.

.

środa, 4 stycznia 2017

Placuszki bananowe wg Aleex


Za nami święta, sylwestrowe szaleństwa i Nowy Rok. Pora wracać do codzienności i zwyczajnych zajęć. Zaczął się styczeń, pierwszy z dwunastu miesięcy, w czasie których będziemy mieli wiele szans, by od nowa poukładać ważne sprawy, na nowo zbudować relacje z ludźmi w naszym otoczeniu, by zmienić to, co nam się nie podoba.
Czas świątecznej obfitości na naszych stołach też już za nami. Wprawdzie zaczął się karnawał, podczas którego będziemy sięgać także po wykwintne dania, ale na razie ja wracam do prostoty. Zapraszam Was na przepyszne placuszki bananowe. Przepis na te pancakesy znalazłam w Internecie. Tak mnie zaintrygował, że od razu go wypróbowałam. Sprawdził się znakomicie. Podałam je na niedzielne, leniwe śniadanie. Placuszki można serwować z różnymi dodatkami: miodem, syropem klonowym, sosem owocowym. Świetne są również bez dodatków. W takiej wersji saute lubię je najbardziej. Polecam.


Składniki (na 6 placuszków):

• 2 bardzo dojrzałe banany
• 2 jajka
• ½ łyżeczka cynamonu
• kilka kropli esencji waniliowej

Sposób przygotowania:

1. Banany obrać ze skórki, pokroić na kawałki, włożyć do miski.


2. Rozgnieść je dokładnie widelcem na papkę.


3. Do masy bananowej dodać 2 jajka.
4. Dodać przyprawy. Wymieszać.



5. Rozgrzać patelnię, na której można smażyć beztłuszczowo.
6. Na rozgrzanej patelni kłaść porcję ciasta.



7. Smażyć z obu stron na rumiano.


8. Podawać od razu po przygotowaniu.


Smacznego.

A jutro zapraszam na konkurs urodzinowy :)

1 komentarz: