.

.

piątek, 21 września 2012

Ryba po japońsku wg Aleex



Uff. Nareszcie piątkowe popołudnie. Tydzień zakończył się tak, jak się zaczął, czyli galopem :) Jeszcze szybkie zakupy z Młodym i dotarłam do domu, by po chwili oddechu wejść do kuchni. A w mojej kuchni dzisiaj prawdziwy hit! Przepis zdobyczny, od znajomej, wypróbowany i zaaprobowany bez zastrzeżeń. Jeśli lubicie ryby, jest dla Was. Jeśli lubicie rybę po grecku, tym bardziej jest dla Was. Jeśli nie przepadacie za rybami, koniecznie go wypróbujcie. Na pewno zmienicie zdanie. My zaakceptowaliśmy go bez żadnych zastrzeżeń i bez wyjątków. Polecam.

Składniki:

• 1 kg filetów z miruny (może być też: mintaj, morszczuk, dorsz)
• 2 jajka
• bułka tarta
• sól, pieprz
• 1 słoik korniszonów
• 1 słoik papryki konserwowej
• 2 duże cebule
• sól
• pieprz
• przyprawa do ryb

Zalewa:

• 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
• 2 szklanki wody
• 1/2 szklanki oleju
• 4 łyżki keczupu
• 4 łyżki cukru
• 4 łyżki octu
• sól do smaku
• pieprz

Sposób przygotowania:


1. Rybę przyprawić, podzielić na małe kawałki, panierować w jajku i w bułce.





2. Kawałki ryby smażyć na oleju, rumiane odłożyć na bok do ostygnięcia, można odsączyć na ręczniku papierowym.



3. Korniszony i paprykę pokroić w paseczki, cebulę pokroić w piórka. Wymieszać.





4. Wszystkie składniki zalewy doprowadzić do wrzenia i gotować jeszcze ok. 3 minuty na małym ogniu.



5. Rybę i warzywa układać warstwami, a następnie wszystko zalać przestudzoną zalewą.





6. Odstawić na 24 godziny do lodówki.
7. Podawać na zimno.


Smacznego.

26 komentarzy:

  1. bardzo fajny przepis :) zapisuję !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna rybka po japońsku,od dawna chce ją zrobić.Idealnie wygląda,kupię w Lidlu kostkę z mintaja, powinna idealnie się nadać do tego dania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam naprawde wysmienita ja robie ja z makreli super

      Usuń
  3. Ryba jest pyszna. U mnie zniknęła tak szybko, że nie zdążyłam zrobić innych zdjęć :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. O jej!!! pyszności!!! ja też dziś eksperymentowałam. Znalazłam na portugalskim blogu fajny przepis na rybę i dziś tworzyłam z tego pomysłu. Nazywa się GULASZ CZAROWNIC Z REKINA. Co prawda za rekina robił mintaj, ale i tak było bardzo smaczne. Lubię takie wspaniałości, lubię rybkę więc Twój przepis zapisuję sobie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gulasz czarownic? Brzmi intrygująco. Chyba poszukam i zrobię. A tę rybę po japońsku polecam gorąco. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Zdjęcia piękne i sama rybka prezentuje się ciekawie i kolorowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ryba po japońsku rzeczywiście jest pyszna.Robilam ją już wielokrotnie.W moim przepisie rybę smażę w cieście naleśnikowym. Tak czy owak pomysł na taką rybke jest super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. UWIELBIAM Rybkę po japońsku :) Tylko ja smaze rybę w ciescie naleśnikowym :) moje ulubione danie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja tez robię rybe w ciescie naleśnikowym ale wyprubuję ten przepis pozdrawiam i dziękuję za super przepisy

    OdpowiedzUsuń
  9. Napisz proszę, co rozumiesz pod określeniami korniszony i papryka marynowana. Czy korniszony to po prostu ogórki tzw. konserwowe, czyli w słabiutkim occie, czy może mocno kwaśne, a papryka konserwowa, czy też w occie i jak mocnym, bo przecież co rodzina to inny przepis na te przetwory. Bardzo mnie zachęca ten przepis na rybkę, ale dodaj proszę te informacje. Gratuluję bloga, jest taki normalny, przepisy do natychmiastowego wykorzystania, bez udziwnień, dla normalnych ludzi, a nie takich, co nie mogą żyć bez sushi i krewetek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co? Poszłam do sklepu, wzięłam z półki duży słoik ogórków (korniszonów, czyli konserwowych) i papryki konserwowej i już. Nie potrafię precyzyjnie odpowiedzieć na Twoje pytanie :) Sądzę, że każde w occie będą dobre. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  10. Przepis rewelacyjny, już mi smakuje a co dopiero jak go zrobię. Mam jednak jedną wątpliwość czy cebulę nie trzeba przypadkiem chociaż sparzyć. Tak mi ona surowa tutaj nie pasuję ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebula pod wpływem zalewy staje się bardziej miękka i traci smak surowizny. Nie musisz jej parzyć. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  11. PYTANKO;0 TĄ ZALEWA ZALEWA SIĘ CAŁOŚĆ RYBY-AZ MA PLYWAĆ CZY TYLKO TROCHĘ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewy nie ma za dużo tylko odpowiednio :))) Wlewasz do ryby wszystko, kawałki będą zanurzone w zalewie, ale są ciężkie, więc nie będą pływać. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  12. Aleex rybka jest przepyszna ...nikt juz po grecku nie jadł tylko tą ..pycha WESOŁYCH I POGODNYCH ŚWIĄT
    Ania
    P.s robiłam już twoja pizze ,teraz tą rybkę a w sylwestra tego zawijańca z łososiem bede robić .Dziękuje za te przepisy są rewlacyjne i zdjecia dla tekiego laika w gotowaniu jak ja !

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Aleex, ryba pyszności- domownicy zasugerowali dodać bambusa;)
    Co do rolady z łososia- pyszności.')
    pozdrawiam i czekamy na więcej przepisów.
    Kuchareczka;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ryba jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, mam pytanko - jak długo można przechowywać taką rybkę? czy wytrzyma w zalewie przez tydzień? bo mam właśnie rozmrożonego mintaja z przeznaczeniem na imieninowy obiad, a okazało się właśnie, że obiadek może się odbyć dopiero za tydzień, bo goście się pochorowali:-((

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie polecam. U mnie ryba wytrzymuje najwyżej 3 dni. Tydzień to dość długo, nie wiem, co będzie się po takim czasie działo z panierką. Wydaje mi się, że rozmięknie i danie może wiele stracić na smaku. Może po prostu zjedzcie pyszną rybkę podczas weekendu, a za tydzień przygotuj ją od nowa? Pozdrawiam, Aleex :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam... Ja taką rybę już robiłam wielokrotnie,,, ale zawsze wkładałam ją do słoików,, zalewając gorącą zalewą,, a jak trochę przestygła to zakręcałam słoiki i w tej formie można ją przechowywać nawet dwa tyg. w lodówce oczywiście,,, nic się nie dzieje,,, jest przepyszna....

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam! Zalewę robię bardzo podobnie, z tym że wszystkie warzywa dusze razem w zalewie i używam papryki surowej w trzech różnych kolorach. Ryba w takim sosiku jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Miód w gębie/;0, odkąd zrobiliśmy ja na święta tak do dziś co 2-3 dni robimy kolejne porcje, nie wiem czy kiedykolwiek najem się tej rybki do syta.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszności polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń