.

.

sobota, 9 października 2021

Makaron z krewetkami i papryką wg Aleex

Siedzę w domu okręcona ciepłą chustą, przykryta kocem, z kubkiem gorącej herbaty z sokiem malinowym i arsenałem leków. I czekam. Czekam, aż wreszcie zacznie COŚ działać. Wczoraj Dario przed wyjściem do pracy postawił mi bańki i nakazał, abym leżała w łóżku. Grzecznie posłuchałam, choć sytuacja mnie rozśmieszyła. Zawsze powtarzam swojemu mężowi, że potulnych kobiet dla niego zabrakło i musi pogodzić się z tym, że zawsze mam swoje zdanie. A tym razem nawet nie dyskutowałam. No cóż, choroba zmienia człowieka, ale oboje byliśmy tym zdumieni. I na dodatek nie wiem, które z nas bardziej 😊 Mam nadzieję, że połączenie farmakologii i naturalnych metod leczenia w końcu przyniesie oczekiwany skutek, choć już wiem, że rekonwalescencja nie będzie szybka. 
Czekając na przesilenie choróbska, sięgam po przepisy, które, mimo przerw w publikowaniu na blogu, cały czas gromadziłam. Na dziś wybrałam dla Was błyskawiczne danie, które przygotujecie w ciągu 15 minut. Naprawdę nie zajmie Wam to ani chwili dłużej. Uwielbiam takie przepisy, które nie wymagają zakopania się w kuchni na pół dnia. Zresztą nie mam na to czasu. Dlatego wymyślam potrawy, które są pyszne i na pewno nie są pracochłonne. I taki właśnie jest makaron z krewetkami i papryką. Do tego przepisu używam makaronu ryżowego, bardzo mi odpowiada jego smak i konsystencja. Delikatność makaronu przełamuje jędrność krewetek i chrupkość papryki. Całość tworzy doskonały, lekki i pyszny obiad. Może dacie się namówić? 

Składniki: 
• 250 g makaronu ryżowego 
• 150 g krewetek (użyłam mrożonych) 
• kawałek sałaty lodowej 
• ¼ papryki czerwonej 
• ¼ papryki żółtej 
• 1 duża cebula 
• 2 ząbki czosnku 
• oliwa 
• natka pietruszki 
• sól, pieprz, płatki chili 
• sos sojowy 

Sposób przygotowania: 

1. Sałatę lodową pokroić w cieniutkie piórka i ułożyć na talerzach.
2. Paprykę pokroić w cienkie paseczki.
3. Cebulę pokroić w kostkę, czosnek przecisnąć przez praskę. 
4. Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć cebulę i czosnek, uważając, by nie przypalić składników. 
5. Na patelnię włożyć krewetki (bez rozmrażania). Dodać nieco posiekanej natki pietruszki. Oprószyć solą, pieprzem i płatkami chili. Poddusić przez kilka minut. Dodać odrobinę sosu sojowego.
6. Na patelnię włożyć paseczki papryki, poddusić, aby zmiękły, ale zachowały też chrupkość.
7. W tym czasie ugotować makaron ryżowy zgodnie z opisem na opakowaniu. 
8. Zawartość patelni przełożyć do miski.
9. Dodać świeżo ugotowany makaron, wymieszać.
10. Makaron przełożyć na przygotowane wcześniej talerze z paseczkami sałaty lodowej. Podawać od razu po przygotowaniu.
Smacznego.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ależ jesteś spostrzegawcza! :D :D :D Jakbym słyszała swojego męża :D To prawda, NIENAWIDZĘ chodzenia w skarpetkach (choć czasami zakładam, żeby nie było), ciapów nie noszę wcale. Na szczęście mam podłogowe ogrzewanie, więc podłoga cieplutka :) Pozdrawiam basienkko :D

      Usuń