.

.

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Nalewka z jeżyn wg Aleex


Wakacje przyniosły mi jeszcze jedną, nieoczekiwaną zmianę. Młody wyfrunął z rodzinnego gniazda. Po zdanej maturze i zakończonej pomyślnie rekrutacji na studia, mój syn szybciutko znalazł swoje miejsce w innym mieście. Jego wyjazd zaskoczył mnie. Niby wiedziałam „od zawsze”, że to nastąpi, ale kiedy zostaliśmy w domu sami – ja i Dario, poczułam się jakoś dziwnie. Tak się jeszcze ułożyło, że Dario pracował popołudniami i w nocy, a ja zostawałam w domu sama. Hmm… Pierwszy raz od 20 lat nikt niczego ode mnie nie chciał, niczego nie musiałam. Fajnie? Tak, ale przez pierwsze 2 dni. Później cieszyłam się, że mam koty. Przynajmniej z nimi mogłam porozmawiać. Te wolne popołudnia i wieczory musiałam sobie jakoś zagospodarować. Jeździłam na basen, dużo czytałam, odwiedzałam znajomych i bliskich. Przyzwyczajenie się do nowej sytuacji zajęło mi trochę czasu, ale już wszystko sobie poukładałam. I tak się ciekawie złożyło, że kiedy zaczęłam zastanawiać się, co zrobić, aby całkowicie nie popaść w pracoholizm albo nie ulec depresji, wyznaczyliśmy sobie z Dariem nowy cel. Ale o nim opowiem Wam za jakiś czas.
W czasie wolnych wieczorów szukałam sobie zajęcia. Część wolnego czasu poświęcałam na czytanie, ale znalazłam także czas na nowe przepisy. Poniżej prezentuję Wam recepturę na nalewkę z jeżyn, Naprawdę warto ją przygotować, ma znakomite właściwości lecznicze. Szczególnie powinny ją pić osoby, które cierpią na choroby układu krążenia, ponieważ wzmacnia mięsień sercowy i zmniejsza ryzyko rozwoju procesu miażdżycowego. Jeżynówka jest też naturalnym lekiem łagodzącym objawy PMS i menopauzy. Ja w tym roku nastawiłam ją po raz pierwszy. Mam nadzieję, że będzie nie tylko zdrowa, ale także pyszna. To co? Spróbujecie?


Składniki:

• 2 kg dojrzałych jeżyn
• 1 l spirytusu
• 2 l wódki
• 1 l wody
• 1 laska wanilii
• 2 kg cukru

Sposób przygotowania:

1. Jeżyny umyć, osuszyć, przełożyć do dużego słoja i lekko rozgnieść.




2. Strąk wanilii przeciąć wzdłuż. Włożyć do słoja z jeżynami.



3. Tak przygotowane jeżyny oraz wanilię zalać wódką i spirytusem. Delikatnie przemieszać, aby alkohol dotarł do samego dna.


4. Słój szczelnie zamknąć i odstawić na 1 miesiąc.


Moja nalewka jest obecnie na tym etapie.

5. Po tym czasie cały płyn przefiltrować.



6. Zagotować wodę z cukrem, ostudzić.


7. Zimny syrop połączyć z alkoholem. Wymieszać.


8. Przefiltrowany płyn z alkoholem i syropem wlać do słoja, zamknąć i pozostawić w ciemnym miejscu na 3 miesiące.


9. Po upływie kwartału nalewkę zlać do butelek.



Polecam.

1 komentarz:

  1. Super przepis, chętnie skorzystam. Alexx a masz może sprawdzony przepis na śliwowice? Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń