.

.

piątek, 8 stycznia 2016

Sałatka z pieczarkami i kurczakiem wg Aleex



Uff, mija zwariowany tydzień. Wczoraj złapałam trochę oddechu, za to dziś od rana biegałam jak szalona: lekcje, spotkania służbowe, próba poloneza, lekarz, rada szkoleniowa. Dotarłam do domu wieczorem. Usiadłam, odpoczęłam, chłonęłam ciszę i spokój. Ale, oczywiście, nie mogłam siedzieć za długo, o nie. Znalazłam kilka wolnych chwil, aby zrobić pyszną sałatkę. Przepis dostałam od mojej koleżanki, Eli (Elu – dziękuję). Pierwszy raz przygotowałam ją na święta. Ponieważ wszystkim smakowała, dziś była powtórka. Polecam.

Składniki:

• 2 woreczki białego ryżu
• 3 wędzone udka kurczaka
• 1 kg pieczarek
• 1 cebula
• 1 puszka groszku
• 4-5 ogórków kiszonych
• 1 pęczek koperku
• majonez (używam Kieleckiego)
• sól, pieprz, kostka bulionowa
• olej

Sposób przygotowania:

1. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. Przesypać do miseczki, ostudzić.


2. Pieczarki obrać, pokroić w kosteczkę.


3. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju. Podsmażyć pieczarki, dodając kostkę bulionową. Grzyby nie powinny być zrumienione. Ostudzić.



4. Cebulkę drobniutko posiekać.
5. Udka kurczaka (bez skóry) pokroić w kosteczkę.



6. Posiekać koperek.


7. Ogórki kiszone pokroić w kostkę. Można ich dodać więcej, do smaku – jeśli lubimy.


8. Wszystkie składniki wymieszać, odstawić na kilka godzin, aby smaki się połączyły.


9. Doprawić solą i pieprzem. Dodać majonez.


Smacznego.

12 komentarzy:

  1. Jakim mięsem mogę zastąpić wędzone udka? Może być pierś gotowana?
    Pozdrawiam serdecznie,Iwona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być gotowana pierś :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  2. Witam,czy będzie możliwa zamiana ogórków kiszonych na konserwowe i groszku na kukurydzę?Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiana ogórków tak, ale kukurydza trochę zmieni smak sałatki. Jednak jeśli ją wolisz - proszę bardzo :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  3. Zrobiłam wczoraj, zmieniłam proporcje, zrezygnowałam z kostki rosołowej, nie miałam też koperku,ale wyszła pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba też muszę zrobić, bo widzę, że opinie są super! Nigdy nie dodawałam pieczarek do takiej sałatki, jednak rónież zrezygnuję z kostki rosołowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Kostka jest w oryginalnym przepisie, dlatego ją wypróbowałam, ale to opcja - można z niej zrezygnować. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Bardzo często robię taką sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. hejka musze sobie takie zrobic u siebie

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zrobiłam i jest pyszna !!!

    OdpowiedzUsuń