.

.

sobota, 13 marca 2021

Pulpeciki z podsmażaną cebulką wg Aleex

Moje życie to wartki strumień, choć bardzo często marzę o tym, by zmienił się w leniwą rzekę. Nie na zawsze. Na trochę. Tak, żebym mogła podgonić niektóre rzeczy, nadrobić zaległości. A spraw do załatwienia wciąż jest naprawdę dużo. W minionym tygodniu wypadły mi nieoczekiwanie trzy dni. We wtorek zostaliśmy zaszczepieni pierwszą dawką szczepionki Astra Zeneca. Przezornie wprowadziłam w szkole dni wolne od zajęć dydaktycznych, by nie musieć się martwić brakiem kadry. I była to najlepsza decyzja, jaką mogłam podjąć. Ludzie różnie zareagowali na tę szczepionkę. Duża część miała objawy grypopodobne i gorączkę. Niektórzy czuli się dobrze. Ja zareagowałam notorycznym zmęczeniem. Nic mnie nie bolało, nie miałam podwyższonej temperatury, ale przez trzy dni oczy same mi się zamykały. Te trzy dni po prostu przespałam, poza kilkoma godzinami spędzanymi w pracy. Teraz z optymizmem czekam na termin drugiej dawki szczepionki. Podobno w przypadku Astry Zenecki po drugiej dawce objawy nieporządane zdarzają się niezwykle rzadko. Mam nadzieję, że ich nie doświadczę. Na szczęście w weekend zapominam (no prawie) o pracy, bo wekendy nadal są dla moich bliskich. Mam dla nich czas, rozpieszczam ich trochę kulinarnie. Dziś zrobiłam sporą porcję pysznych pulpecików z podsmażaną cebulką. Możecie zrobić ich więcej i zamrozić. Ja przygotowywałam je w ilościach hurtowych, gdy dzieci Gwiazdeczki przychodziły na świat. W codziennym zabieganiu wystarczy wyjąć porcję pulpetów w sosie z zamrażarki i powoli ją rozmrozić. Pyszny obiad błyskawicznie będzie gotowy.

Składniki: 

• 70 dag mięsa mielonego z szynki 
• 1 duża cebula 
• 2 jajka 
• 1 marchewka 
• 1 mała cebulka 
• 1 bułka kajzerka 
• oliwa 
• przyprawa uniwersalna 
• pieprz 
• 1 puszka pomidorów bez skórki 
• mąka pszenna 
• szczypta cukru 

Sposób przygotowania: 

1. Do miski włożyć mięso mielone, dodać 2 całe jajka i przyprawy.
2. Marchewkę obrać i zetrzeć na drobne wiórki.
3. Dużą cebulę pokroić w drobną kosteczkę.
4. Kajzerkę namoczyć w wodzie.
5. Gdy bułka rozmięknie, odcisnąć wodę i zmiksować na gładką masę, którą dodać do miski z mięsem.
6. Na patelni rozgrzać troszkę oleju. Lekko zezłocić cebulkę. Odłożyć do ostygnięcia, a potem dodać do mięsa.
7. Mięso wyrobić, dodając odrobinę zimnej wody, aby pulpeciki zyskały na puszystości. Uformować pulpety. Obtoczyć je w mące pszennej.
8. W garnku zagotować ok. 1 litra wody, dodać startą marchewkę i małą cebulkę pokrojoną na części. Doprawić i gotować około 15-20 minut.
9. W tym czasie na patelni, na której podsmażana była cebulka, rozgrzać olej.
10. Pulpeciki obtoczone w mące obsmażyć ze wszystkich stron do zrumienienia. Odłożyć.
11. Wywar w garnku zmiksować. Zmiksować także pomidory z puszki ze szczyptą cukru, dodać je do garnka. Całość sosu zagotować.
12. Do gotującego się sosu włożyć podsmażone pulpeciki. Gotować około 10 minut. Sosu nie trzeba zagęszczać, można to zrobić, jeśli będzie dla Was zbyt rzadki.
13. Podawać z ulubionymi dodatkami. Danie świetnie nadaje się także do zamrożenia.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz