.

.

czwartek, 21 grudnia 2017

Piernik dla zabieganych wg Aleex


Ten przepis jest idealny dla takich osób jak ja – ciągle w biegu, ciągle zajętych, takich, które nie mogą uwierzyć, że święta już za kilka dni. Ja wprawdzie upiekłam dojrzewające pierniki staropolskie, ale dzisiaj ratowałam się przepisem znalezionym na kwestii smaku. Moi niespodziewani goście byli bardzo zadowoleni. A ja spieszyłam się tak bardzo, że zapomniałam zrobić przyzwoitego zdjęcia z porcją ciasta na talerzyku. A więc jeśli nie macie niczego w zanadrzu na święta, skorzystajcie z tej receptury. Na pewno będzie pysznie. Polecam.


Składniki:

• 200 g masła
• 4 łyżki kakao
• 4 łyżki przyprawy piernikowej
• 4 łyżki miodu
• 500 ml mleka
• 6 jajka
• 400 g mąki
• 400 g cukru
• 2,5 łyżeczki sody oczyszczonej
• 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:

• 2 słoiczki powideł śliwkowych
• 100 g deserowej czekolady
• Płatki migdałowe

Polewa:

• 1 tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
• 1 tabliczka mlecznej czekolady (100 g)
• 200 ml śmietanki kremowej 36%

Sposób przygotowania:

1. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C. Pokrojone masło włożyć do rondelka, dodać kakao, przyprawę piernikową, miód. Mieszając rozpuścić składniki na gładką masę.




2. Odstawić z ognia, dodać mleko i wymieszać.
3. Dodać jajka i rozmieszać rózgą.



4. Do miski wsypać mąkę, dodać cukier, sodę i proszek do pieczenia, wymieszać.


5. Wlać masę z rondelka i zmiksować na małych obrotach miksera lub wymieszać rózgą tylko do połączenia się składników w jednolite ciasto.



6. Masę wlać do 2 foremek o wymiarach ok. 8 x32 cm wyłożonych papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika na 30 - 35 minut (do suchego patyczka).


7. Wyjąć ciasta z piekarnika i ostudzić, następnie każde przekroić poziomo na 2 blaty. Dolny posmarować powidłami, przykryć drugim, wierzch posmarować polewą.





8. Polewa: w garnuszku roztapiać na małym ogniu, ciągle mieszając, połamaną na kosteczki czekoladę i śmietankę. Nie gotować! Udekorować płatkami migdałowymi.



Smacznego.

3 komentarze: