.

.

piątek, 23 marca 2012

Biszkopt z masą budyniowo-galaretkową wg Aleex



Dziś zaczyna się akcja Waniliowy weekend! Ponieważ do niej przystąpiłam, przez trzy dni będę prezentowała na blogu smaczne wypieki pysznie pachnące wanilią. W to piątkowe popołudnie pierwsza propozycja – biszkopt z masą budyniowo-galaretkową. Ciasto piekłam już dawno, dawno temu, w czasach zamierzchłej przeszłości. Później o nim zapomniałam na wiele lat. Kiedy jesienią byłam w Kazimierzu, znów miałam okazję spróbować podobnego wypieku. Smakował wyśmienicie. Wkładając do ust kolejny kęs ciasta, przypomniałam sobie, że miałam gdzieś, kiedyś podobny przepis. W domu rozpoczęłam poszukiwania. I znalazłam! Skrył się wśród wielu karteluszek w moim niezastąpionym, starym zeszycie. Wypróbowałam go i okazał się tak smaczny, jak go zapamiętałam. No to zostawiam Was z tym pysznym ciastem, a sama zmykam na uroczystość w pobliskim mieście.

Składniki:

• 5 jajek
• 5 pełnych łyżek mąki (4 łyżki pszennej i 1 łyżka ziemniaczanej)
• 5 pełnych łyżek cukru
• 1 cukier wanilinowy
• 2 budynie waniliowe bez cukru
• 2 galaretki (agrestowa i cytrynowa), ale mogą być inne
• 4 łyżki cukru
• ½ kostki masła (100g)
• kawałeczki owoców (brzoskwiń, ananasów lub innych) – opcjonalnie

Wymiary blaszki: 21x29,5 cm

Sposób przygotowania:

1. Biszkopt upiec według tego przepisu. Ostudzić i przekroić na 2 blaty.



2. W ¼ litra wody rozmieszać proszki budyniowe.



3. Zagotować ¾ litra wody z 4 łyżkami cukru.
4. Ugotować budyń. Gdy masa zgęstnieje wsypać do niej galaretki w proszku. Dokładnie wymieszać.







5. Do masy dodać masło. Mieszać aż się rozpuści. Jeśli dodajecie owoce, to trzeba to zrobić w tym momencie.





6. Jeszcze ciepłą masą przełożyć biszkopt. Zostawić do wystudzenia.







Smacznego.

Przepis dodaję do akcji: Wielkanocne smaki oraz Waniliowy weekend III

29 komentarzy:

  1. Slicznie wyglada! Smakuje tez pewnie wysmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aleex ja mam pytanko odnosnie sernika smakusi na jaka jest blaszke?? aha i jeszcze pytanko jak dlugo w lodowce mozna trzymac ta szyneczke pieczona??(pisze tu bo niestety ale pod serniczkiem mi nie odpisalas wybacz;p)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczne i niezawodne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopt pierwsza klasa! Tyle razy robiłam, nigdy mi nie wychodził, zawsze winiłam za to piekarnik. Teraz już wiem, że mój przepis był nieprawidłowy. Dziękuję!!!
    Jeśli zaś chodzi o masę budyniowo-galaretkową - zrobiłam tak jak podałaś, na WODZIE - ale czy to prawidłowo? (nie na mleku?). :)
    Masa się studzi, czekam na efekty. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne już wiesz, bo próbowałaś, że masę rzeczywiście robi się na wodzie :))))))))) Mam nadzieję, że smakowało. Pozdrawiam, Aleex :)))))))

      Usuń
  5. Mogę prosić o wymiar blaszki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę : 21x29,5 cm. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  6. Dziękuję za szybką odpowiedż,będzie nowe ciacho na niedzielę....

    OdpowiedzUsuń
  7. Basik..))) Upiekłam ciasto na próbę przed świętami.Dla mnie super
    i dla tych co nie lubią bardzo słodkich ciast.Będę chętnie powracać do tego przepisu. DZIĘKUJĘ>>>><<<<POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie piekę, zobaczę jak mi wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Masa w smaku nie do opisania.Poprostu rewelacyjna.Zauroczyły mnie Pani przepisy.Zwłaszcza na słodkości.Napewno nie raz i nie dwa będę tutaj zaglądała:-)POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję za miłe słowa :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  10. Ciasto rewelacyjne! Bardzo mi smakuje. Dodałam od siebie swieże brzoskwinie. Pychota!
    Polecam niezdecydowanym i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie przepisy są rewelacyjne. Aż się chce gotować. Nie ma nic zbyt wyszukanego i składniki łatwo dostępne. Jestem pod wrażeniem. To jest to czego szukałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w mojej kuchni :) Zapraszam do korzystania. W razie czego pytaj. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  12. Masło ma być prawdziwe czy tez może być margaryna? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam taką prośbe- czy można byłoby np. budynie itp. obok pisac ilu gramowe. Bo są po 40 g po 60 i czasem ta masa jest wtedy zbut ciut gęsta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co? Nie spotkałam się z różną gramaturą budyniów. Zawsze kupuję te 40 g. Te większe to chyba jakaś "rodzinna porcja". Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  14. Oceniam sama mase, biszkopt zrobilam wg swojego sprawdzonego przepisu. Mase genialna!!!!:):):) przepyszna nie bardzo slodka, lekka w smaku, robiac ja kolejny raz sprobuje dodac owocow mysle, ze bedzie jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo czesto korzystam z twoich przepisow,ale mam jedno pytanie czy do tego biszkoptu nie dodajesz proszku do pieczenia??Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku - jeśli dokładnie ubijesz pianę i delikatnie dodasz pozostałe składniki, proszek do pieczenia nie jest konieczny. Jeśli jednak zazwyczaj dodajesz proszek do pieczenia, możesz i w tym przepisie dodać 1 płaską łyżeczkę. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  16. Czy ta masa mozna przelozyc tort?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadaje się jako jedna z warstw tortu, ale do przełożenia całości nie polecam. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  17. Biszkopt ze składników podanych w tym przepisie czy te z odnośnika. Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy do ciepłego budyniu dodać budyń

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy można budyń ugotować normalnie na mleku?

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdy masa jest za rzadka a wszystko wg przepisu..

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy można użyć budyniu czekoladowego?

    OdpowiedzUsuń