.

.

środa, 6 października 2021

Chrupiące placki z cukinii wg Aleex



Pojawiam się i znikam – jak w słowach dawnej piosenki. Ale życie czasami pochłania mnie tak bardzo, że nie na wszystko starcza czasu. Gdy muszę wybierać, rezygnuję z kuchni. Oczywiście nie z gotowania w ogóle, ale z wyszukiwania nowych dań, które mogłabym Wam zaproponować. W takim okresie stawiam na klasykę i sprawdzone posiłki, które lubi moja rodzina. Tak było przez ostatnie miesiące – trudne i całkowicie nas absorbujące. Zostawiam je za sobą, choć nie umiem odciąć się od nich całkowicie… 
Październik przyniósł nam prawdziwą złotą jesień i … choroby. Rok temu Dario walczył z koronawirusem, dziś ja jestem chora. Wprawdzie szczepienia chronią mnie przed COVID-19, ale dopadło mnie paskudne przeziębienie, z którym próbuję walczyć, choć na razie niezbyt skutecznie. Ponieważ jestem w domu, mam troszkę czasu na odkurzenie bloga i zaproszenie Was na pyszne dania, zgromadzone przeze mnie wcześniej. 
Dzisiaj zapraszam Was na placki z cukinii. Świetnie smakują z dodatkiem różnych sosów. Ja podałam je z sosem śmietanowo-łososiowym, ale możecie podać je tak, jak chcecie. Koniecznie je wypróbujcie. 

Składniki: 

• 1 średnia cukinia (lub 2 mniejsze) 
• 1 jajko 
• 3-4 łyżki mąki 
• cebula 
• sól, pieprz 
• olej do smażenia 

Sposób przygotowania: 

1. Cukinię częściowo obrać ze skórki. Wydrążyć środek/pestki. 




2. Zetrzeć na dużych oczkach tarki. 




3. Startą cukinię lekko posolić i zostawić na 10-15 minut, żeby puściła sok. Nadmiar soku odcisnąć. 


4. Cebulkę pokroić na drobniutką kostkę, dodać do cukinii. 


5. Dodać jajko i mąkę. Doprawić solą i pieprzem. 




6. Składniki wymieszać w misce, aby powstała w miarę zwarta masa. 


7. Na patelni dość mocno rozgrzać olej. Nakładać nieduże porcje ciasta, lekko je rozpłaszczyć.

 
9. Smażyć z obu stron na rumiano. 


10. Odsączyć nadmiar tłuszczu, kładąc placek na ręczniku papierowym. 


11. Podawać od razu po usmażeniu, żeby placki zachowały chrupkość. Świetnie smakują z sosami.


Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Jak dobrze że jesteś, że wróciłaś. Bardzo brakowało Twoich przepisów. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że wracasz .Szybkiego Powrotu do Zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pacuszki wyglądają pysznie i takie pewnie są .
    Dużo zdrowia dla wszystkich, pozdrawiam serdecznie i czekam na nowe wpisy,Pani tak cudownie opisuje codzienność...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry
    Mam małe pytanie. Ile wychodzi placków z tego przepisu?
    Byłabym wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam i życzę zdrowia :)
    Usia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usiu - nigdy nie liczyłam, ale naprawdę sporo. Wystarcza na obiad dla 4-osobowej rodziny. Ta ilość na pewno zależy od wielkości cukinii. Polecam i pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    2. O, to świetnie. Dziękuję bardzo za odpowiedź.
      Cieszę się, że Pani powróciła☺️

      Usuń