.

.

czwartek, 28 października 2010

Panierowany camembert wg Aleex




Dziś na nic nie mam czasu. Od rana jestem w biegu. Najpierw praca, potem obiad, wieczorem aerobik. Z obawą patrzę na zegarek, bo jego wskazówki gnają jak oszalałe – zupełnie jak ja. Dla chłopców przygotowałam dziś szybciutką przekąskę. Zjedzą panierowany camembert na ciepło z odrobiną żurawiny. Jestem przekonana, że tak przygotowany serek na pewno zaspokoi ich ochotę na coś pysznego. Polecam.


Składniki:

• 2 serki camembert (lub tyle, na ile mamy ochotę)
• jajko
• bułka tarta
• oliwa
• żurawina
• sól


Sposób przygotowania:

1. Rozkłócić jajko na talerzu. Lekko posolić. Naszykować na drugim talerzyku bułkę tartą.
2. Z serków zdjąć papierki, lekko „porysować” ich skórkę widelcem.
3. Panierować serki w jajku i bułce, docisnąć panierkę.
4. Oliwę rozgrzać na patelni. Na rozgrzany tłuszcz kłaść serki, smażyć na wolnym ogniu na złoty kolor.
5. Podawać gorące z dodatkiem porcji żurawiny.



Smacznego.

7 komentarzy:

  1. sama zjadłabym taki serek raz-dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki ser zawsze kojarzy mi sie z nartami, zimą, stokiem... :(

    OdpowiedzUsuń
  3. ten ciągnący się roztopiony ser... bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten serek jest bardzo płaski, czy to przekrojony na pół jakiś dostępny w sklepach?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie, to zwykły serek kupiony w sklepie. Wydaje się tylko, że jest płaski, to chyba wina zdjęcia :)) Możesz przekroić serek, ale lepiej, jak z obu stron będzie "biała skórka". Ona zabezpiecza serek przed rozpłynięciem się podczas smażenia. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie pyszności! aż ślinka cieknie;)

    OdpowiedzUsuń