.

.

niedziela, 24 września 2017

Sałatka z Grana Padano wg Aleex


Miniony tydzień i ten nadchodzący mijają mi w szpitalu. Mama miała kolejną operację. Wprawdzie zabieg był planowany, ale zawsze jest to ogromne obciążenie emocjonalne. Codzienne dojazdy 90 km w jedną stronę oraz kilkugodzinny pobyt w klinice ortopedycznej jest wyczerpujący, ale to nic. Nie narzekam. Moje miejsce jest przy mamie i tam właśnie jestem. Siedząc w szpitalu, rozmawiam z różnymi ludźmi, obserwuję, jestem świadkiem różnych sytuacji. I dochodzę do różnych wniosków: jakie to ważne, aby każdy lekarz był tym z powołaniem, aby traktował każdego pacjenta podmiotowo. Tak niewiele przecież trzeba: życzliwe słowo, chwila rozmowy, zwyczajne uściśnięcie ręki. Ja wiem, że nasza służba zdrowia potrzebuje reformy, jest niedofinansowana, itp. To fakt. Ale nic nie usprawiedliwia znieczulicy, która pojawia się u niektórych lekarzy. Na szczęście są to pojedyncze przypadki, ale nawet, gdyby to był tylko jeden, to i tak o jednego za dużo. Na szczęście mama ma wspaniałą opiekę i trafiła na fantastycznego doktora, który jest komunikatywny, rzeczowy, życzliwy i troskliwy. Czegóż chcieć więcej? Tylko szybkiego powrotu do formy. Mam nadzieję, że to nastąpi w błyskawicznym tempie.
Kiedy wieczorami wracam do domu, nie mam siły na siedzenie w kuchni. Dlatego dziś, korzystając z wolnego dnia (bo miałam zastępstwo) przygotowałam dla nas pyszną sałatkę z serem Grana Padano. Nam bardzo smakowała. A Wam? Dajcie znać, jak spróbujecie.


Składniki:

• 1,5 dużej główki sałaty rzymskiej
• 1 ogórek zielony
• 1 czerwona cebula
• 250 g pomidorków koktajlowych
• 1 papryka czerwona
• 1 papryka żółta
• 200 g boczku
• 1 ząbek czosnku
• 100 g sera Grana Padano
• 1 jogurt naturalny 400 ml
• 1 sos koperkowy
• (duża pierś drobiowa grillowana - opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

1. Sałatę oczyścić, umyć, osuszyć, pokroić w paseczki i przełożyć do dużej miski.
2. Boczek pokroić w kostkę, zesmażyć na chrupiąco z 1 ząbkiem czosnku, przełożyć do miseczki i zostawić do ostygnięcia.
3. Ogórka umyć, pokroić w półtalarki. Przełożyć do miski.


4. Obie papryki umyć, pokroić w paseczki.


5. Pomidorki przekroić na połówki.


6. Cebulę pokroić w piórka.


7. Do składników dodać ostudzony boczek. Wymieszać.


8. Ser zetrzeć na dużych oczkach tarki. Dodać do składników.


9. Jeśli przygotowujemy wersję z kurczakiem, to dodajemy także ostudzoną, pokrojoną na niewielkie kawałki, grillowaną pierś kurczaka.
10. Przygotować sos, mieszając jogurt z sosem koperkowym.


11. Składniki sałatki wymieszać z sosem.


Smacznego.

13 komentarzy:

  1. Oj zycze duzo zdroja dla Mamy,a Pani duzo sily.Slatke zrobilam z polowy skladnikow.Wyszla pyszna i do powkorki na 100% w najblizszym czasie.Pozdrawjam i jeszcze raz zycze zdrowja i sily..)) Ella

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego sera proszę mi podpowiedziec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To odmiana twardego sera. Jest trochę podobny do parmezanu. Ja kupuję go w Lidlu. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Sałatka wygląda apetycznie, planuję zrobić ją w sobotę. Dużo zdrowia dla Pani Mamy i całej Rodziny. Marzena Haniszewska

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, chciałam się zapytać czy boczek do sałatki ma być wędzony czy surowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam boczku wędzonego :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Taką sałatkę chyba poleci każdy dietetyk osobom, które starają się zrzucić kilka kilogramów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje pytanie to boczek wędzony surowy czy parzony?

    OdpowiedzUsuń