.

.

wtorek, 28 czerwca 2011

Caprese wg Aleex





Nawet nie wiecie, jakim wyzwaniem kulinarnym jest przygotowanie imprezy bez… kuchni. Doświadczyłam tego wczoraj i naprawdę nieźle musiałam się nagłowić, co przygotować, aby było smacznie i bez pieczenia oraz bez gotowania. Przyznaję, wspomogła mnie mama, która usmażyła u siebie pieczarki i przyniosła mi je do dalszej obróbki. Całą resztę przygotowałam już sama. Na stole postawiłam talerz z pięknie wyglądającą Caprese.
Caprese to rodzaj sałatki pochodzącej z regionu Kampania w południowych Włoszech. Przyrządza ją się z pokrojonych w plastry pomidorów oraz mozzarelli przełożonych na przemian, polanych sosem z oliwy z oliwek posypanych grubo zmielonym pieprzem i udekorowanych liśćmi bazylii. Ma ona odzwierciedlać włoską flagę. Sałatka jest pyszna, doskonała na lato. Polecam.


Składniki:

• 4 duże dojrzałe pomidory
• 1 opakowanie pomidorków koktajlowych
• 1 opakowanie sera mozzarella
• 1 opakowanie mozzarella mini
• bazylia
• oliwa z oliwek
• pieprz świeżo mielony

Sposób przygotowania:

1. Pomidory i pomidorki koktajlowe umyć, duże pokroić na grubsze plastry jednakowej grubości, małe odłożyć.
2. Mozzarellę wyjąć z zalewy, pokroić w plastry takiej samej grubości jak pomidory.
3. Mini mozzarellę odsączyć i odłożyć.
4. Na środku białego talerza układać na przemian plastry pomidorów i mozzarelli. Dokoła obłożyć pomidorkami koktajlowymi i mini mozzarellą.
5. Oprószyć grubo zmielonym świeżym pieprzem. Skropić oliwą z oliwek.
6. Ozdobić listkami świeżutkiej bazylii.



Smacznego.

2 komentarze: