.

.

czwartek, 5 lutego 2015

Drop scones wg Aleex i Blog Roku 2014



Czy wiecie, że dzisiaj jest obchodzony Dzień Pancake’a? Każdego roku, 40 dni przed Wielkanocą, mieszkańcy Wysp pieką słodkie placuszki i zajadają się nimi bez opamiętania. W ten sposób chcą się nasycić przed Wielkim Postem, który już, już za moment nastanie. Aby uczcić dzisiejsze święto, przygotowałam szkockie pancakes – bardzo popularne, choć skromne i proste placuszki. Przygotowuje się je zaledwie kilka chwil, ale smakują naprawdę bardzo dobrze z różnymi dodatkami. Ja podałam je z dżemem wiśniowym, ale świetne będą też z syropem klonowym, serkiem czy konfiturą. Autorką przepisu jest Anne Sheasby 'The big book of bread', ale korzystała z niego także Dorotus.

Składniki:

• 110 g mąki pszennej
• 1/4 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
• 1/4 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
• 25 g drobnego cukru
• 1 jajko
• 150 ml mleka
• olej

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki włożyć do wysokiego naczynia i miksować przez kilka minut, aby dobrze napowietrzyć ciasto. Powinno być ono odrobinę gęstsze niż naleśnikowe.




2. Patelnię posmarować cieniutką warstwą oleju. Smażyć niewielkie placuszki na średnim ogniu, aż na powierzchni placka pokażą się pęcherzyki powietrza.


3. Przewrócić na drugą stronę i smażyć do złotego koloru.


4. Podawać ciepłe od razu po przygotowaniu.



Smacznego.


Moi Drodzy

Przypominam, że rozpoczął się etap głosowania w konkursie na Blog Roku 2014, więc wszystko zależy od Was. Jeśli lubicie mój blog, korzystacie z moich przepisów i dobrze się czujecie w mojej kuchni z jej klimatem i serwowanymi przeze mnie daniami – proszę o oddanie głosu.

Wystarczy wysłać sms pod numer :

7122

w treści wpisując:

E11221

(E jeden jeden dwa dwa jeden)

Z jednego telefonu można wysłać tylko jednego smsa. Koszt smsa to 1,23 zł. Cały dochód z smsów zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
Pierwszy etap głosowania trwa do 10 lutego 2015 r. do godz. 12.00.
Kochani. W ubiegłym roku mój blog został zakwalifikowany do końcowego etapu. W tym roku mamy szansę, by powtórzyć tamten sukces. Ważny jest każdy, pojedynczy głos. Bardzo na Was liczę i dziękuję za każdy wysłany sms.

Aleex.

2 komentarze:

  1. pancake day jest obchodzony 17 lutego nie dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja byłam przekonana, że dzisiaj, a 17 lutego jest Dzień kota :D :D :D. No trudno, kajam się, a przepis będzie jak znalazł na 17 lutego. A może znajdę jakiś inny i Was zaproszę? Kto wie?

      Usuń