.

.

czwartek, 20 grudnia 2018

Śledzie z grzybami wg Aleex


W tym tygodniu trwa nieustające szaleństwo. Wprawdzie miałam go uniknąć, bo w tym roku pięknie wszystko rozplanowałam. I co? I nic. Większość prac przewidziałam na miniony weekend, ale nie wzięłam pod uwagę faktu, że będę poza domem. Pojechaliśmy do Gwiazdeczki i Dominika, bo trzeba było im pomóc. Dlatego wszystkie prace na święta przełożyłam na “po niedzieli”. No i teraz zmagam się z kumulacją. Ale daję radę. Już kończę gotować bigos. Za chwilę zamknę w słoikach śledzie. Farsz na uszka i pierogi już czeka. Pierniki przełożone (mam nadzieję, że wasze też). Jeszcze jutro kilka działań i w sobotę mogę ruszać do Lublina. Zanim złożę Wam życzenia i wyjadę, dzielę się jeszcze dwoma pysznymi przepisami. Dziś zapraszam na śledzie z grzybami. Polecam.

Składniki:

• 0,5 kg płatów śledziowych solonych (matjasów)
• 2 duże cebule
• grzyby leśne – użyłam w słoiku, mogą być mrożone
• olej
• sól, pieprz, listek, ziele angielskie

Sposób przygotowania:

1. Śledzie moczyć w zimnej wodzie przez około godzinę. Pokroić na kawałki.
2. Grzyby opłukać (mrożone rozmrozić) pod bieżącą wodą.


3. Włożyć do garnka, zagotować, odlać wodę. Ponownie zalać wodą i gotować przez pół godziny.


4. Na patelni zeszklić pokrojone w kostkę cebule z listkiem laurowym i zielem angielskim.


5. Do cebuli dodać grzyby, poddusić, doprawić solą i pieprzem. Ostudzić.



6. Do słoika włożyć porcję grzybów. Na nich ułożyć kawałki śledzi. Przekładać śledzie warstwami grzybów z cebulą i oliwą.
7. Śledzie wykładać na półmisek, przykryć warstwą grzybów.



Smacznego.

Grzyby w słoiku - PRZEPIS

Pamiętajcie o prezentach dla swoich bliskich: ZOBACZ TUTAJ

3 komentarze:

  1. Ile dni przed Świętami można te śledzie przygotować?

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam tego połączenia, smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To mój ulubiony przepis na wigilijne grzybki - też robię co roku, jak się okazuje w identyczny sposób :) Serdeczności dla Twojej Rodziny, szczególnie dla tych nowych :)

    OdpowiedzUsuń