.

.

sobota, 22 września 2012

Pieguski wg Aleex



Sobota to dzień oddechu. Odcięcia się od obowiązków zawodowych. Oderwania się od kłopotów, trudnych zagadnień, nierozwiązanych spraw odłożonych na później, do poniedziałku. Zamykam się w kuchni, w swoim świecie, który pochłania mnie całkowicie. Przerzucam kolorowe strony książki, by wybrać przysmak, który dziś zrobię dla swoich chłopaków. Nic nie przyciąga mojego wzroku, nie przykuwa uwagi. Wtedy przypominam sobie o przepisie kayanis. Jest banalnie prosty. Wystarczy kilka składników, kilka minut pracy miksera, dodatki i oto są – pieguski. Pyszne ciasteczka. Doskonałe z łykiem aromatycznej kawy.

Składniki:

• 1 kostka miękkiego masła
• 1 szklanka cukru
• 1 cukier waniliowy
• 1 jajko
• 2,5 szklanki mąki
• 1/2 łyżeczki soli
• 1/2 łyżeczki sody
• 1 tabliczka gorzkiej czekolady
• 1 szklanka orzechów włoskich

Sposób przygotowania:

1. Czekoladę i orzechy posiekać na kawałki.


2. Miękkie masło zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym.


3. Dodać jajko i połączyć składniki.


4. Do masy dodać sól, sodę i mąkę. Zmiksować. Masa będzie gęsta, plastyczna.



5. Dodać do masy orzechy i czekoladę. Wymieszać łyżką. Dodatki mogą być inne, np.: wiórki kokosowe, kandyzowane owoce, czekolada mleczna, cokolwiek nam się wymarzy.



6. Z masy formować kulki wielkości włoskiego orzecha. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w dość dużych odstępach. Ciasteczka rozpłyną się podczas pieczenia.


7. Piec przez 15 minut w temperaturze 190 stopni C (dolna grzałka + termoobieg).


8. Wystudzić na kratce.


9. Podawać do kawy lub herbaty.


Smacznego.

21 komentarzy:

  1. Wspaniały blog i przepisy, odkryłam go pare dni temu i juz zrobiłam 2 ciasta- szarlotke i śmietanowiec-wszystko rewelacyjnie smakuje:) Jak dla mnie blog cudowny- dla początkującej kucharki zdjęcia to świetny pomysł. Już wiem,że bede tu częstym gościem.
    Pozdrawiam serdecznie, Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyno - zapraszam do korzystania. Witaj w mojej kuchni, Aleex :)))

      Usuń
  2. Blog jest rewelacyjny, niedawno go odkryłam i już wypróbowałam kilka przepisów- świetne. Dla początkującej kucharki zdjęcia to genialny pomysł. Bede tu częstym gościem.
    Pozdrawiam serdecznie:)
    Justyna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie, jesli mam piekarnik gazowy bez termoobiegu to w jakiej temperaturze powinnam piec ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piecz je w temperaturze 200 stopni C. Czas pieczenia pozostaje bez zmian. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  4. Apetyczne ciasteczka ;)
    Robiłam dziś trochę inne, ale też chrupiące jak ,,pieguski'' ;)
    Dziadek uszczęśliwił mnie całą reklamówką orzechów, więc już wiem jak je spożytkuje ;)
    Dodaje przepis do ulubionych i na bank niedługo wypróbuję ;)
    Przepis prosty i na pewno smaczny ;)
    Wszystkiego dobrego Erato (Monika)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale prosty i szybki przepis. Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. WŁAŚNIE PIEGUSKI SIĘ ROBIĄ;). TYLKO CUKIER WIERCE I WIERCE- TRZEBA GO ROZWIERCIC CZY SIĘ ROZPUSCI CUKIER ?.........
    ULKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jeśli trochę zostanie, to się rozpuści. Lepiej jednak rozetrzeć cukier. Mikserem trwa to chwilkę. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  7. PYSZNEeEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE;)POLECAM
    JA PIEKŁAM W INNEJ TEMP., BO PALIŁY MI SIĘ OD DOŁU.
    ULKA

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnie 2 ciasteczka przyniosłam dzisiaj do pracy- moj szefo się nimi zachwycał;)
    i niestety:(Zjedzone
    ale ;) dzisiaj 3- jna porcja. Dzisiaj tylko dodam orzechy i dokupie rodzynki.
    Uwielbiam Twoje przepisy.Korzystam z ciast i innych potraw. CIASTA IDĄ MI BOCZKI;) ALE CO TAM- hi.
    ULKA

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasteczka są super wszystkim smakują:) ale wszystko co robie z Pani blogu wychodzi rewelacja pomysł zdjęć krok po kroku ułatwia pracę Dziękuję Tamara

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile ciasteczek wychodzi z jednej porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 40, ale zależy to od wielkości ciasteczek. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedż ;)Wyszły super wszystkim smakowały!!Pozdrawiam:)))

      Usuń
  11. Cudowne, wspaniałe, lepsze niż ze sklepu. Zjedzone w tempie błyskawicznym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasteczka wyglądają smakowicie, chyba któregoś dnia skusze się i spróbuje takie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń