.

.

niedziela, 8 grudnia 2019

Leniwe kluseczki wg Aleex



Długo szukałam idealnego przepisu na leniwe. Ten, który wykorzystywałam zazwyczaj, przestał mi wystarczać. Wcześniej do ciasta dodawałam ubitą pianę z białek, żeby było najdelikatniejsze. I takie było, oczywiście, ale przy okazji było też dość pracochłonne. Dlatego szukałam innego ciasta – delikatnego i prostego do przygotowania. Nie ukrywam, że ta szybkość i prostota stały się dla mnie priorytetem. I wreszcie trafiłam. Siedziałam po południu sama w domu i musiałam zrobić sobie coś do jedzenia. Nie miałam ochoty na kanapki, to musiało być coś ciepłego. Przejrzałam lodówkę, znalazłam kostkę białego sera i wpadłam na pomysł, żeby zrobić leniwe po nowemu, na podstawie przepisu z kwestii smaku. Okazały się pyszne: mięciutkie, delikatne. Smakowały wyśmienicie. Polecam.


Składniki:

• 250 g mielonego twarogu półtłustego
• 1 jajko
• 1 łyżka mąki ziemniaczanej
• ½ szklanka mąki pszennej

Sposób przygotowania:

1, Wstawić wodę do gotowania. Osolić.


2. Ser i jajko włożyć do miski, połączyć rózgą na jednolitą masę. Jeśli nie mamy sera mielonego, należy przecisnąć go przez praskę lub zemleć. Musi być gładki, bez grudek.



4. Do masy serowej dodać mąkę ziemniaczaną. Wymieszać.


5. Wsypać ½ szklanki mąki pszennej i szybko zagnieść delikatne ciasto. Uformować je w kulę.



6. Stolnicę delikatnie podsypać mąką. Wyłożyć na nią ciasto i podzielić na 2 części. Z każdej uformować wałeczek.


7. Wałek z ciasta lekko spłaszczyć, jak na kopytka i pokroić ostrym nożem na ukośne kluseczki.



8. Kluseczki wrzucać do gotującej się wody. Od chwili wypłynięcia na powierzchnię gotować 1 minutę.



9. Kluseczki wyjmować łyżką cedzakową na talerz.



10. Podawać z cukrem, sosem waniliowym lub polane bułką tartą z masełkiem.


Smacznego.

2 komentarze:

  1. Czy z tej porcji to wychodzi tyle kluseczek ile jest na talerzu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kilka razy i zawsze było za mało.Smaczne to mało powiedziane. Aleex za wszystkie przepisy z których nie mogę żyć bardzo bardzo dziękuję. Pozdrawiam ☺️

    OdpowiedzUsuń