.

.

sobota, 10 lutego 2018

Ciasteczka francuskie z wiśniami wg Aleex


Dzisiaj ostatni weekend karnawału. Gdzie go spędzacie? W domu czy może na szalonej zabawie do białego rana? My zostaliśmy w zaciszu czterech ścian. Odpoczywamy, oglądamy filmy, mamy czas dla siebie. Jest razem z nami Młody, który ma przerwę w sesji i na kilka dni pojawił się u nas. Lubię mieć go blisko siebie. Jak każda matka martwię się o niego, a kiedy przyjedzie, zawsze szykuję coś smacznego. Dario podśmiewa się trochę ze mnie, że rozpieszczam synka, ale nic sobie z tego nie robię. Kogo mam rozpieszczać? Zawsze, kiedy jest Młody w domu, lubię przygotować trochę pyszności. Uwielbiam patrzeć, jak pochłania je ze smakiem.
Dzisiaj było dokładnie tak samo. Zrobiłam na obiad ulubione danie Młodego, na wieczór upiekłam mięso, a w tak zwanym międzyczasie podałam błyskawiczne ciasteczka francuskie z wiśniami. Nie miałam ich w planach, ale kiedy chłopcy (obaj!) stwierdzili, że zjedliby coś słodkiego, sięgnęłam po ciasto francuskie, które zawsze staram się mieć w lodówce. Wystarczyło kilka minut, aby zrobić ciasteczka i jeszcze kilkanaście, aby wyciągnąć je z piekarnika przepięknie zarumienione. Udały się znakomicie. Były naprawdę przepyszne, dlatego gorąco je Wam polecam.

Składniki:

• gotowe ciasto francuskie
• 1 jajko
• 1 łyżka mleka
• wiśnie z nalewki
• brązowy cukier w kryształkach

Sposób przygotowania:

1. Ciasto wyjąć z lodówki i pozostawić na kilka minut, aby nieco się ogrzało.
2. Rulon rozwinąć, aby powstał płat ciasta. Pokroić je na równiutkie prostokąty.


3. Wiśnie z nalewki dokładnie odsączyć (nawet lekko odcisnąć) i po kilka położyć na środku każdego prostokąta, lekko wciskając.


4. Jajko rozmieszać w miseczce z 1 łyżką mleka. Każdy prostokąt posmarować jajkiem.


5. Każde ciastko posypać kryształkami cukru.


6. Ciastka ułożyć na blasze wyściełanej papierem do pieczenia. Zachować odstępy, ciasteczka urosną.


7. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 – 210 stopni C.
8. Piec przez ok. 15 minut aż się zezłocą. Wyjąć, ostudzić na kratce.


9. Podawać z kawą lub herbatą.



Smacznego.

1 komentarz: