.

.

poniedziałek, 12 listopada 2018

Schab gotowany wg Aleex


Dodatkowy wolny dzień spędziłam w domu razem z chłopakami. W naszej miejscowości nie było już uroczystości, a spacer wykluczyło przeziębienie. Przywlokłam jakiegoś wirusa z Lublina, złapałyśmy go razem z Gwiazdeczką i teraz trzeba go zwalczyć. Nie narzekam jednak. Nie mam zbyt wielu okazji, aby po prostu posiedzieć w spokoju. Dlatego celebrowałam dzisiejszy pobyt w domu jak rzadko kiedy. Poczytałam, obejrzałam kilka programów w telewizji, no i zrobiłam dla nas coś dobrego. Fajnie jest mieć czas tylko dla siebie i rodziny. A ona zawsze jest najważniejsza. Bo nawet jak trzeba zmagać się z trudnościami zawodowymi, to rodzina zawsze jest ostoją spokoju. Tutaj, w domu, z nikim nie muszę się spierać, nic nikomu nie muszę udowadniać. Tutaj, z najbliższymi, jest mi po prostu dobrze. Dlatego to dla moich najbliższych wciąż się staram i dlatego tak mnie ucieszył dzisiejszy, wolny dzień, ponieważ mogłam porozpieszczać kulinarnie chłopaków.
W ramach tego rozpieszczania udoskonaliłam swój dawny przepis na schab. Zależało mi na tym, by mięso było delikatne i soczyste. I takie właśnie jest. Ten przepis to modyfikacja najdelikatnieszego schabu wg Aleex, który Wam tak smakował. Teraz będzie smakował jeszcze lepiej. Jestem o tym przekonana. Spróbujcie, a schab gotowany na pewno wykorzystacie jeszcze nie raz. Kto wie? Może zrobicie go także na nadchodzące święta? Gorąco polecam.


Składniki:

• 1 kg surowego schabu środkowego
• 1 marchewka
• 1 pietruszka
• kawałek pora
• przyprawy: sól, papryka czerwona słodka, czosnek granulowany, Delikat Knorr’a do mięs

Sposób przygotowania:

1. Mięso opłukać pod zimną wodą. Osuszyć i natrzeć ulubionymi przyprawami. Ja użyłam soli, czosnku granulowanego i Delikata Knorr’a do mięs.


2. Tak przygotowane mięso przykryć folią spożywczą (aby nie obeschło) i wstawić na noc do lodówki.


3. Następnego dnia obrać warzywa, pokroić je na kawałki i włożyć do szerokiego garnka.


4. Między warzywami położyć mięso.


5. Zalać schab zimną wodą. Powinno jej być tyle, aby mięso było całkowicie przykryte. Wodę posolić.


6. Garnek postawić na ogniu. Jak się zagotuje, zmniejszamy płomień, aby woda w garnku tylko “mrugała”. Gotować schab, od zawrzenia wody, godzinę (1kg=1godz). Jeśli mamy kawałek mięsa o innej wadze, czas gotowania należy skrócić lub wydłużyć.


7. Po upływie określonego czasu wyłączyć gaz. Garnek z zawartością odstawić do całkowitego wystudzenia.


8. Zimny schab wyjąć na przygotowany ręcznik papierowy. Osuszyć.



9. Wierzch mięsa posypać cienką warstewką czerwonej papryki.


10. Podawać jako wędlinę.


Smacznego.

3 komentarze:

  1. Jeszcze nie próbowałam gotować schabu - zawsze piekę go w piekarniku. Koniecznie muszę spróbować, bo wygląda na o wiele bardziej wilgotny, niż ten, który robię.

    OdpowiedzUsuń
  2. na zbliżające się święta - rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie miałam smażyć schab ale znalazłam ten przepis i spróbowałam. Wyszedł bardziej miękki i wilgotny!

    OdpowiedzUsuń