.

.

sobota, 12 listopada 2011

Karkówka w borowikach wg Aleex




Listopad mam bardzo pracowity. Kartki kalendarza są szczelnie wypełnione zapiskami na każdy dzień miesiąca. Ale nie byłabym sobą, gdybym nie wymyśliła czegoś nowego w kuchni. Tym razem proponuję pyszne danie na obiad, nawet najbardziej wykwintny – karkówkę w borowikach. Przepis znalazłam w Internecie, ale nie umiem wskazać konkretnego źródła. Za to w pełni polecam tak przygotowane mięso. Jest delikatne, mięciutkie, zanurzone w borowikowym sosie. Po prostu świetne. Spróbujcie.

Składniki:

• karkówka - ok 1,5 kg
• czosnek granulowany
• zupa borowikowa Winiary
• sól, pieprz
• sos borowikowy Knorr’a lub przygotowany samodzielnie

Sposób przygotowania:

1. Dzień wcześniej karkówkę natrzeć solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym i prawie całą zupą borowikową (użyć ¾ proszku) instant z Winiar.





2. Tak przygotowane mięso zostawić na noc w lodówce owinięte w folię.



3. Następnego dnia włożyć w całości do rękawa foliowego. Do miski, w której leżało mięso i są pozostałości zupki, wlać 1,5 szklanki wody. Wymieszać. Wlać do rękawa, w którym jest mięso.





4. Piec 1,5 godziny w temperaturze 200 stopni C. Pod koniec pieczenia rozciąć rękaw, posypać resztą zupki grzybowej, polać wytworzonym sosem, zapiec w piekarniku.



5. W tym czasie zrobić sos borowikowy- z Knorr’a.



6. Upieczone mięso pokroić w plastry ostrym nożem.





7. Podawać z ulubionymi dodatkami.



Smacznego.

UWAGA! UWAGA! UWAGA!


To ostateczny moment na przygotowanie piernika staropolskiego:
http://kuchniaaleex.blogspot.com/2011/11/dojrzewajacy-piernik-staropolski-wg.html

8 komentarzy:

  1. Wszystko fajnie, tylko dlaczego paprać mięso sztuczną zupą borowikową (konserwanty itp), ja zmieliłam parę ususzonych grzybków, zmieszałam z olejem i natarłam tym mięso a dalej tak samo.Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są różne sposoby "paprania" mięsa. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim problemem jest zawsze wybór obiadu, tak, aby był smaczny, niedrogi i taki, żeby się nie dało go zepsuć - bo noga ze mnie w kuchni :/. Trafiłam na tego bloga i wykorzystuję już trzeci przepis, a ten powyżej jest po prostu cudowny - nic nie zepsułam i od razu powędrował do ulubionych - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie - czy zupa może być inna? Wiem, że będzie to wtedy karkówka w innym sosie, ale co, gdybym na przykład chciała użyć zupy ogórkowej, brokułowej, czy pieczarkowej, lub gulaszowej Winiary? Czy wtedy zmieniłby się sos i smak, czy innej się nie da?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję ze odpowiedź :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobisz karkówkę z zupą brokułową, to będzie karkówka w sosie brokułowym; z pieczarkową - w pieczarkowym, a z gulaszową - gulaszowym. Smak zupy jest smakiem sosu, więc tylko od ciebie zależy, co chcesz podać. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Aha. Czyli po prostu zmieni się sos, ale nie ma przeciwskazań co do wykorzystania innej zupy? Świetnie, dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Knoor może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń