.

.

środa, 21 grudnia 2011

Owocowa delicja wg Aleex





Myślałam, że chociaż przedświąteczny tydzień będzie spokojny, ale gdzież tam! Pełno mam bieganiny i zamieszania. Wczoraj byłam na spotkaniu wigilijnym w szkole, w której zaczynałam pracę jako młody nauczyciel. Było bardzo miło. A dziś uczestniczyłam w Wigilii miejskiej, na placu w centrum naszego miasta. Młodzież śpiewała kolędy, występowały też dziewczyny z mojej szkoły. Dzięki przygotowaniu przez panią Anię, wypadły bardzo dobrze. Po koncercie kolęd wysłuchaliśmy słów kapłana, życzeń burmistrza, a potem dzieliliśmy się opłatkiem. Nigdy wcześniej nie brałam udziału w takiej uroczystości, ale naprawdę było nastrojowo.
Po powrocie do domu zaserwowałam nam przepyszny deser – delicję owocową. To świetne połączenie owoców, galaretki i smakowitej polewy jest wyborne. W sam raz na świąteczny stół. Polecam.


Składniki:

• 1 puszka brzoskwiń
• 0, 6 kg winogron
• 4 kiwi
• 2 banany
• 2 jabłka
• 1 gruszka
• 6 mandarynek
• sok z 1 pomarańczy
• 3 łyżki koniaku
• ajerkoniak
• galaretka wiśniowa
• galaretka agrestowa
• galaretka cytrynowa

Sposób przygotowania:

1. Rozpuścić galaretki, każdą osobno, w 1,5 szklanki wody, w głębokim talerzu. Zostawić do zastygnięcia.



2. Obrać mandarynki bardzo dokładnie, usuwając wszystkie błonki. Podzielić każdą cząstkę na trzy części.



3. Banany przekroić na 4 części, pokroić w plasterki. Obtoczyć je w soku z pomarańczy, aby nie zmieniły koloru.



4. Tak samo pokroić obrane jabłka i gruszkę. Kawałki też obtoczyć w soku z pomarańczy.
5. Każde winogrono przekroić na ćwiartki, usunąć pestki.



6. Kiwi obrać. Pokroić na ćwiartki i plasterki. Dodać do sałatki.



7. Galaretki pokroić w kostkę. Dodać do reszty składników. Wymieszać.



8. Do reszty soku z pomarańczy dolać 2-3 łyżki koniaku. Polać owoce i odstawić w chłodne miejsce na 2-3 godziny.



9. Galaretki z owocami przełożyć do szklanej misy.



10. Ajerkoniak przelać do sosjerki lub dzbanuszka.





11. Owocową delicję serwować w szklanej miseczce. Każdą porcję polać ajerkoniakiem.





Smacznego.

2 komentarze:

  1. U mnie też przedśiwąteczne zamieszanie i do tego praca:(

    Korzystając z okazji życzę Ci wspaniałych Świat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis Aleex

    OdpowiedzUsuń