.

.

środa, 6 czerwca 2012

Sałatka makaronowa wg Aleex



Zapraszam na pyszną sałatkę. Jest znakomita, naprawdę! Przepis dostałam od mamy uczennicy z mojej klasy, pani Bożenki (dziękuję). Smakuje świetnie, można ją jeść na zimno, jak sałatkę właśnie, lub jako zapiekankę, ale wtedy bez majonezu. Koniecznie spróbujcie. Ja zostawiam Was z przepisem, a sama zaczynam pakowanie. Ruszamy na wycieczkę!

Składniki:

• 1 opakowanie makaronu kolorowego typu świderki
• 50 dag boczku wędzonego
• 1 duża cebula
• ½ główki czosnku
• pęczek szczypiorku
• 1 puszka kukurydzy
• 2 łyżki majonezu
• pieprz, sól
• olej

Sposób przygotowania:

1. Makaron ugotować w osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu, przełożyć do miski.





2. Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na małej ilości oleju.



3. Boczek pokroić w kostkę, dodać do cebuli, zrumienić.Pod koniec smażenia boczku dodać na patelnię czosnek przeciśnięty przez praskę.



5. Boczek z cebulką i czosnkiem odsączyć z tłuszczy, przełożyć do miseczki i wystudzić.



6. Szczypiorek posiekać.



7. W dużej misie wymieszać składniki: makaron, boczek, szczypiorek, kukurydzę. Doprawić solą i pieprzem.



8. Do sałatki dodać majonez. Powinno go być tylko tyle, aby „skleić”składniki sałatki.



9. Podawać z ulubionymi dodatkami.



Smacznego.

21 komentarzy:

  1. Alex Alex przyszłam się pochwalić. Zrobiłam swoje pierwsze ciasto truskawkowe i wyszło. Haha mniam mniam. A i zmieniłam bloga:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już byłam. Będę Cię odwiedzać. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  2. Witam serdecznie.
    Na wstępie chciałam bardzo serdecznie pozdrowić autorkę bloga :) Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani kulinarnych rewelacji smakowych a także zamiłowania do gotowania. Wielki szacunek dla Pani.
    A teraz do rzeczy: jestem mamą i żoną od niedawna, mieszkamy z mężem sami i jak do tej pory z kuchnią nie miałam nic wspólnego, nawet nie potrafiłam zrobić naleśników, a o daniach obiadowych czy ciastach już nie wspomnę.
    Przypadkiem trafiłam na Pani stronę, przeanalizowałam przepisy i któregoś dnia zrobiłam pierwsze ciasto..szarlotkę jeżeli dobrze pamiętam :) wyszła :) jak z obrazka :D
    Pomyślałam, że udało się.. następnym razem zrobiłam kotleciki wg Pani przepisu i co..? Znów się udało :) Od tamtej pory kilka razy dziennie odwiedzam Pani stronę i za każdym razem mąż jest zadowolony z dań, które mu przygotowuję a ja z siebie, bo wychodzi mi wszystko tak jak powinno :) Nawet moja mam dzwoni i składa zamówienia na ciasta :)
    Także jest mi niezmiernie miło, że mogę czerpać inspirację z Pani kuchni i rewelacyjnych przepisów jakimi się Pani z nami dzieli. Życzę wszystkiego dobrego i z niecierpliwością czekam na kolejne, również powalające smakiem dania :)

    Pozdrawiam, Magdalena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdaleno - świetnie, że mój blog i przepisy odpowiadają Wam i urozmaicają Twoją kuchnię. Korzystaj, ile chcesz. Pozdrawiam serdecznie, Aleex.

      Usuń
  3. Agnieszko - super sałatka! Trochę z obawami do niej podchodziłam, ale zaufałam Tobie i nie zawiodłam się. Sałatka została zjedzona zanim dobrze się schłodziła, w ustach do tej pory czuję cudowny smak czosnku. Dziękuję Ak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu - bardzo się cieszę, że smakowała. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  4. Mam pytanie - boczek surowy czy wędzony ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boczek wędzony :))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  5. Witam serdecznie.
    Sałatka przepyszna-zresztą wszystkie Pani przepisy można wykonywać "w ciemno" i bez wersji próbnych.
    Od kiedy na stałe zagościłam na tym blogu przestałam kupować kulinarne czasopisma,a na menu Pani autorstwa oparła się niejedna już u mnie uroczystość.Goście zawsze byli zachwyceni i zapowiadali,iż wpadać będą częściej.
    Ale,żeby nie było tak słodko to napiszę też o minusach tej strony.Podstawowy z nich to taki,że w pysznych okolicznościach moje odchudzanie" poszło się szukać",a drugi to fakt okupywania komputera przez mojego męża---w przerwach między meczami znalazł sobie dodatkowe zajęcie---i z Pani strony ściąga kolejne pyszności które na pewno na stałe zagoszczą w waszej kuchni:)
    gorąco i smacznie pozdrawiam---aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ago - bardzo się cieszę. Korzystajcie, ile chcecie. Pozdrowienia dla Ciebie i męża :)))))))) Aleex.

      Usuń
  6. Zaglądam od czasu do czasu. Jeszcze chyba się nie ujawniałam, ale najwyższa pora, bo przepisy rewelacyjne. I warte wypróbowania.

    Sałatka wygląda bardzo ciekawie - przede wszystkim kolorowo! I zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Be@tko - cieszę się, że podoba Ci się w mojej kuchni, a potrawy smakują. Pozdrawiam cieplutko, Aleex.

      Usuń
  7. Robiłam i polecam innym;) bardzo wyrazisty smak czosnku-;)a teraz nadchodzą dni zimne i chłodne, więc czosnek jest jak znalazł- kto nie lubi to tutaj polubi;)jego walory.
    ULKA
    dopiszę, że korzystam z pani przepisów od 2 miesięcy i jestem zachwycona, uczę się gotować jak nic-;)))))
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj zrobiłam, pyszna,smak czosnku, ten boczek no super:)polecam ,korzystam z przepisów Aleex już jakiś czas i jestem b zadowolona:),dziękuję za przepis
    pozdrawiam, Gabrysia

    OdpowiedzUsuń
  9. super ta sałatka, polecam:)
    pozdrawiam ,Gabrysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  10. A czy zamiast szczypiorku mogę dać koperek bo go nie mam a koperek mam zamrożony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz coś zmienić. Pamiętaj jednak, że szczypiorek i koperek mają zupełnie inny smak. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  11. Dziękuje za tak szybką odpowiedż, własnie robię tą sałatkę na urodziny mojej córki, myślę że będzie wspaniała.Pozdrawiam w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za zajefajny przepis . Zrobiłem raz i zasmakowało :) teraz to nawet siostra składa zamówienia na sałatkę :)

    Pozdrawiam Tomek P

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka fajna sałatka. Na pewno się przyda na różne imprezy :)

    OdpowiedzUsuń