.

.

piątek, 19 lutego 2021

Makaron z kurczakiem w sosie cebulowo-paprykowym wg Aleex

Dziś byłam na drugiej po zabiegu wizycie kontrolnej w warszawskiej Optegrze. Wszystko jest w porządku, oczy świetnie się goją. Cieszę się i mam nadzieję, że będzie z każdym dniem coraz lepiej. Wzrok będzie jeszcze stabilizował się przez kolejne miesiące, ale poprawa komfortu życia jest odczuwalna od następnego dnia po zabiegu. Kiedy dotarliśmy do domu, musiałam przygotować sobie coś do jedzenia. Nie lubię pracochłonnych dań, na które trzeba czekać w nieskończoność. Kuchnia ma być łatwa i prosta. Zajrzałam do lodówki, zobaczyłam, co w niej jest i już wiedziałam, co za chwilę włożę na talerze. Wystarczyło połączyć kilka składników, aby powstało pyszne danie. Gorąco je Wam polecam. 

Składniki: 

• filet z piersi kurczaka 
• ¼ czerwonej papryki 
• 1 cebula 
• 250 g makaronu ryżowego 
• 1 garść mixu sałat 
• Delikat Knorra do mięs (niezbędny!) 
• chili w płatkach 
• sól, pieprz 
• szczypta mąki krupczatki lub bułki tartej 
• 1 łyżka oliwy 

Sposób przygotowania: 

1. Filet z piersi kurczaka zamarynować w odrobinie oleju, przyprawie Knorra. Odstawić do lodówki na kilka godzin lub całą noc. Następnie pokroić mięso w dość cienkie paseczki.
2. Cebulę pokroić w piórka, świeżą paprykę także w paseczki.
3. Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy i podsmażyć piórka cebuli.
4. Do cebuli dodać mięso i lekko zezłocić.
5. Przyprawić dodatkowo Delikatem Knorra. Nie zastępujcie Delikatu innymi przyprawami, ponieważ zmieni się wtedy smak potrawy.
6. Na patelnię wlać około 1 szklanki wody lub bulionu – jeśli mamy. Zagotować.
7. Po 3-4 minutach dodać pokrojoną paprykę. Całość pogotować jeszcze około 1 -2 minut.
8. W tym czasie ugotować makaron ryżowy według przepisu na opakowaniu. Mi zajęło to 5 minut. Odcedzić i odstawić.
9. Potrawę na patelni oprószyć szczyptą mąki lub bułki tartej. Wystarczy jej odrobinę, dosłownie trochę, by zagęścić danie.
10. Na talerz wyłożć mix sałat.
11. Na sałatę wyłożyć porcję makaronu i kurczaka w sosie cebulowo-paprykowym. Podawać od razu po przyrządzeniu.
Smacznego.

2 komentarze:

  1. Zrobione,bardzo dobre��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń