.

.

sobota, 2 kwietnia 2016

Orzeźwiający koktajl o smaku kiwi z cytrusami wg Aleex


Kwiecień powitał nas piękną, słoneczną pogodą. W ogóle wiosną wszystko wydaje się łatwiejsze. Po prostu bardziej nam się chce. Ale za tą ochotą do działania i aktywności nie zawsze idą w parze możliwości. Organizm jest zmęczony po zimie, po przeziębieniach, po ograniczonym dostępie do świeżego powietrza. Trzeba mu pomóc, dostarczając energii I witamin.
Skoro już doszłam do takiego wniosku, zdecydowałam się na nowy zakup. W mojej kuchni pojawiła się sokowirówka. Wprawdzie myślałam o wyciskarce, ale te dobre kosztują kilka tysięcy złotych, a na to mnie nie stać. Wybrałam więc z oferty rynkowej sprzęt, który najbardziej mi odpowiadał. Nie ukrywam, że miałam swoje priorytety – sokowirówka musiała być prosta w obsłudze I równie prosta w czyszczeniu. Znalazłam wreszcie. I kupiłam. A skoro kupiłam, to w mojej kuchni będą się pojawiać różnorodne koktajle i soki. Pierwszy z nich serwuję już dzisiaj. Smacznego.


Składniki:

• 2 dojrzałe kiwi
• ½ cytryny
• ½ limonki
• 1 jabłko
• ½ pomarańczy
• ½ łyżeczki miodu
• kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

1. ½ obranego kiwi zmiksować w blenderze na pulpę owocową.



2. W sokowirówce wycisnąć sok, dodając po kolei owoce.



3. Sok dosłodzić miodem (opcjonalnie).
4. Do szklanki włożyć połowę pulpy z kiwi.
5. Sok w dzbanku zamieszać, połowę wlać do szklanki. Część soku opadnie na dno I uniesie pulpę owocową do połowy szklanki. Reszta soku będzie ponad pulpą.
6. Dodać kilka kostek lodu. Udekorować plasterkiem kiwi I limonki.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz