.

.

czwartek, 15 grudnia 2011

Masa śliwkowo- czekoladowa wg Aleex





Pora na masę do piernika. Ta, którą proponuję, jest najłatwiejsza, ale też przepyszna. Wystarczy połączyć ze sobą kilka składników, przełożyć nimi piernik i.... zachwycać się wspaniałym smakiem. Polecam.

Składniki:

• 50 dag powideł śliwkowych
• 1-2 tabliczki gorzkiej czekolady
• 10 dag suszonych śliwek bez pestek
• 1 łyżka spirytusu

Sposób przygotowania:


1. Powidła przełożyć do garnuszka.



2. Podgrzać je, cały czas mieszając.
3. Śliwki posiekać, dodać do powideł.





4. Do powideł dodać połamaną na kostki czekoladę.



5. Całość mieszać do rozpuszczenia czekolady i połączenia składników.



6. Dodać łyżkę alkoholu.
7. Gorącą masą przełożyć pierniki.





Smacznego.

23 komentarze:

  1. Ojoj uwielbiam takie połączenia!!! czekolada i śliwki... marzenie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. czy tą masą przezełożyć dojrzewające pierniki i co dalej z nimi zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Stoi u mnie taka 'śliwkowa nutella' w lodówce i lubi jak się ją otwiera. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być niesamowicie słodka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale rozkosz :)) Szkoda, że tylko na monitorze!

    OdpowiedzUsuń
  6. O piernikach będzie jutro :)))))))))

    Masa nie jest nazbyt słodka. Smaki słodki i kwaśny wspaniale się balansują. No i doskonale pasuje do piernika.

    Wczoraj troszkę jej zostało. Zdążyłam przełożyć ją do słoiczka, ale słoiczka już nie zdążyłam wstawić do lodówki. Dario zaopiekował się nim bardzo skutecznie :)))

    Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna masa do ciasta, przyda się do przełożenia ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Aleex,
    zrobiłam Twoje pierniki. Czekają na kolejny etap. Mam jednak pytanie...one nic a nic nie zmiękły..twarde jak skała...przeraża mnie to..bo Święta coraz bliżej...
    Pozdrawiam Cię
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  9. mogę zamiast spirytusu dać zwykłej wódki?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. ponawiam pytanie czy do mamy śliwkowej jak i orzechowej można użyć zwykłej wódki??

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepraszam, przegapiłam to pytanie :))) Jeśli nie masz spirytusu, to dodaj zwykłej wódki. W masie musi być alkohol, żeby zapobiec psuciu się masy.

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy tych powideł nie powinno być 500 g?? czy to aż 5 kg powideł mam nabyć?? proszę o odp bo w czwartek zamierzam się zabrac do tej masy, pierniki czekają;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Alex pytanie mam!!! Czy to ma być aż 5 kg tych powideł??? Czy może jest pomyłka w składnikach?? Prosze o odp :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście, że powinno być 50 dag. Już poprawiłam. Dzięki za uwagę. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuje za odp i Wesołych Świąt życzę;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy te masy rzaem się "stykają"? dobrzew widze na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masy się stykają :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  17. Przełożyłam piernik Twoimi masami :/śliwkowo-czekoladowa i orzechową.Wyszło pysznie.
    Wszystkim bardzo smakuje.
    Życzę spokojnych i smacznych Świąt
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje. Pozdrawiam świątecznie, Aleex :)

      Usuń
  18. bardzo fajny pomysł na takie połączenie napewno wypróbuje nie raz a moge zamiast śliwek dać jagody ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Na ile piernikow starczy tej masy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od wielkości pierników i grubości masy. Mi masy wystarcza na 5 pierników widocznych na zdjęciach. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  20. Będę je piekła już po raz piąty , stały się tradycją na świątecznym stole . Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń