.

.

środa, 3 lipca 2019

Nalewka truskawkowa wg Aleex


Dwa lata temu miałam okazję skosztować nalewki truskawkowej. Zaskoczyła mnie. Miała ciekawy, mocno owocowy smak. Był na tyle dobry, że postanowiłam zrobić ją sama. I zrobiłam - w zeszłym roku. Spośród wielu przepisów wybrałam ten umieszczony na vlogu Skutecznie.Tv. Spodobała mi się jego prostota. Ponieważ sezon na truskawki już się kończy, warto sięgnąć teraz po te pyszne owoce. Są nagrzane słońcem, pachnące, po prostu znakomite. Przygotowanie nalewki dzieli się na 2 etapy. Jeśli macie ochotę, zróbcie ją. Nie ma to jak smak i aromat truskawek, gdy za oknem będzie zimno i ponuro.

Składniki:
etap I:


• 1,5 kg truskawek
• 1200 ml spirytusu 70%

II etap:
• 5-6 szklanek cukru
• 1 łyżka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

1. Truskawki z szypułkami szybko opłukać pod bieżącą wodą.


2. Owoce oczyścić z szypułek. Pokroić je na mniejsze cząstki.
3. Truskawki włożyć do dużego słoja.


4. Zalać je spirytusem i szczelnie zakręcić. Ja zabezpieczyłam nakrętkę dodatkowo folią.



5. Odstawić słój na 2 tygodnie, codziennie nim potrząsać.


6. Po tym czasie wrócimy do przepisu.

Etap II:

1. Po dwóch tygodniach owoce oddzielić od spirytusu z sokiem. Sok ze spirytusem przelać do słoja, owoce pozostawić w garnku.



2. Truskawki wymieszać z cukrem w taki sposób, aby na wierzchu truskawek znalazła się warstwa cukru.



3. Owoce z cukrem przykryć i odstawić na 24 godziny, aby puściły sok.


4. Po 24 godzinach truskawki wyjąć łyżką cedzakową. Nie sięgać do dna garnka, ponieważ jest tam cukier, który musi zostać w garnku.




5. Garnek z sokiem i cukrem postawić na gazie. Zagotować, od czasu do czasu mieszając. Gotować na wolnym ogniu ok. 10 minut, aż syrop lekko zgęstnieje.



6. Do gorącego syropu dodać truskawki, wymieszać i zostawić do całkowitego ostygnięcia.



7. Do ostudzonego syropu z truskawkami wlać wódkę (spirytus z sokiem) ze słoja. Wymieszać.



8. Dodać 1 łyżkę soku z cytryny. Wymieszać.



9. Nalewkę z owocami przełożyć ponownie do słoja, szczelnie zakręcić i zostawić na 3 miesiące w chłodne, ciemne miejsce. Od czasu do czasu potrząsnąć słojem.




10. Po 3 miesiącach nalewkę przefiltrować. Można użyć gazy lub filtrów do kawy.



11. Przelać do butelek i gotowe.



Smacznego.

3 komentarze:

  1. No i mam powód żeby zebrać truskawki A tak mi się nie chciało

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Zwracam się do Pani jako do Znawczyni w tych tematach. Proszę o pomoc, czy jest Pani w stanie poratować mnie jakimś przepisem na nalewkę jabłkowo-karmelową? W internecie widzę przepis na wódkę, a zależałoby mi na nalewce na spirytusie. Bardzo proszę o poratowanie
    Pozdrawiam, Usia

    OdpowiedzUsuń
  3. Usiu - dziękuję za zaufanie i miłe słowa, ale nie pomogę, niestety. Nie znam tej nalewki, nigdy jej nie robiłam, więc nie będę wymyślać, bo łatwo popsuć przepis. Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń