.

.

czwartek, 17 listopada 2011

Błyskawiczne ciasto ze śliwkami wg Aleex





Niedawno przyniosłam do domu trzy kilkusetstronicowe tomy. Była to trylogia Millenium autorstwa Stiega Larssona, którą tworzą znakomite powieści: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet, Dziewczyna, która igrała z ogniem oraz Zamek z piasku, który runął. Dario popatrzył z niedowierzaniem i zapytał, czy mam zamiar to czytać? Odparłam, że oczywiście mam taki zamiar. I wiecie co? Pochłonęłam już dwa tomy i zaczęłam czytać trzeci. Książki są świetne! Kiedy zaczęłam czytać pierwszą z nich, na początku zaskoczyła mnie drobiazgowość opisu. Autor tak szczegółowo opisuje bohaterów i sytuacje, że trzeba się do tej dokładności przyzwyczaić. Jednak kiedy już wpadniemy w wir wydarzeń, nie możemy się z niego wyrwać. W niesamowicie zawiłe historie wciąga nas znakomity dziennikarz „Millenium” Mikael Blomkvist, który rozwiązuje zagadkę sprzed lat. Pomaga mu w tym Lisbeth Salander – młoda, niedostosowana społecznie, ale genialna dziewczyna, prawdziwa outsiderka, którą lubi się od razu. Ten niezwykły duet pojawia się także w kolejnych tomach. Śledząc ich losy, odkrywamy tajemnicę przeszłości Lisbeth, poznajemy zawiłości szwedzkiego systemu prawnego i politycznego, analizujemy fakty, z których, jak z wielu różnych elementów układanki, wyłania się pełen obraz przestępstwa. Nie wiem, czy znacie tę trylogię. Ja dotarłam do niej dość późno, ale bardzo się cieszę, że w ogóle na nią trafiłam. Żałuję tylko, że autor nie napisze już nic więcej, zmarł nagle na atak serca w wieku zaledwie 50 lat. Polecam tę pozycję wszystkim miłośnikom thrillerów i kryminałów. Wiem jeszcze jedno. Ponieważ mam dziwną cechę, że zawsze kupuję książki, które mnie zachwycają, wkrótce moja osobista biblioteka poszerzy się o trzy nowe pozycje.
A przy tej znakomitej lekturze wspaniale jest sięgnąć po przepyszne ciasto ze śliwkami z tego przepisu. Robi się je błyskawicznie, zaledwie kilka minut, a smakuje wspaniale. Naprawdę jest bardzo dobre. Efekt zaskoczył nas niezwykle pozytywnie. Polecam. I książki, i ciasto.



Składniki:


• pół kostki miękkiego masła (125 g)
• 10 łyżek cukru (w tym cukier waniliowy)
• 3 jajka
• szczypta soli
• 10 łyżek mąki
• 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
• około 40 dag śliwek lub dowolnych owoców

Do posypania:

• cukier biały lub jasny brązowy

Sposób przygotowania:

1. Masło pokroić na kawałki. Zmiksować.



2. Do masła dodać cukier.



3. Kolejnym składnikiem, który należy dodać, są jajka i szczypta soli. Wszystko zmiksować na puszystą masę.





4. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Wymieszać dokładnie mikserem.





5. Przelać ciasto do foremki (o średnicy 20 - 22 cm) wyłożonej papierem do pieczenia.





6. Na wierzch wyłożyć owoce (owoce typu nektarynki, śliwki - skórką do dołu, rozcięciem do góry).



7. Posypać cukrem - według uznania.



8. Piec w temperaturze 180ºC przez około 40 minut (do tzw. suchego patyczka).





Smacznego.

112 komentarzy:

  1. Kocham tę dziwną cechę :)
    Ciebie też :) zaczynam poszukiwania, w razie czego pożyczę od Ciebie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie i pyszne ciasto...i te śliweczki...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie proste i szybkie:) I do tego wyglada zachecajaco:) A ksiazki juz czytalam i sa rewelacyjne!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarówno do ciasta jak i Millenium nie musisz mnie zachęcać :) pochłaniam jedno i drugie bez zastanowienia!!!
    Ja polecam również film pod tym samym tytułem, ale tylko ten produkcji szwedzkiej.
    Dzięki Blomkvistowi pokochałam wszystko co ze Skandynawii- także kuchnię :) a tak serio to właśnie do tej trylogii zaczęło się moje zaczytanie i zaoglądanie w skandynawskich kryminałach.
    Pozdrawiam o poranku, prawie jak ze Szwecji, pochmurnym i zimnym ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, potwierdzam, ksiązki sa świetne! przy trzecim tomie ogarnia żal, że to już nieodwracalnie koniec. Jak skończysz, polecam Anne Holt-podobne klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę, to Stieg zanim umarł na serce napisał 2/3 czwartej części oraz konspekt na następne 6 części.
      Czwarta część nie została jednak wydana, bo jego dziewczyna (byli razem długo ale ze wzgl. na przepisy w Szwecji nie pobrali się) oraz ojciec i brat Stiega, trochę się kłócą o prawa do książki......

      Usuń
    2. No proszę, nie wiedziałam. Może kiedyś wobec tego ukaże się ciąg dalszy... Dzięki za informację. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    3. Ciasto przepyszne...niebo w gębie...

      Usuń
  6. pysznie wygląda, szybciutko można je zrobić co jest zaleta;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę, czytając Wasze komentarze, znów żałuję, że nie trafiłam na Millenium wcześniej. Ale to nic, ważne, że w ogóle trafiłam.

    A ciasto nie tylko błyskawiczne, ale też przepyszne! Naprawdę gorąco polecam.

    Pozdrawiam, Aleex.

    Ksenuś :*

    OdpowiedzUsuń
  8. "Millenium" czytałam jakiś czas temu,a ciasto upiekłam dzisiaj- rewelacja zarówno książki jak i ciasto !
    Pozdrawiam, R.G.

    OdpowiedzUsuń
  9. Reniu - a my właśnie zajadamy się Twoim ciastem. Zaraz wstawię przepis ze zdjęciami. Dziękuję i pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto pyszne i proste ( u mnie z malinami i jeżynami)

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie ciasto szybko się robi i bardzo dobrze smakuje. Zrobiłam z wiśniami:)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wiśniami musi być pyszne. Zrobię wkrótce. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam Ciasto z Twojego przepisu i wyszło pyszniutkie!!! Dzieki1! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. To już kolejny przepis z Twojego Bloga z jaki mam przyjemność spróbować. Faktycznie ciasto jest tak proste, że nawet maluszek z pomocą mamy jest wstanie je zrobić a do tego jakie pyszne. Ja zrobiłam z brzoskwiniami jednak a po upieczeniu i wystudzeniu w dziurki dodałam dżemu wiśniowego i posypałam cukrem pudrem :D Pychotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że smakowało. Wkrótce zaproszę Was na nowe smakołyki ze śliwkami. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  15. Właśnie upiekłam to ciasto ze śliwkami. Bardzo szybki i prosty przepis a ciasto wygląda tak samo jak na obrazku wyżej. Jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. czy w keksowce tez mozna zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  17. WŁAŚNIE KUPIŁAM ŚLIWKI I PRODUKUJĘ TWOJE CIASTO. JUTRO ZABIORĘ JE W PODRÓŻ DO CHORWACJI. MAM NADZIEJĘ ŻE WSZYSTKIM BEDZIE SMAKOWAŁO NA BRZEGU MORZA OBOK DUBROWNIKA. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz udalo mi sie ciasto i do tego pyszne pyszne!!!! i ma juz swoich fanow w mojej rodzinie :)
    Patrzac na zainteresowania muzyczne Alex odnalazlam siebie :)serdecznie pozdrawiam moja "blizniaczke"
    kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że trafiłam w Twój gust i kulinarnie, i muzycznie :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  19. Ja dziś zabieram sie za to ciasto. z pewnością napiszę swe wrażenia estetyczne :D tylko planuje jedynie zrobic tak, ze do resztki ciasta, dodam trochę kakao, żeby wierzch ciasta był ciemny, a reszta tak samo :) dam znac, czy wyszlo xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, wyszlo przepyszne!!!! Ja troszkę zmodyfikowalam przepis i dodałam do 1/3 masy ciasta kakao, by ciasto było 2 kolorowe i dodałam troszkę aromatu migdałowego i waniliowego. PYCHA!

      Usuń
  20. Ciasto pyszota, na pewno będzie w moim spisie "udanych ciast" :D troszkę je tylko zmodyfikowałam - dodałam aromaty (migdałowy i waniliowy) i kakao do 1/3 ciasta i piekłam troszkę dłużej. Ciasto przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. :( to tylko mi (chyba) nie wyszło. śliwki utonęły i nie bardzo wyrosło a na jutro dla gości miało być. ale pachnie... pomarzyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja droga - spróbuj ciasta. Jeśli w środku jest upieczone, to nic nie szkodzi, że śliwki utonęły. I tak będą smakować. Ciasto nie jest zbyt wysokie. Może wystarczy pokroić je w kwadraty, posypać cukrem pudrem i będziesz miała śliwkową krajankę :))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  22. Pycha, troche sie obawialam ze to takie szybki ale jestem mile zaskoczona.Palce lizac!

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj właśnie piekę Twoje ciasto ciekawe jak wyjdzie...Beata

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam,szukałam szybkiego ciasta ze śliwkami i trafiłam na ten przepis,zrobiłam i wyszło pycha:))Moja córcia się nim zajada:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj,zrobilam ciasto ze sliwkami wyszlo przepyszne, teraz robie go co drugi dzien tylko zmieniam owoce:)Wszystkim bardzo smakuje! Dziekuje za przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo się cieszę, że przepis się sprawdza i ciasto Wam smakuje. Pozdrawiam, Aleex :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto suuuuuuuuuuuuuuuuuuper :) dzieki Iza

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie piekę to cudeńko. Jeszcze jest w piekarniku, ale już wygląda i pachnie super. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam. Alicja:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam! Ciasto wygląda przepięknie, zapewne jest mega pyszne! A jakie proporcje na ciasto do blachy o wymiarach 39x24cm ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiałam się nad tym. Zwiększ ilość składników dwa lub trzy razy i powinno być dobrze. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    2. Ja podwoiłam proporcje...
      1 masło
      5-6 jaj (raz dałam 5 jaj i było dobre)
      1,5 szkl. cukru pudru w tym 1 cuk.waniliowy
      1 szkl.mąki pszennej
      1/2 szkl.mąki krupczatki (pulchniejsze ciasto wtedy)
      2 łyżeczki proszku do piecz.
      DUŻA BLASZKA
      Piekę 35-40 min.
      Wychodzi za każdym razem!
      Super przepis:)Dziękuję:)
      Ilona

      Usuń
    3. Dzięki Ilonko, Aleex :)))

      Usuń
    4. Bardzo proszę:*
      Ja dziękuję za wspaniałe przepisy;);)

      Usuń
  30. Wszystko super tylko czemu mi utoneły sliwki?? :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część owoców zazwyczaj niknie w cieście. Przyczyną może być to, że konsystencja ciasta była zbyt luźna (zależy to m.in. od mąki). Mam nadzieję, że nie miało to wpływu na smak ciasta. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
    2. Oczywiście że nie... pycha było :))

      Usuń
  31. Ciasto jest rewelacyjne , można komponować z różnymi owocami. W moim wydaniu było: wiśnie z drobno pokrojoną gruszką, posypane cukrem pudrem na góre 1/3 ciasta z kakao. Po wystygnięciu polane polewą czekoladowo-deserową

    OdpowiedzUsuń
  32. Wypróbujcie równierz mix maliny z borókami amerykańskimi, reszta przepisu j.w. A na góre przyprażone płatki migdałów.
    Pozdrawiam wszystkich wielbicili delikatnych ciast...

    OdpowiedzUsuń
  33. Do zainteresowanych żeby owoce nie tonęły w cieście,dobrze jest przed położeniem ich podpiec ciasto 2-3 min. lub posypać je troszkę bułką tartą.A ciacho super.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Moje pierwsze w życiu ciasto...udane i bardzo smaczne. DzIĘKUJĘ i Pozdrawiam Anna ; )

    OdpowiedzUsuń
  35. Juz wiem jakie dzisiaj ciacho upieke, O! Dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. No to juz wiem co dzisiaj upieke :-) Dziekuje serdecznie za przepis. Promyki ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. Mam nadzieję, że będzie smakowało. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  37. Smakowało, bo pożarło je moich dwóch najbliższych sercu. Dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  38. Smakowało, bo pożarło je dwóch najbliższych mojemu sercu. Dzikuję.

    OdpowiedzUsuń
  39. Mniam mniam, ciastem - jeszcze ciepłym - właśnie się zajadam :) Twój placek nie tylko błyskawicznie się robi ale też błyskawicznie znika w paszczach moich domowych łasuchów:D
    pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  40. Upiekłam dziś :) muszę się przyznać, że moje pierwsze w życiu ciasto ze śliwkami... wyszło rewelacyjnie! Całe pożarte zostało już. Dzięki za szybki i prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  41. ...to ciasto jest faktycznie blyskawiczne i bardzo smaczne.Super przepis.Polecam!!! Pozdrowienia z BERLINA.

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciasto pieklam juz kilka razy , jest pyszne , jak szybko sie je piecze tak szybko znika z taierza . W ogole jestem pod bardzo durzym wrazeniem autorki bloga . Gratuluje i zycze powodzenia .
    fanka ze stanow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje :))) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  43. Upiekłam dziś..wspaniałe ...dziękuje za przepis...pozdrawiam!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam, upiekłam wczoraj ciasto zachęcona pochwałami ale wyszło twarde:-(
    W ogóle nie jest puszyste. Co mogłam źle zrobić? Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - albo dodałaś za dużo mąki (Mogła być wyjątkowo sucha i dlatego było jej za dużo), albo za długo piekłaś, ewentualnie za wysoka była temperatura, bo każdy piekarnik jest inny :) Pozdrawiam,Aleex.

      Usuń
  45. Dziękuję za szybką odpowiedź:-) No właśnie z tą mąką - nie wiedziałam czy te łyżki mają być płaskie czy czubate? Życzę Ci radosnych i ciepłych Świąt. Kasia

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam;)
    Piekę te ciasto bardzo często i nie zawsze ze śliwkami i za każdym razem udaje się i wychodzi przepyszne;)Serdecznie dziękuję za przepis.Rewelacyjny;)Pozdrawiam.Joanna

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam właśnie pieke te ciasto napisze jak mi wyszło bo w wykonaniu jest baaardzo prtoste

    OdpowiedzUsuń
  48. mi niestety nie wyszlo, owoce spadlyna dno i puscily tyle soku ze sie wszystko "roziapało" i sie rozlatuje:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dałaś za mało mąki lub popełniłaś jakiś inny błąd? Zazwyczaj nie ma z tym ciastem żadnych problemów. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  49. A ja chciałam zapytać,dlaczego moje ciasto nie wyrosło? Czy to zalezy od ilości owoców? Może było ich za dużo.. :( I chciałam zapytać czy masło mogę zastąpić margaryną? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest duża porcja ciasta, może użyłaś zbyt dużej blaszki i wyszło niskie. Jeśli wcale nie wyrosło to może być wina np. nieświeżego proszku do pieczenia. Powodów może być wiele. Jednym z nich może być też duża ilość owoców. Nie potrafię wskazać przyczyny ot tak.
      Margarynę można zastąpić masłem. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  50. Witam.Mam pytanie czy ciasto ma wyjść az tak geste,ze trzeba lyzka klasc na brytwanke?Jak tak to dobrze a jak nie to czego dodac żeby było w sam raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konsystencję ciasta widać dokładnie na ostatnim zdjęciu przy punkcie 5. Jest ono dość gęste. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  51. ja wlasnie wstawilam do piekarnika,zobaczymy co z tego wyjdzie bo jestem niestety kompletnym antytalentem w wypiekach :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciasto piekłam wczoraj. Jest przepyszne! Swietny przepis!! Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  53. Ciasto jest rewelacyjne, trochę się zważyło, bałam się że nie wyjdzie. Ale wyszło. Przepyszne, dobrze że wakacje i całej rodzinni nie było

    OdpowiedzUsuń
  54. Super przepisy:)ciasto zrobiłam ponieważ robiłam piernika i miałam miejsce na jeszcze jedna blachę. Piernik nadal stoi a ciasta owocowego już nie ma:)żałuje ze nie zrobiłam dwóch blach:(Dzięki Aleex!

    Marta

    OdpowiedzUsuń
  55. Pyszne,pyszne i jeszcze raz pyszne.......

    OdpowiedzUsuń
  56. Cieszę się, że Wam smakuje :) Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam! Zrobiłam to ciasto, zmniejszyłam jedynie ilość cukru - bo ja wolę ciut mniej słodkie :) W smaku jest rewelacyjne :) Było tak dobre, że upiekłam dwa razy - dzień po dniu ;) Efekty umieściłam na swoim blogu:

    http://skrytozercy.blogspot.com/2013/09/ciasto-ze-sliwkami.html

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie mam wielkiego talentu do pieczenia ale ten przepis jest wymarzony dla mnie , wyszło świetnie, muszę spróbować jeszcze z innymi owocami. Pozdrawiam ciepło z kuchni wypełnionej wspaniałym zapachem ciasta ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  59. NIE MAM TAKIEJ BLASZKI, MAM 24 CM ALBO TRADYCYJNA PROSTOKATNA, JAK POWINNAM ZMIENIC PROPORCJE W PRZEPISIE NP. NA BLASZKE 24 CM?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę skorzystać z przelicznika foremek, który jest dostępny na blogu (lewy pasek na górze strony). Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  60. a mi wyszedł zakalec? dodałam margaryne Kasię, czy to może przez to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak robiłaś ciasto, więc trudno ocenić, dlaczego się nie udało. Ja staram się nie zamieniać masła na margarynę. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  61. WŁAŚNIE ZROBIŁAM cała rodzina się opycha! DZIĘKUJĘ!

    OdpowiedzUsuń
  62. Właśnie wyjęłam z piekarnika, widziałam Twoje zdjęcie Aleex i skrytożercy 1, moje daleko odbiega od tych zdjęć. Jest niskie, zapadło się w środku i jest bardzo mokre, a sliwki zupełnie utonęły - CHOCIAŻ W SMAKU JEST BARDZO DOBRE. Po jakim czasie otwierasz piekarnik i wyjmujesz ciasto? Może tutaj popełniłam jakiś błąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyjmuję ciasto od razu po upieczeniu. Może błąd tkwi gdzie indziej? Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  63. Zawzięłam się i zrobiłam jeszcze raz, wyszło super. Jest pyszne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że nie odpuściłaś :) Warto było :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  64. zrobilam dzis :))) proste i bardzoooo smaczne :) wnuczka sie zajadała milo bylo patrzec. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. Witam,
    Książki są naprawdę rewelacyjne. Sama czytałam przez kilka dni bez wytchnienia. Dobrze, że był wtedy urlop:) A śliwki chyba jednak upiekę na kruchym.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  66. ciasto u mnie już w piekarniku :)zobaczymy jakie wyjdzie...jak narazie zapowiada się bardzo apetycznie :) ja u siebie dodałam jeszcze do tego wszystkiego kakao....:)

    OdpowiedzUsuń
  67. Ciasto Rewelacja, tak dobrego dawno nie jadłam, wypróbowałam ostatnio kilka przepisów na ciasto z owocami i to jest nr 1!!

    OdpowiedzUsuń
  68. REWELACJA!!! Ciasto wyśmienite. Zaczęłam piec w małej blaszce, teraz piekę na dużej z piekarnika. Ciasto poprostu znika. Najeść się nie mogą, takie pyszne. Śliwek na razie mam pod dostatkiem, zamrozilam. Dziękuję za ten i wzsystkie inne przepisy. Pozdrawiam serdecznie. Renata.

    OdpowiedzUsuń
  69. Robie juz trzeci raz, uwielbiam, ale znowu sliwki mi sie zapadaja:( nawet jak podpieklam 3 minuty przed polozeniem owocow...jakas rada droga Aleex? pozdrawiam z Londynu. Ola

    OdpowiedzUsuń
  70. Może dodaj nieco więcej mąki, aby ciasto było bardziej gęste (tylko bez przesady). Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
  71. zrobiłam i wyszło pyszne....wszyscy sie zajadają...jutro beede musiala drugie upiec...i ten czas,,,chwila moment i zrobione :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  72. czy można dodać mąkę kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale dodaje się ją do wypieków. Możesz dodać. Daj znać, jak wyszło.Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  73. Czytam te komentarze i wielu osobom te śliwki poszły na dno mnie też konsystencja ciasta dobra ale przeczytałam w innych przepisach że należy śliwki oprószyć bułką tartą i układać je luźno tak aby ciasto mogło wyrosnac. Przepis jest rzeczywiście prosty i szybko się robi pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. nie wyrośnięte, śliwki opadają... dużo zależy od piekarnika (gazowy,elektryczny, z termoobiegiem czy bez- każdy piecze inaczej) i poziomu na którym stawiacie : górny czy środkowy ! - na każdy poziomie piecze się inaczej, no i nikt nie wspomina i do jakiego piekarnika je wkładacie : do nagrzanego do 180stopni czy zimnego?
    Popiekłam na różnych poziomach, wkładając do zimnego piekarnika innym razem nagrzanego i dopiero teraz wiem jak piec w MOIM własnym (nowym) piekarniku. Nie wychodzi jak wstawiam do nagrzanego - rosnie troszeczkę, jest twardawe, szybko się przypala. Na górnym poziomie- wyrosło ale śliwki utonęły i musiałam dopiekać,bo przy śliwkach (gdzie puściły sok) było surowe ciasto... Potrenujcie , by się dowiedzieć GDZIE ustawić blszkę (górny czy dolny poziom) i w jakim piekarniku WAM wychodzi (wstawiając do nagrzanego lub zimnego). Czas pieczenia w różnych wariantach jest też różny...(na górnym poziomie-u mnie dłużej )
    Mam pytania do Aleex:
    -pieczesz na górnym, czy środkowym poziomie?
    - do jakiego piekarnika wstawiasz blaszkę z surowym ciastem: nagrzanego, czy zimnego?(nie doczytałam zadnej info).
    - jakie łyżki (stołowe też mają różne rozmiary) mąki zostały użyte w przepisie: płaskie, pełne czy czubate (ważne dla początkujących, od tego też zależy 'tonięcie' śliwek i 'pulchność' ciasta)
    Przy okazji- wszystkie moje 'niewypały' były i tak pyszne :) no i najbardziej lubię to z częściowo zatopionymi śliwkami , jest wilgotniejsze (specjalnie układam kilka pod kątem)- pychotaaaaa:))) pozdrawiam, Zaganiana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Masz rację - BARDZO DUŻO zależy od piekarnika. Ja piekę w opcji dół + termoobieg na środkowym poziomie. Wstawiam ciasto do nagrzanego piekarnika i używam najbardziej typowych, średniej wielkości łyżek stołowych. Skoro każdy piekarnik jest inny, to zawsze należy się kierować swoim doświadczeniem, bo to my znamy najbardziej nasz sprzęt. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  75. Poruszyłyście bardzo ciekawą i istotną kwestię, a mianowicie sposób pieczenia. U mnie najbezpieczniejszą opcją jest umieszczenie blaszki na środkowym poziomie i pieczenie góry i dołu - wtedy wychodzi najlepsze, natomiast przy termoobiegu wychodzi zbyt suche. Czy włączając termoobieg powinno się zmniejszyć temperaturę pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  76. Super przepis! Łatwy i błyskawiczny do przygotowania :) wszystkim domnownikom bardo bardo smakowal :)))

    OdpowiedzUsuń
  77. Dobry przepis, chociaż o wiele za słodki, ja bym zmniejszyła o 2 łyżki cukier i dodała mąki więcej, bo stosunek 10do10 cukier i mąka to o wiele za dużo, aż staje w gardle po 3 kawałkach. Poza tym pyszny, miękkie ciasto, użyłam małych śliwek węgierek które same w sobie są słodkie i następnym razem troszkę zmniejszę te słodkie proporcje ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  78. robie juz drugi raz i to w prodizu, super!

    OdpowiedzUsuń
  79. Ciasto przepyszne i bardzo łatwe robie je już chyba z 5 razya każdy gośc sie nim zachwyca ;))) Polecam i podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  80. Ten przepis mam "od lat", nazywam to śniadaniowym ciastem do kawy. Zawsze tylko się zastanawiam jak zrobić żeby było pulchne? Nie wyrasta mi tak ładnie jak na Twoich zdjęciach? Tu gdzieś przestałam, że może mają jest powodem? Jakie używać? Asia

    OdpowiedzUsuń