.

.

środa, 12 października 2011

Cynamonowe rollsy wg Aleex





Zapraszam dzisiaj na cynamonowe rollsy z ciasta drożdżowego. Znalazłam je tutaj, ale do ich zrobienia zabierałam się bardzo długo. I szkoda, bo smakują znakomicie! Podczas pieczenia w domu unosi się obłędny zapach. Kiedy Dario wrócił z pracy późnym wieczorem, od razu poszedł do kuchni wiedziony aromatem. A potem rozpoczął cynamonową ucztę. Skwitował ją jednym zdaniem: Rollsy są wspaniałe! Polecam.

Składniki:

Ciasto:
• 550 g mąki + do posypywania podczas wyrabiania i wałkowania
• 2 jaja
• 200 g ciepłego mleka
• 70 g masła
• 25 g drożdży
• 75 g cukru
• szczypta soli

Nadzienie:
• ¾ szklanki cukru
• 85 g masła
• 1 łyżka cynamonu

Sposób przygotowania:

1. Masło roztopić i lekko przestudzić.



2. Do miski wlać podgrzane mleko, wsypać cukier i dodać pokruszone drożdże. Wymieszać łyżką.



3. Przygotować mikser z końcówkami hakowymi. Wsypać przesianą mąkę.



4. Cały czas miksować ciasto dodając kolejne składniki. Ciasto powinno być miękkie, elastyczne i odchodzić od miski. Czasami trzeba dosypać więcej mąki.



5. Gotowe ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i zostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia (moje ciasto było wyrośnięte już po 45 minutach).
6. W tym czasie przygotować nadzienie: miękkie masło wymieszać z cukrem i cynamonem.



7. Wyrośnięte ciasto krótko zagnieść, rozwałkować na stolnicy na prostokąt o grubości ok. 1 cm. Należy pamiętać o podsypywaniu mąką.





8. Ciasto posmarować równomiernie nadzieniem.



9. Zwinąć ciasto w roladę. Pokroić ją w grubsze plasterki.



10. Rollsy ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.



11. Każdą porcję posmarować rozkłóconym jajkiem. Zostawić do wyrośnięcia na kolejne 10-15 minut.



12. Piec około 20 – 25 minut w piekarniku nagrzanym do 185 stopni C (grzałka dolna + termoobieg).



13. Rollsy wystudzić na kratce.



14. Można je jeść jeszcze ciepłe.



Smacznego.

Oryginalny przepis znajduje się tutaj: http://www.wielkiezarcie.com/recipe30012.html

24 komentarze:

  1. Jeśli cynamonowe, to ja się na to piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj w Ikea jedliśmy właśnie cynamonowe bułeczki, chciałam dzisiaj takie upiec i siup! przepis znalazłam u Ciebie :) chyba nie pozostało mi nic innego jak je zaraz upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super!!! jakos ostatnio nie mam szczescia do ciasta drozdzowego, ale widze, ze ty uzywasz miksera, moze i ja wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alex, proszę o radę .Mam zawsze problem z używaniem haków. Ciasto zakręca mi się całkowicie w haki i wchodzi nawet w otwory , gdzie są mocowane haki.Proszę , wytłumacz mi, co robię nie tak.Mam wielka ochotę wypróbować przepis.
    Pozdrawiam.
    Beata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że ciasto jest zbyt rzadkie. Kiedy dosypiesz nieco mąki, powinno się dobrze wyrabiać, bez wkręcania na haki :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. ja ostatnio właśnie tak robiłam drożdżówki z bakaliami i dżemem. Faktycznie pychota i niesamowity zapach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna chcę zrobić cynamonowe drożdżówki, a te wyglądają smakowicie:) Wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana :* w Dniu dzisiejszym spełnienia Ci zyczę ! Niech to święto trwa jak najdłużej!
    Właśnie dzisiaj poświęciłaś mi swoją uwagę, dzisiaj-kiedy masz na głowie uroczystości, życzenia, pracę, dzisiaj-własnie dzisiaj...
    Swoją ciepłą myślą przystopowałas mnie troszeczkę , brak mi słów JESTEŚ WIELKA :* dziękuję za dobre i mądre słowo . I za to, że Jesteś :*
    Umiem. Umiem odróżnić ziarno od plew.
    Nie umiem tylko nie reagować. ;)
    Buziaki i słonecznego dnia:*

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie drożdżówki , zwłaszcza z cynamonem...Dzisiejszej nocy miałam sen o Tobie...

    OdpowiedzUsuń
  9. O Matko! Mam nadzieję, że nie był to koszmar ;))))))))))) Pozdrawiam cieplutko, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ skąd,żaden koszmar...Wystepowałyśmy razem w telewizji..a dokładniej to ..ja przeprowadzałam z Tobą wywiad..oczywiście - temat był kulinarny.......Pozdrawiam również..

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam i wyszły przepyszne. Rewelacja.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  12. apetycznie wygląda , ale czy można wzbogacic nadzirnie o rodzynki itp. ? zapraszam do mnie :
    http://anniar-tripadvisor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Można dodać bakalie. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  14. A jeżeli ja mam tylko drożdże w proszku?? Bo nie ma tu gdzie mieszkam w kostce? wymieszac poprostu z mąką ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Mogą być drożdże instant (w proszku). Wystarczy je wymieszać z mąką. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  16. Są niesamowite! Wielkie dzieki za ten przepis, chociaż przez niego mam co tydzień pół niedzieli z głowy, tak wszystkim smakują :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja mam prośbę czy mogłabyś składniki te podać w łyżkach czy szklankach?? a nie w gramach??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Standardowe masy stosowane w przepisach to gramy lub dekagramy. Na blogu (lewy pasek na górze) jest przelicznik miar. Proszę z niego skorzystać. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  18. Właśnie robie :) Tylko na razie słabo mi ciacho rośnie.Ja je jeszcze polukruje po upieczeniu,bo moi chłopcy uwielbiają lukierek

    OdpowiedzUsuń
  19. Przed chwilką zrobiłam, bardzo łatwy przepis, ciasto pięknie wyrosło a rollsy są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzisiaj zrobiłam są pyszne ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. do tego rozpuszczonego masła dodać mleko i resztę składników,z góry dziękuje za odpowiedż

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Masło rozpuszczasz, zostawiasz. Mleko mieszasz z drożdżami. Do miski wsypujesz mąkę, a potem po kolei dodajesz składniki: mleko z drożdżami i cukrem, potem jajka, potem masło i wyrabiasz. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń