokliwym cmentarzu rozświetlonym płomieniami zniczy. 
Kolejne dni miałam wolne od pracy. Skupiłam się na sobie i domu. Popracowałam przy komputerze, obejrzałam kilka bzdur na Netflixie i przygotowałam kilka smakołyków w kuchni. Korzystałam z mojego Thermomixa i przepisów z platformy cookidoo. Oczywiście każde z dań dostosowałam do naszych smaków. 
Jedną z ostatnio ulubionych przez nas przekąsek jest hummus pomidorowo - paprykowy. Żeby go przygotować, nie musicie mieć Thermomixa. Wystarczy kubek miksujący lub malakser. Może być też inne urządzenie, które miksuje na gładko składniki. Jeśli lubicie takie smaki, polecam. Hummus jest pyszny. 

Składniki: 

• 3 ząbki czosnku 
• 440 g białej ciecierzycy, z puszki lub słoika, odsączonej (zalewę zachować) 
• 30 g niegazowanej wody mineralnej 
• 50 g pasty tahini 
• 20 g soku z limonki, świeżo wyciśniętego 
• 1 płaska łyżeczka soli 
• ½ łyżeczki pieprzu czarnego, mielonego 
• 2-3 łyżeczki słodkiej papryki w proszku 
• 100 g suszonych pomidorów, w oleju 

Sposób przygotowania: 

1. Ząbki czosnku przecisnąć przez praskę lub rozdrobnić w kubku miksującym. 
2. Do kubka dodać ciecierzycę, zachowaną zalewę z ciecierzycy, wodę, pastę tahini, sok z limonki, sól, pieprz i paprykę. Zmiksować na gładką masę.
3. Suszone pomidory pokroić na kawałki, dodać do masy, zmiksować na gładko.
4. Hummus z podawać z pieczywem lub z warzywami pokrojonymi w słupki. Świetnie smakuje ze świeżymi bułeczkami cebulowymi z oregano.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz