.

.

czwartek, 5 listopada 2015

Krupnik z grzybami wg Aleex



Zapraszam dzisiaj na pyszną, nietypową zupę jesienną – krupnik z grzybami. Ugotowałam ją zupełnie przypadkowo, bo nieoczekiwanie kupiłam grzyby. Gdy wychodziłam ze sklepu, kusiły mnie z koszyczka przepiękne podgrzybki. Ich czarne łebki ślicznie błyszczały w promieniach listopadowego słońca. No to uległam i przyniosłam je do domu. Dario od razu zapytał, co z nich zrobię. Odpowiedziałam, że smalec z podgrzybkami, bo powinien smakować tak samo dobrze, jak w wersji z borowikami.
Dzisiaj zrobiłam smalec, zgodnie z planem, ale grzybów zostało mi sporo. Wpadłam na pomysł, że wykorzystam je do zupy. Tylko jakiej? Jakoś przyszło mi do głowy, że podgrzybki będą pasować do krupniku. No więc ugotowałam krupnik. Z grzybami. Wyszedł wspaniały, a Dario zjadł nieprzyzwoitą ilość tej pysznej zupy. Spróbujcie. Jeszcze zdążycie. Naprawdę polecam.


Składniki:

• 1 udko kurczaka
• 1 pietruszka
• 1 marchewka
• kawałek pora
• listek laurowy, ziele angielskie
• 40 dag podgrzybków
• 4 ziemniaki
• ¾ szklanki kaszy jęczmiennej
• sól, pieprz świeżo mielony
• 1 mała cebulka
• natka pietruszki

Sposób przygotowania:

1. Udko i kawałek pora zalać zimną wodą. Zagotować.


2. Kaszę wsypać do szklanki, wypłukać, dodać do gotującego się wywaru.
3. Grzyby oczyścić, wypłukać, pokroić na kawałki i dodać do wywaru.




4. Doprawić solą i pieprzem.


5. Marchewkę i pietruszkę zetrzeć na dużych oczkach tarki. Dodać do zupy.


6. Dodać ziele angielskie i liść laurowy.
7. Wyjąć ugotowane udko, oddzielić mięso i włożyć je do zupy pokrojone na kawałki.
8. Cebulkę pokroić na drobniutką kosteczkę. Dodać do zupy.


9. Dodać posiekaną natkę pietruszki.
10. Ziemniaki obrać, pokroić na malutką kosteczkę, dodać do zupy.




11. Gotować do miękkości ziemniaków.


Smacznego.

Przepis dodaję do akcji:
Grzyby i warzywa jesienne. 2015

6 komentarzy:

  1. Musi być pyszny! Dość często robię krupnik z suszonymi grzybkami na korpusie z kaczki, myślę, że też jest dobry.
    Pozdrawiam ciepło. :)
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  2. Sobotni obiad u mnie tylko jedno pytanie ile wody na jedno udo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 litry powinny wystarczyć, aby zupa nie była zbyt gęsta. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Czy Pani nadal używa garnków MG home moderno ? Zastanawiał się nad zakupem tych garnków. Pozdrawiam Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak widać zresztą na zdjęciach. Z czystym sumieniem mogę je polecić. Gotuję w nich bardzo często, myję w zmywarce i nic złego się z nimi nie dzieje. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  4. Rzeczywiście nietypowa zupa krupnik, następnym razem dodam grzyby i zobaczę jak w smaku się komponują.

    OdpowiedzUsuń