.

.

niedziela, 29 października 2017

Zupa dyniowa Ewy wg Aleex


Przyznaję, że bardzo długo nie mogłam przekonać się do dyni. Nie wiem, dlaczego. Ot, jakaś irracjonalna niechęć, wewnętrzna, niczym nie uzasadniona, pewność, że TO nie będzie dobre. Widać do dyni musiałam dojrzeć, choć zajęło mi to naprawdę dużo czasu. Aż wreszcie trafiłam na odpowiednie przepisy. Jednym z nich była zupa, gotowana przez moją koleżankę, Ewę (Ewo – dziękuję za przepis i wskazówki). Zupa dyniowa smakowała rewelacyjnie. Bardzo chętnie ją jadłam, ale nie miałam odwagi, by ją przygotować w domu. Aż do teraz. W piątek postanowiłam, że ją ugotuję. Trochę niepewnie podchodziłam do tej decyzji, ale moje wątpliwości rozwiała właśnie Ewa, która ofiarowała mi dynię. Nie pozostało mi nic innego, tylko brać się za gotowanie. I zrobiłam to. Zupa dyniowa udała się znakomicie – była gęsta, aromatyczna, lekko pikantna, po prostu świetna. Kiedy podałam ją na stół, Dario popatrzył sceptycznie i stwierdził: Wolałbym ogórkową. Powiedziałam zdecydowanie – dziś zjesz dyniową, a jutro zrobię ci ogórkową. Zjadł. Może nie będzie to jego ulubiona zupa, ale smakowała mu. Smakowała także mojemu tacie, ale mama nie stała się jej zwolenniczką. Co do mnie, na pewno będę wracać do tego przepisu. Dynię mam już oswojoną, więc czas na kuchenne eksperymenty.

Składniki:

• 1,5 kg obranej, surowej dyni
• 1 cebula
• 1 puszka mleka kokosowego
• kawałek świeżego imbiru
• ½ ostrej papryczki
• sól
• biały pieprz
domowe grzanki
• 1 łyżka oleju
• woda

Sposób przygotowania:

1. Cebulkę pokroić w kostkę.


2. Dynię pokroić w kostkę.


3. Pokroić w kosteczkę papryczkę i kawałek (ok. 2-3 cm) imbiru.



4. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać pokrojoną dynię i cebulkę. Poddusić, aż dynia zmięknie.


5. Przełożyć do garnka.


6. Dolać wodę, powinna sięgać do poziomu dyni w garnku (nie więcej).



7. Wlać mleko kokosowe.


8. Dodać papryczkę i imbir.


9. Przyprawić solą i białym pieprzem.


10. Gotować, aż dynia będzie miękka.
11. Zmiksować na gładki krem.



12. Podawać czystą lub z dodatkami. U mnie z kleksem śmietany i domowymi grzankami.


Smacznego.

3 komentarze:

  1. Witaj Alex. Czy do tej pysznej zupki można dodać zwykłe mleko zamiast kokosowego. Proszę o szybką odpowiedź bo jutro bym chciała ją ugotować. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono - zwykłego nie, ale możesz zamiast mleka dodać wywar (bulion warzywny) smak będzie trochę inny, ale równie dobry. Za kilka dni będę robić zupę dyniową w drugiej wersji i tam nie dodaje się mleka kokosowego. Uważaj tylko na ilość płynu. Lepiej dodawać go porcjami. Jak od razu wlejesz za dużo, zupa będzie zbyt rzadka i nie bardzo jest jak ją potem zagęścić. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń