.

.

piątek, 13 marca 2020

Ruskie kotlety wg Aleex


No to się porobiło. Koronawirus, który do tej pory był czymś odległym i mało realnym dotarł do Polski. Przez dwa tygodnie siedzę w domu, bo szkoły zostały zamknięte. Zdecydowałam, że kwarantanna będzie dotyczyła wszystkich pracowników. Administracja pracuje zdalnie, nauczyciele uczą zdalnie, wszyscy są w domach, żeby nie kusić losu. Nie wpadam w panikę, ale robi się niebezpiecznie i trzeba wykazać się zdrowym rozsądkiem. Dbając o siebie, dbamy o innych i dajemy sobie szansę na przetrwanie tej nietypowej sytuacji.
Skoro jestem w domu, to oczywiście gotuję. Szukam przepisów, sprawdzam receptury, przerabiam je i kombinuję, jak je ulepszyć, by smak potrawy był doskonały. Ostatnio trafiłam na bardzo ciekawy przepis. Zrobiłam kotlety ruskie, które bardzo nam smakowały. Polecam, bo robi się je łatwo, a efekt końcowy jest naprawdę, naprawdę pyszny. Wypróbujcie w swoich domach, bo warto.


Składniki:

• 1 kg obranych ziemniaków
• 250 g białego sera
• 1 duża cebula
• 2 jajka
• 3/4 szklanki mąki pszennej
• bułka tarta
• olej
• sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1.Cebulkę pokroić w drobną kostkę i zrumienić na niewielkiej ilości oleju. Przełożyć do miseczki i zostawić do ostygnięcia.



2. Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie.


3. Gorące ziemniaki rozgnieść dokładnie kopystką lub przecisnąć przez praskę. Zostawić do ostudzenia.


4. Do lekko ciepłych ziemniaków dodać jedno jajko, ser i cebulę. Wyrobić z tych składników ciasto.



5. Formować z masy kotleciki wielkością podobne do mielonych.


6. Kotleciki panierować w jajku i w bułce.



7. Smażyć na oleju na złoty kolor.



8. Podawać z ulubionymi dodatkami.



Smacznego.

12 komentarzy:

  1. Hi Aleex,a co z maka robimy bo w przepisie jest.Pozdrawiam Ella:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Aleś mi smaka narobiłą zwłaszcza że ja uwielbiam farsz ruskich , tule że muszę jeszcze poczekac bo mam generalny remont kuchni liczę na to że w środę już będzie koniec zostanie jedynie przywóz szafek i montaż i liczę że kwarantanna się do tego czasu zakończy

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny przepis Dziekuje i pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę przypalone, ale to nic zapewne następnym razem się uda:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniała Pani w treści przepisu o mące ;) Właśnie zrobiłam te kotlety, bo zostały mi ziemniaki z wczoraj z obiadu i są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejka ! Bardzo sie pokusiłam na te kotleciki wiec prosze daj mi znac co z mąká bo nie wspominasz hdzie ja dodac, czy to ciasta czy do panierowania. Dziekuje z gory i dziekuje za inspitację od lat ! Wszusrkiego dobrego aga

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za przepis 😊.

    OdpowiedzUsuń
  8. A mąka do czego jest potrzebna?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowicie wygląda, dziękuję za ciekawy przsepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Wracaj do nas Kobietko :)

    Rok szkolny się zaczął, myślałam, że pokaże się wreszcie jakiś post po wakacjach, a tu nadal cisza...

    Martwię się o Panią!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, ale to bardzo fajny pomysł. Kotlety ruskie w Twoim wydaniu zachwyciły u mnie w domu dosłownie każdego! Dzięki za pomysł i przepis:*

    OdpowiedzUsuń