.

.

czwartek, 8 grudnia 2011

Pomidorowy sos do pizzy i zapiekanek wg Aleex





Tydzień prawie minął. Dwa tygodnie temu w swojej szkole miałam święto patrona, dziś byłam na podobnej uroczystości w drugiej szkole w mojej miejscowości. Obserwowałam młodzież, nauczycieli, moją koleżankę - panią dyrektor i zastanawiałam się. Dwie podobne szkoły, dwie różne uroczystości, obie udane. My przygotowaliśmy przegląd dokonań szkoły na żywo, oni przygotowali niezwykle klimatyczny montaż słowno - muzyczny. Fajnie, że umiemy się pięknie różnić.
A domu czekał na mnie Młody. Po drugim dniu próbnych egzaminów gimnazjalnych był niezadowolony. O ile wczoraj polski i historia nie były dla niego trudne, o tyle dzisiejszy egzamin okazał się dużym wyzwaniem. Z matmą jakoś sobie poradził, ale przyroda (fizyka, chemia, geografia, biologia) była ciężka. Jutro jeszcze angielski na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Jego rozczarowanie nie miało jednak wpływu na apetyt. Zrobiłam mu pizzę z pysznym sosem,który zawsze przygotowuję do pizzy i do zapiekanek. Polecam.


Składniki:

• 1 puszka pomidorów w kawałkach bez skórki
• 2 ząbki czosnku
• pół kosteczki przyprawowej z bazylii (lub świeże zioła, jeśli mamy)
• szczypta soli
• szczypta oregano
• szczypta cukru

Sposób przygotowania:

1. Pomidory przełożyć z puszki do miseczki.





2. Obrany czosnek przecisnąć przez praskę, dodać do pomidorów.



3. Skruszyć do pomidorów kostkę przyprawową (lub dodać posiekane zioła).



4. Dodać przyprawy.



5. Wszystkie składniki zmiksować blenderem na jednolitą masę.



6. Wykorzystywać jako podkład pod nadzienie do pizzy, calzone oraz zapiekanek. Świetnie smakuje też położony na wierzchu.



7. Sos można przechowywać w lodówce 2 dni.



Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Ja podobny sos robię ale w wersji gotowanej. Tzn korzystam z przecieru a po wymieszaniu zagotowuję i chwilkę pyrkoczę. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno wpadłam na własną wersję takiego sosu. Palce lizać! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki prosty sos zawsze się sprawdza w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za pomysł na sos. Bardzo dobrze wkomponował się do mojej zapiekanki.

    Pozdrawiam
    Szymon

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!Właśnie dzisiaj moi Panowie zażyczyli sobie pizzę Wykorzystałam Pani przepis na ciasto .Wyszła pyszna. Sosik zrobiłam po swojemu.Ja gotuję /mają się tylko pyrkać/ pomidory z puszki./bardzo polecam DAWTONA z bazylią i oregano bez skórki - bardzo tanie/Nie lubię tej firmy ale pomidory w puszce im się udały.Do smaku dodaję czosnek,ostrą paprykę mieloną ,szczyptę chili.PYCHA!Pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń