.

.

czwartek, 24 marca 2022

Potrawka z kurczaka wg Aleex

Oprócz wyszukanych dań w każdej kuchni pojawiają się potrawy proste, szybkie i smaczne, które każdy z nas zna od dziecka. Takim klasycznym daniem jest potrawka z kurczaka. Ja pamiętam ją dzieciństwa. Moja mama jej nie przygotowywała w domu, ale potrawka pojawiała się w menu szkolnej stołówki i bardzo ją lubiłam. Potem na wiele lat zniknęła z mojego jadłospisu. Ostatnio znów ją odkryłam i doszłam do wniosku, że nadal ją lubię. Dlatego namawiam – jeśli znacie to danie, zróbcie je w tej wersji, jeśli nie znacie – wypróbujcie. I dajcie znać, czy Wam smakowało. 

Składniki: 

• 450 g gotowanego mięsa z kurczaka 
• 250 g mrożonej marchewki z groszkiem 
• 2,5 szklanki bulionu drobiowego 
• 2 łyżki mąki pszennej • sól, pieprz, papryka 
• 80-100 ml śmietanki kremówki 30% 
• natka pietruszki do posypania 
• 2 łyżki masła klarowanego 
• sok z cytryny 

Sposób przygotowania: 

1. Z gotowanego mięsa z kurczaka odrzucić skóry i chrząstki. Czyste mięso podzielić na kawałki.
2. Mrożone warzywa przelać wrzątkiem żeby się rozmroziły.
3. Na patelni rozgrzać masło klarowane.
4. Na tłuszcz wsypać mąkę, dokładnie rozmieszać, żeby nie było grudek.
5. Do zasmażki na patelni wlać bulion, połączyć składniki.
6. Zagęszczony bulion przelać do garnka, przecedzając przez sitko, rozcierając ewentualne grudki.
7. Do bulionu dodać marchewkę z groszkiem i na średnim ogniu gotować bez przykrycia przez około 5 minut.
8. Dodać kawałki gotowanego kurczaka.
9. Doprawić potrawkę solą, pieprzem i papryką.
10. Dodać śmietankę, wymieszać.
11. Gotować jeszcze przez ok. 2 minuty aż sos zgęstnieje. Doprawić sokiem z cytryny.
12. Podawać posypując natką.
Smacznego.

1 komentarz:

  1. Po ugotowaniu rosołu nie wiedziałam co mam zrobić z mięsa, w końcu powstały krokiety z farszem mięsnym. Następny rosół i wiadomo - potrawka !!! Wygląda apetycznie i jest łatwa do zrobienia. Dziękuję super sugestia.

    OdpowiedzUsuń